خدمات سرویس

دریافت خدمات و سرویس

خدمات سرویس

دریافت خدمات و سرویس

ترکیب و میزان تولید نخاله های ساختمانی

ادغام و درصد مواد تشکیل دهنده نخاله های ساختمانی در بخشها متفاوت عالم تابع مدل و روش معاش , مدل صنعت ساختمان , ادغام و بافت جمعیتی و هم فراوانی منابع قرضه است . همگانی ترین ترکیبات نخاله های ساختمانی مشتمل بر خشت , بتن , آسفالت , سنگ ساختمانی , قطعات گچی , چوب , پلاستیک و فلزات می‌باشند . در بعضی موردها تا 90 درصد اجزای نخاله ها قابل بازیافت میباشند .  حمل نخاله در شرق تهران

حجم نخاله های ساختمانی در مرزوبوم ایالات متحده برای تعمیرات و نوسازی راهها حدود 91 میلیون بدن است . و همینطور در ایالت کالیفرنیای ایالات متحده حدود 12 % از حجم محل های مراسم تدفین را نخاله ها تشکیل می دهند که متساوی 20 % حجم کلی آن‌ها می‌باشد . میانگین ساخت نخاله های ساختمانی درین ایالت بیش تر از 4 میلیون بدن در سال است , وزن نخاله های ساختمانی از مملکت اروپایی فنلاند که بخشی از کشورهای پیشرفته است , حدود یک میلیون بدن در سال می‌باشد . در ز‌لزله بم بیشتراز 16 میلیون بدن آوار ساختمان ایجاد شده‌است . در تهران هم روزمره 19 هزار بدن نخاله ساختمانی ایجاد می شود . 

همینطور قدمت اثر گذار ساختمانها در کشورهای عالم حدود 40 سال است لکن در کشور ایران 30 سال برآورد 

می‌گردد و هم 25 % بافت شهری فرسوده است و با اضافه کردن بلایای ارگانیک زیرا سیل , گردباد و زمین‌لرزه سالانه حجم مضاعف بالایی نخاله ساختمانی و یا این که آوار در شهرها و ده های کشورها ایجاد می شود که سرمایه مالی و انسانی متعددی را تلف خواهد کرد . 

اهمیت بازیافت : 

بازیافت پسماند یا این که به کار گیری دوباره از آن‌ها ( تبدