خدمات سرویس

دریافت خدمات و سرویس

خدمات سرویس

دریافت خدمات و سرویس

بخشنامه جمع آوری نخاله ساختمانی




مالک محترم / پیمانکارمحترم و مسئول محترم امور ساخت و ساز 


با سلام 


احتراماً به اطلاع می رساند : 

در مقررات مرتبط با تجدید بنا ویلاها و یا این که ویلا آپارتمانها معمولاً شهرداری آن حوزه‌ صاحب را دارای تعهد و موظف می‌نماید که همگی نخاله های ساختمانی را باطن گونی و در محوطه ویلا محافظت و بعد در زمان مطلوب نسبت به تخلیه آن مبادرت کند در اینصورت هیچ وقتی نخاله ساختمانی درخیابانها مشاهده نمیشود اما متاسفانه این زمینه در دهکده که توقع می‌رود خیلی خوب تر از بخش ها شهری مدیر شود با انتقال نخاله به باطن خیابان و عدم تخلیه آن به فوریت و قرار تصاحب کردن چشم انداز نامطلوب آن دردید عموم از یکسو و ریختن سرشاخه ها و ضایعات گیاهی و مزید بر آن کم پهنا بودن خیابان ها از یک سو نارضایتی همسایه را مهیا کرده است لذا خواهشمند است ترتیبی اتخاذ فرمائید که تا مشمول محدودیت های ساخت و ساز نگردید . حمل نخاله ساختمانی

شهرداری باغستان و سازمان شیوه شهرستان شهریار در تقابل با تخلیه نخاله های ساختمانی غفلت می نمایند 


افروز نیوز - شهرداری باغستان و اداره راه شهرستان شهریار در مقابله با تخلیه نخاله های ساختمانی در ورودی دهشاد پایین غفلت می کنند . 

دعوا رهاسازی نخاله‌های ساختمانی و آشغال در حومه شهرها بخصوص شهرهای استان تهران به‌عنوان چالش بزرگی پدیدار گشته و علاوه بر جراحت رساندن به سیمای شهر منجر آلودگی بصری و ارتقاء مشکلات تنفسی , رویش حشره ها موذی , تولید ناامنی , جولانگاهی برای حیوان ها ولگرد میشود که دراین مورد نهاد های متفاوت میتوانند با هماهنگی و محوریت مدیر شهری مبادرت به جهت دهی , بررسی وعدم ظهور چنین دلیلی شوند . 

به بحران رهاسازی نخاله‌های ساختمانی و زباله‌ در حومه شهرهای شهرستان شهریار بارها گزارش و اطلاع‌رسانی شده و مورد صرفا بوسیله مدیران قدرتمند حوزه‌ پیگیری شد که جمع‌آوری و سوق دهی نخاله‌ها را در فرمان عمل قرار داده‌اند و این توشه مسئله تخلیه نخاله‌های ساختمانی که بیشتر از طرف بخشها پایتخت در محل ورود شهریار ” بزرگراه تهران ساوه به سوی دهشاد ذیل ” تخلیه ‌شده و مشاهده می گردد . 

این دستور اعتراض‌ شدید دهیاری , مئولین و ساکنان این بخش ها را به همراه داشته است چرا‌که تخلیه آشغال در محل ورود شهر علاوه بر پیدایش مشکلات زیست محیطی , سیمایی ناشایست را در چشم عابرین رسم می نماید . 

برای پیگیری این قضیه پای کلام های مسئولین محلی و مردمان بومی درین حوزه‌ که از نزدیک شاهد این چالش میباشند , نشستیم . 

مسعود امیدوار یکی همسایه روستای دهشاد پائین در گفتمان با عجم , بیان کرد : متأسفانه روستای دهشاد ذیل در این باره مورد بی‌مهری مسؤولان واقع‌شده و هم‌اکنون بحران زباله‌های گیج در‌این حوزه‌ منجر آزار و مشکلات پیرامون آن را برای ساکنان این محل به‌وجود آورده است . 

بابک مجیدی , دهیار دهشاد ذیل دراین مذاکره اشاره نمود : روستای دهشاد ذیل یکی‌از ورودی‌های شهرستان شهریار است که متأسفانه مدتی است اشخاص خلاف کار و فرصت‌طلب به دلیل فقدان تابلو و گشت‌های نظارتی دستگاه های متولی , از این زمان استعمال نموده و از شهرهای همجوار بویژه بخشها تهران نخاله‌های خویش را در‌این حوزه‌ تخلیه می کنند . 

مجیدی ادامه بخشید : این حوزه‌ بیرون از محدوده قریه است و دهیاری و شورای اسلامی در قبال این فعالیت , وظیفه و اختیار رسمی , اعتبار و امکاناتی ندارد تا با ان رویارویی نمایند . اگر چه با همیاری شورای اسلامی یک‌سری نوبت جمع‌آوری نخاله‌ها را در فرمان عمل خویش داشته‌ایم و این مبادرت تنها مسکنی بیش نیست و برای معالجه قطعی نیازمند اعتنا شهرداری باغستان و سازمان روش و شهرسازی شهرستان ضروری است . 

او افزود کرد : بعضی مواقع اشخاص خلافکار نخاله‌های خویش را در به عبارتی اواسط جاده تخلیه می نمایند که همین مورد منجر ترافیک و تصادف در محل ورود بزرگراه تهران - ساوه می شود . 

نخاله‌های ساختمانی دهشاد پایین سیمای شهریار را مخدوش مینماید 

مدیریت شورای دهشاد ذیل در این‌باره اظهار‌کرد : نخاله‌های ساختمانی این ناحیه در حقیقت سیمای شهرستان شهریار را در ذهن اشخاصی که از این حیطه گذر می کنند را مخدوش می نماید , چراکه شهریار به گلشن و زمینه‌ای کشاورزی پر اسم و رسم بوده است . 

جعفر حسن‌زاده بیش تر کرد : مشکلاتی از قبیل ناامنی در‌این حیطه , مشکلات زیست‌محیطی , آلودگی , تولید گرد غبار , مسدود شدن جاده دارای اهمیت و اکثری دیگر پیرامون این بحران است و همینطور شهرداری قادر است با تعریض جاده سبب ساز ارتقا مشاهده کرد حیطه شود که اشخاص خلافکار نترسی تخلیه نخاله در‌این حوزه‌ را نخواهند داشت . 

او خاطرنشان کرد : شهرداری باغستان مسئول جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی این حوزه‌ است و با اعتنا به پیگیری‌های انجام یافته از روش شهرداری باغستان و راهداری شهریار , هنوز هیچ اقدامی برای جمع‌آوری این نخاله‌ها نداشته اند . 

حسن‌زاده افزود : امید است با نزدیک شدن به روزها عید باستانی , مسئولین متولی , اقدامات اضطراری برای جمع‌آوری نخاله‌های این حیطه را در امر فعالیت خویش قرار دهند تا مسافران و شهروندانی که از استان و شهرهای اطراف از این محل رفت و آمد دارا هستند ; با رخ ناشایست این محل روبرو نباشند و خلل ها پیرامون آن هم مرتفع گردد . 

نخاله زباله و پسماند ساختمانی

اعتراض شرکت‌های پیمانکار حمل نخاله ساختمانی به جریمه های چشمی شهرداری 
عده ای از کامیون‌داران و شرکت‌های پیمانکاری به « ارتقاء نرخ صادر شدن کارت‌های رفت وآمد , دریافت جریمه تخلف فارغ از ثبت تعداد خدمت های حمل پسماند ساختمانی به طور حدسی و چشمی» اعتراض کردند . حمل نخاله ساختمانی شمال تهران
به نقل از ایسنا , مدتی است آن‌چه شماری از کامیون‌داران و شرکت‌های پیمانکاری گزینش «جریمه‌های چشمی و فارغ از مبنای رسمی و صرفا مبتنی بر حدس و گمان» برای کامیون‌های حمل پسماندهای ساختمانی بوسیله ستاد پاکیزگی و تمیز کاری شهر تهران میخوانند , موجب اعتراض این صنف شده‌است ; در حالی که برابر توافقنامه در میان اتحادیه کامیون‌داران شهر تهران و مسئولان ستاد پاکیزگی و تمیزکاری شهر تهران به روشنی تاکید شده که «برای دریافت کارت رفت وآمد مسیر برای کامیون‌ها ماهانه بایستی مبلغ 60 هزار ریال پرداخت شود . » ولی به گفته کامیون‌داران این مبلغ برای هر خدمت حمل پسماند ساختمانی اخذ میگردد و رانندگانی که‌این میلغ را پرداخت نکنند برای هر خدمت از دید اداره رئیس پسماند فاقد جواز تلقی شده و مبلغ 300 هزار ریال جریمه می شوند ; البته آنچه موجبات اعتراض بیشتر را آماده کرده این است که به گفته کامیون‌داران تعداد سرویس‌های حمل پسماند هر کامیون به طور «چشمی و حدسی» محاسبه می گردد و هیچ ورقه و سندی بر طبق ثبت تخلف و علت جریمه و ریزه کاری آن ارایه نمیشود . 
در همین رابطه عده ای از اعضای این صنف که از فرایند پیگیری زمینه از روش معاونت پسماندهای ساختمانی و عمرانی اداره مدیر پسماند شکایت دارا هستند , برای شنیده شدن خواسته‌هایشان به وسیله مسئولین شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر تهران قضیه را با رسانه‌ای کرده و خواهان رسیدگی بدین زمینه شدند . 
جزئیات ماجرا از چه قرار است؟ 
در همین رابطه یکی روسای شرکت‌های پیمانکار حمل پسماند ساختمانی در تماسی با ایسنا , در تشریح اعتراضات رانندگان و شرکت‌ها میگوید : در سال 1389 توافقنامه‌ای با انگیزه تولید یک صدایی راه و روش و تسهیل در انجام کارها حمل پسماندهای ساختمانی در میان ستاد پاکیزگی و شست و رفت شهر تهران به نمایندگی از اداره پسماند و اتحادیه کامیونداران شهر تهران انعقاد شد که درپی آن مسیرهای صادره تحت عنوان جواز رفت وآمد کامیون ها به کارت رفت و آمد مسیر تبدیل شد و قوانین آن هم در‌این توافقنامه آورده شد و تمامی توافقات پیشین کان لم یکن تلقی شوید . 
او می افزاید : در‌این توافق بازه اعتبار کارت رفت وآمد مسیر برای کامیون های کوچک ( خاور ) به طور ماهیانه محاسبه و اخذ می شود و برای کامیون های بزرگ مبنی بر اعلام اتحادیه محاسبه و به طور یکساله صادر و با اعلام ستاد , صاحب و مالک بایستی ظرف زمان 15 روز به ستاد مراجعه کند و در صورت عدم مراجعه صاحب و مالک اتحادیه پاسخگو باشد . البته برای هزینه صادر شدن کارت رفت وآمد مسیر آمده است : «مبلغ صادر شدن هر کارت رفت و آمد مسیر برای خودروهای خاور ماهیانه 60 هزار ریال است و هزینه هر کارت برای خودروهای بزرگ ماهیانه 70 هزار ریال است همینطور جریمه همگی خودروهای فاقد کارت رفت وآمد مسیر و یا این که خودروهایی که اعتبار کارت مسیر آن ها از بازه مجاز ( 15 روز پس از پایان اعتبار ) قبل باشد در صورت بارگیری به ازای هر کامیون 300 هزار ریال تحت عنوان جریمه خواهد بود . » 
او با اشاره به یکی دیگر از بندهای این توافقنامه می گوید : در مسیرهای هزینه ای در صورتی‌که که پیمانکار ضمن دریافت مجوزهای واجب مبادرت به تخلیه محموله بارگیری شده از محل خاکبرداری به محل دیگری غیر از گود مجاز کند , می بایست بابت هر کامیون روزمره مبلغ 60 هزار ریال پرداخت شود . در همین درحال حاضر بعضا پیمانکاران گهگاه پسماندهایی نظیر خاک رس دارا‌هستند که برای کارخانه های خشت موردنیاز است و مشتمل بر بند اعلام شده می‌شوند که چه بسا طومار ای برای معرفی کمپانی پیمانکار جهت انتقال به کارخانه خطاب به اداره رئیس پسماند ارسال می نمایند البته اداره پسماند برای هر خدمت حمل پسماند و خیر ماهانه مبلغ 60 هزار ریال را طلب می نماید که‌این بر خلاف توافق است . 
او به‌دنبال میگوید : به ازای هر خدمت کامیون که‌این مبلغ پرداخت نکند متساوی 300 هزار ریال جریمه برای کمپانی پیمانکار در لحاظ گرفته می شود که مورد اعتراض شرکتهای قرار گرفته و بدتر آنکه برای رسیدگی به اعتراض آنان برخی سوای ذکر استدلال مستند , ارقام جریمه کم و یا این که فراوان می شود . در صورت عدم پرداخت جریمه به وسیله کمپانی پیمانکار صادر شدن کارت های رفت وآمد مسیر که به وسیله دفتر ها سرویس ها الکترونیک شهر انجام می شود برای کمپانی متوقف می شود که مطلقا آن با دقت به تعهدات به کارفرمایان ضرر اکثری میبینند . در حالی که جریمه 300 هزار ریالی فقط برای خودروهایی بایستی در حیث گرفته شود که سوای هماهنگی ستاد پسماند ساختمانی را در مکانی به جز گودهای مجاز و در مکانی که موردنیاز صاحب و مالک آن باشد تخلیه می نمایند اما تخلیه این پسماند بر روی آسفالت معابر علاوه بر تطهیر دست‌کم مبلغ 10 میلیون ریال جریمه نقدی را به همراه خواهد داشت و این در حالیست که گهگاه اداره غیر از جریمه رقم خورده و پاک سازی معبر , از آن‌ها برای عمل تحمیلی در پروژه های شهرداری و حمل خاک هم استعمال مینماید . 
به نقل از ایسنا , اعتراض دیگر این کامیون داران ارتقاء 5 هزار ریالی پرداختی های 6 هزارتومانی جهت صادر شدن کارت رفت وآمد مسیر است که فارغ از تشکیل گرد هم آیی و توافقنامه تازه با اتحادیه و اطلاع آنان انجام یافته شده‌است , در حقیقت برای صادر شدن کارت رفت و آمد مسیر هر کامیون می بایست 6500 تومان پرداخت نماید . در بند 13 توافقنامه سال 1389 آمده است : تمامی مخارج نوشته شده درین توافقنامه به برگزاری گرد‌همایی ای در نصفه نخستین اسفند هر سال نرخ نو گزینش می شود و از اولیه سال آینده قابل انجام است و در صورت عدم توافق و تشکیل گردهمایی نرخ تورم بانکی حیث و اجرا میگردد . 
با دقت به طرح این موضوعات , خبر نگار ایسنا برای پیگیری این مشکلات و روشن شدن ظریف بعد ها این قضیه را با مسئولین اداره مدیر پسماند حیطه و شهرداری تهران مطرح کرد و متاسفانه به رغم پیگیری‌های صورت گرفته به زمان دوهفته‌ برای درج جواب مسئولین ذی‌ربط در جهت روشن شدن اذهان همگانی پاسخی اخذ نکرد البته با این حال ایسنا فراهم تکثیر جواب مسئولین ذی‌ربط است . 

پای زباله های ( نخاله ( روی گلوی محیط زیست/درآمد میلیاردی کشورهای اروپایی از نخاله ها

یکی از نقاط امن برای تخلیه نخاله های ساختمانی از طرف سازندگان , زمین های کشاورزی است و متاسفانه این مبادرت سبب ساز شده تا زمین های کشاورزی کناره شهرها , به مرور با افت کیفی روبرو شده و در غایت خاک حاصلخیز ناحیه با ورود آلاینده ها , به منبعی برای انتقال گونه های بیماری ها تبدیل شود . 

به نقل از عنوان شهر , نخاله های ساختمانی با وجود خطراتی که برای محسط زیست و مخصوصا تاثیرات سوئی که در ارتقا موش های شهری دارااست , قسمتی از آشغال های معمولی به شمار میرود که شهرداری ها وظیفه , گردآوری و سوق‌دهی آنها‌را بر عهده دارا‌هستند . حمل نخاله تهران

با وجودیکه متولی جهت دهی این آشغال ها معین است البته تخلفاتی که از طرف سازندگان ساختمان ها در شهرها به چشم می‌خورد باعث شده تا نخاله های ساختمانی به جای رئیس , در اطراف شهرها مخصوصا شهرهای لبه ای و اقماری , تخلیه شده و معاش مردمان این بخشها را با خطرها زیست محیطی و بهداشتی مواجه سازد . 

نخاله های ساختمانی برخلاف تصورعامه مردمان قابلیت و امکان بازیافت و برگشت به چرخه ساخت و ساز را دارااست ولی درکشور ما صرفا در همین سال کلنگ یک پروژ در این راه به زمین زده شد و هنوز اثرات اجرایی این طرح مشخص و معلوم نشده است . 

این طرح با سپرده گذاری بخش سری در درحال حاضر کامل شدن است و در صورت فعال سازی می‌تواند , نخاله های ساختمانی را به موزاییک و کفپوش تبدیل نماید . 

البته با وجود این که راهکارهایی سهل و اما پرسود برای بخش سری و هم شهرداری ها برای تبدیل و رئیس نخاله های ساختمانی مثل روش فوق موجود است , همگی شهرهای جمهوری اسلامی ایران با معضل تخلیه غیررسمی و شبانه نخاله های ساختمانی مواجه است و همین موضوع سبب ساز شده تا تعداد موش ها هم رو به ارتقا نهاده و بهداشت اجتماعی در معرض تهدید قرار گیرد . 

یکی نقاط امن برای تخلیه نخاله های ساختمانی از طرف سازندگان , زمین های کشاورزی است و متاسفانه این مبادرت سبب ساز شده تا زمین های کشاورزی لبه شهرها , به مرور با افت کیفی روبرو شده و در غایت خاک حاصلخیز ناحیه با ورود آلاینده ها , به منبعی برای انتقال اشکال بیماری ها تبدیل شود . 

نخاله های ساختمانی به دلیل داشتن آهک , گچ و ما‌نده سیمان در وجود خویش ; در‌حالتی که در یک زمین کشاورزی یا این که خاک قابل به کار گیری رها شوند , به‌تدریج آن مکان را درسمت بی کیفیتی سوق خواهند اعطا کرد . نخاله های ساختمانی مکان تخلیه شده خویش را به مرور زمان , به کانون عده شدن بقیه آشغال ها هم تبدیل می نمایند . 

نخاله های ساختمانی علاوه بر این که موجب آلودگی بصری در طبیعت می‌شوند , قسمتی از منابع اول و داشته های ارگانیک ( کوهها و شن و ماسه کناره رودخانه ها ) را به نابودی می کشانند . رها شدن این دسته از پسماندها در کناره رودخانه ها و آبراه ها , سبب به آلودگی آنان هم می شود . 

میانگین ساخت نخاله های ساختمانی در شهرهای بزرگ روزمره 50 هزار بدن است که اما این میزان در طول رونق ساخت و ساز ارتقاء مییابد که تصور تخلیه غیراصولی نیمی از این آشغال ها در لبه شهرها و زمین های کشاوزی و اطراف باغ ها , عمق فاجعه زیست محیطی را معلوم می نماید و بر شک مردمان در باب رئیس این بحران از سمت مسئولان ذی‌ربط مخصوصا شهرداری ها میافزاید . 

با دقت به محدودیت منابع ارگانیک و محافظت سرمایه های ملی برای نسل های آتی و همینطور محافظت محیط زیست , مدیر دورریزهای ساختمانی اهمیت و ضرورت داراست چون با داشتن مدیر درست و برنامه کارآمد و کاهش حجم دورریزهای ساختمانی خیر صرفا از هدر رفتن منابع ارگانیک و سرمایه های ملی پرهیز می شود بلکه مخارج مازاد و جانبی هم کمتر شده و به حیث اقتصادی دارای فایده است . 

متأسفانه شیوه‌های سنتی و ساخت و کمبود الگوهای ساخت سبزساختمان‌ها سبب ساز شده‌است که اکثری از مصالح ساختمانی پایین تأثیر این شیوه‌های خطا در طول اجرا اتلاف شود و براساس برآورد‌ها حدود 30 درصد از نخاله‌های ساختمانی در طول اجرا ساخت می کنند و به حجم نخاله‌های ساختمانی افزوده میشود . 

در شرایطی که روش‌های اجرای ساختمان‌ سازی در میهن ما براساس تبعیت از قانون ها فرادستی ساخت‌ و ساز اجرایی می‌شد‌ , پسماندهای ساختمانی هم با شیوه‌های صحت دفن میشد . حالا کمبود قانون در شیوه‌ های دفن نخاله‌ های ساختمانی برهیچ کس پوشیده نیست . درچنین قوانینی به هیچ‌ وجه مقصد کامیون‌ ها و ماشین‌ های حمل کننده زباله‌ های ساختمانی معلوم نیست و این بی ‌ضابطگی منجر می ‌شود که‌این مسأله به یک چالش زیست ‌محیطی تبدیل شود . 

درحالی در مملکت ما ضابطه و سازکار مشخصی برای دفن و هم بازیافت نخاله‌های ساختمانی نیست که در اتحادیه اروپا 50 درصد از نخاله‌ های ساختمانی بازیافت و مورد سود ‌برداری قرار می ‌گیرد البته این رقم در میهن ما حدود یک درصد است . متأسفانه در الان سالیانه در حدود سه میلیارد دلار نخاله ساختمانی در سرزمین به دور ریخته می‌ شود که در‌صورتی‌که سازو عمل و رئیس بهینه‌ ای دراین مورد وجود داشته باشد این رقم هنگفت می ‌تواند به خواسته صحیح مورد بهره‌ وری قرار بگیرد .

صدای کولر گازی زیاد است علت چیست

 چرا یونیت داخلی پنل کولر گازی ارتعاش دارد و می لرزد ؟ دلیل صدای پنل کولر گازی چیست؟ 

این رخداد مضاعف و به مرور پیش می‌آید که دوستان عزیز تماس گرفته و سوال می نمایند چرا کولر گازی صدا میدهد و می لرزد و این اختلال هر روز شدت بیشتری پیدا می نماید . تعمیرکار داکت اسپلیت

در پاسخ به این موضوع بایستی گفت : 

بزرگ‌ترین و شایع‌ترین عامل ارتعاش و لرزیدن پنل کولر گازی نابالانس بودن بلوور ( دمنده ) پنل کولر گازی میباشد 

بدین ترتیب هنگامی که بلوور ( که به موقعیت استوانه صورت داخل کولر گازی جای‌دارد ) از بالانس استاندارد خویش بیرون می شود در گیر ارتعاش شدید و لرزش می شود و ادله آن بدور بالای بلوور یا این که حرفه می می باشد . 

ادله دیگر این ایراد می‌توانند تاب داشتن شفت موتور حرفه پنل باشد براین اساس هنگامی که شما یک موتور رشته از بالانس خویش بیرون شده باشد این ارتعاش و این مورد را به بلور داده و گشوده نیز بلوار نابالانس و دارنده ارتعاش میگردد و ارتعاش را از روش یاتاقان های اثبات به بدنه پنل کولر گازی میدهد . 

و در غایت ادله دیگر این ارتعاش بیرون شدن بلوور و یا این که انتهای بلوور از منزلت خویش از داخل بلبرینگ و یاتاقان است . 

چرا بلوور موتور فن که دلیل اصلی ارتعاش پنل کولر گازی میباشد از بالانس بیرون میشود؟؟؟ 

موتور فن پنل کولر گازی 

فن کولر گازی 

عمده‌ترین ادله این‌که چرا کولر گازی صدا می‌دهد از بالانس بیرون شدن بلوور موتور رشته کولر گازی شکستن پره های ریز روی بلور می‌باشد 

و مهم‌ترین استدلال شکستن این پره ها , این است که : وقتی که مصرف کننده مبادرت به تمیز کاری پنل می‌نمایند و کولر گازی هم بدیهی است , دست , انگشت و یا این که جسم فرنگی را درون پنل کرده و مبادرت به تمیز کاری بلوور میکند در همین درحال حاضر به دلیل این‌که پره های بلوور دوچندان اصلی و آسیب پذیر می‌باشند و همینطور به دور بالای حرفه , سبب ساز میشود تنی چند از آن ها میشکند 

گرمایش کولر گازی 

شکستن پره های بلوور رشته , استدلال حیاتی از بالانس بیرون شدن بلوور رشته کولر گازی هست 

نکته حائض اهمیت این است که بایستی توجه داشتاگر قصد تمیز کاری پنل کولر گازی و یا این که خدمت آن را داشتید , هیچگاه در طول روشن بودن کولر گازی دست انگشت و یا این که شیء فرنگی مثل دستمال را باطن بلوور کولر گازی برای تمیزکاری نکنیم 

هنگامی که متوجه شدیم که کولر گازی موتور چهار ارتعاش و صدای ناهنجار اصطلاح صدای هلی کوپتر میدهد او‌لین کاری که می‌کنیم دستگاه را خاموش کرده و با خدمت کاران چابکدست فدک سوزوسرما تماس می گیریم 

به دلیل این که عمل کردن درین وضعیت وضع را خراب خیس و ارتعاش کولر را بیشتر خواهد کرد 

نصب کولر گازی 

راه حل چرا کولر گازی صدا می دهد و ارتعاش پنل کولر گازی چیست؟ 

در بعضی مورد ها مشاهده شده‌است که بعضا از دوستان خوب با قرار دادن جسسمی مثل مقوا , دستمال کاغذی , و یا این که تکه ای از چوب مبادرت به بالانس نمودن پنل نموده و صدای پنل و ارتعاش آن را به طور موقت برطرف می‌نمایند این عمل , عمل اشتباه و غیر اصولی است به دلیل اینکه به مرور زمان این ارتعاش بیشتر شده و ضرر و زیان وارده به کولر گازی را فراوان میکند . 

راه‌حل ارتعاش پنل کولر گازی به طور اصولی و استاندارد بیرون نمودن بلوور پنل کولر گازی و جوش دادن پره های شکسته و یا این که ردوبدل بلوور می‌باشد . 

وقتی که تعداد مقداری از پره های بلوور شکسته شده باشد می‌توان آن را تعمیر و بالانس نمود البته هنگامی که بیشتراز میزان این پره ها شکسته شده باشند و یا این که بلور به دو نصیب شکسته شده باشد دیگر بایستی ردوبدل شود . 

آموزش باز کردن پانل کولر گازی ( یونیت داخلی ) 

مفتوح کردن یونیت داخلی پنل کولر گازی برای گشودن و جدا کردن پنل ابتدا گاز را در کندانسور عده کرده ( پمپ دان ) و در تراز سپس اتصال لوله ها را جدا کرده و راز لوله های آن را درپوش میکنیم ابتدا درب روی پنل کولرگازی را گشوده می‌کنیم آن‌گاه فیلترهای آن را بیرون می‌کنیم آن گاه 3 عدد تحت و 1عدد پیچ بالا را گشوده می‌کنیم کادر پنل را از روی آن برمیداریم 

در تراز بعد از آن سینی در‌این کارتل آب آن را گشوده میکنیم و از پنل کولر گازی جدا می‌کنیم البته سیم موتور سویینگ یا این که استپ موتور هنوز روی بورد متصل است در سطح بعدی فریم روی ترمینال بورد را گشوده کرده و درپوش روی موفقیت پنل کولر گازی را گشوده می کنیم و سیم ها را از روی ترمینال کولر گازی جدا می‌کنیم بعد از آن سوکتهای اجزای پنل را از روی پیروزی کولر گازی جدا می کنیم که دربرگیرنده 

1 - سوکت موتور دمپر سوئینگ سوکت سنسور گرما و سوزوسرما ترموستات و ان تی سی ( در صورت انقطاع یا این که حاد شدن سنسور گرمای پنل یا این که وخیم شدن کپسول سنسور گرما زمانی کولر را در شرایط گرما روشن میکنیم اوپراتور یا این که پنل به دمای مشخص می‌رسد گرم می شود و در وضعیت معمولی سنسور می بایست دستور بدهد که حرفه اواپراتور فعالیت نمایند البته زیرا حاد است دستور نمی دهد در سود پنل آنقدر گرم نمی شود که بتوانند باد دهد و به کمپرسور صدمه وارد می نماید 

3 - سوکت نشانگر دمای اپراتور صفحه نمایش 

4 - سوکت سنسور کندانسور که دربرگیرنده ان تی سی یا این که مقاومتی است که باطن کویل کندانسور جای‌دارد و با دقت به دمای کندانسور و محیط میزان مقاومت آن تغییر میکند 

5 - سوکت موتور رشته اواپراتور سنسور چشمی هفت شاسی منابع دستی که روی پیروزی جای‌دارد سی روی پیروزی نصب می شود یک شیر برقی . موتور . نول

نخاله های ساختمانی بلای جان ارارضی کشاورزی آشتیان

به نقل از سفیرآشتیان ; نخاله‌های ساختمانی و پسماند‌های عمرانی قسمتی از پسماندهای معمولی می باشند که مدیر , برنامه‌ریزی , هدایت , نگهداری , جمع‌آوری , ایجاد , بازیافت , پردازش و دفن آن‌ها مبنی بر ضابطه مدیر پسماند تصویب شده سال ۱۳۸۳ بر عهده شهرداری است . حمل نخاله غرب تهران

طبق ضابطه ماده ۷ رئیس پسماند , رئیس پسماند در محدوده شهری با شهرداری ها و در بیرون از آن بر عهده بخشداری ها است . 

متاسفانه این ایام در محل ورود شهرستان آشتیان از طرف فراهان شاهد تخلیه نخاله های ساختمانی به صورت غیر مجاز در کناره زمین ها کشاورزی این شهرستان هستیم و زمین ها کشاورزی به آشغال دان ضایعات ساختمانی تبدیل شده‌است . 

گندم زارهایی که با خوشه طلایی در کنار جاده مهم شهر آشتیان روزی چشم انداز دیده نوازی بدین مسیر داده بود حال تکه پاره های خشت , آهن , سنگ و سیمان بر راز این خوشه های گندم و جو , روییدن را از زمین گرفته است و متاسفانه در سایه غفلت مسئولین ذی ربط هر روز به حجم این نخاله ها افزوده می شود . 

این نخاله ها علاوه بر زشت کردن صورت طبیعت منجر تخریب زمین ها کشاورزی می شود و تجاوز به اطراف کشاورزی به ویژه در زمین های گندم و جو موضوع ای نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت . 

به حیث میرسد که تخلیه این حجم آشغال دراین مکان می بایست به جد پیگیری شود و در فرمان عمل مسئولان قرار گیرد و اقدامات سختگیرانه ای را دراین باره نظر نمایند به دلیل آنکه کشاورزی قلب تپنده زمین است و این مدل اقدامات , کشاورزی را از نفس می اندازد . 

نخاله های ساختمانی طبرسی شمالی 56 پاکسازی شد 

نخاله های ساختمانی انتهای طبرسی شمالی 56 که به یکی گرفتاری های شهروندان محدوده ی منطقه 2 منطقه3 تبدیل شده بود و بارها بوسیله شهروندان در رسانه های جمعی و راءس 137 پیگیری شده بود , با کارایی حوزه ی سرویس ها شهری ناحیه گردآوری شوید . 

به نقل از ارتباط ها همگانی شهرداری ناحیه 3 شهر مشهد مقدس , مدیریت سازمان سرویس ها شهری و فضای سبز منطقه3 با اعلام این خبر اظهار کرد : طی هفته پیشین با صرف 8 ساعت زمان و با امداد امکانات فنی ضمن گردآوری نخاله های ساختمانی این معبر گود خطرناک جانور در آن هم به وسیله نیروهای سرویس ها شهری انجام عهده دار شد تا شهروندان از ایمنیف بهداشت و سالم کافی برای رفت وآمد و سکونت در‌این خیابان منفعت مند شوند . 

مرتضی طهماسبی با اشاره به انتقال نخاله ها به اداره مپ بیان کرد : اینک نخاله ساختمانی در مرزو بوم های توسعه یافته و صنعتی در چرخه دوباره جهت مصارف ساختمانی مورد بازیافت قرار می‌گیرد و خودداری از آلودگی محیط زیست , بازیافت مصالح قابل مصرف و سوق‌دهی درست مواد زائد به محل های دفن هدف ها اکثر انتخاب تکلیف نخاله ساختمانی است . 

او با اعلام این که شهرداری خویش متضرر مهم در ماجرای نخاله های ساختمانی است اظهار داشت : نخاله های ساختمانی در کناره بافت های مسکونی تلنبار می شود و توقع شهروندان گردآوری آن بوسیله شهرداری است این در حالی است که اساساً شهرداری هیچ نقشی در پروسه تخلیه آن نداشته است و اکنون ناگزیر به گردآوری است . 

مدیریت سرویس ها شهری حیطه 3 با درخواست از شهروندان برای همیاری بیشتر با شهرداری درباره‌ی اعلام گزارش تخلیه نخاله های ساختمانی بر برخورد بدون شوخی شهرداری با متخلفین در صورت همیاری و آگهی به موقع شهروندان تاکید کرد . 

شهروندان مشهد هرگونه حفاری , خاکبرداری و حمل خاک و نخاله را به شهرداری اطلاع دهند 

مسئول ستاد ساماندهی ضایعات ساختمانی اداره بازیافت و تبدیل مواد شهرداری شهر مشهد مقدس اذعان کرد : مالکان و شهروندان مشهدی قبلی از هرگونه حفاری , خاکبرداری , تخریب و حمل خاک و نخاله مراتب را به طور کتبی به این ستاد اطلاع دهند . 

“ سیدناصر سجادی ” در گفتگویی افزود : براساس ضابطه مدیریت پسماندها جهت تعیین تکلیف و دفن تمام ضایعات حاصل از حفاری ها و تخریب ها ضروری است شهروندان مراتب را گزارش دهند . 

وی تاکید کرد : در غیر این صورت با خلافکاران براساس قانون ها مبادرت می شود و هرگونه خسارتی که به‌وجود آید متوجه متولیان ذی‌ربط خواهد بود . 

مسئول ستاد ساماندهی ضایعات ساختمانی اداره بازیافت و تبدیل مواد شهرداری شهر مشهد ذکر کرد : متاسفانه برخی مالکان و صاحبان بناها ضایعات ساختمانی را در معابر عمومی تخلیه می نمایند این درحالی است که تخلیه خاک و نخاله در معابر عمومی ممنوع است . 

وی ادامه بخشید : براساس ماده 688 ضابطه مجازات اسلامی و ضابطه مدیریت پسماندها با خلافکاران و آ لوده کنندگان محیط زیست شهری برخورد می شود . 

سجادی اعلام کرد : به مراد جلوگیری از آلوده و کثیف شدن محیط زیست شهری 330 ظرف توده آوری خاک و نخاله ( جعبه ) در معابر اصلی شهر مشهد مقدس ساکن شده‌است .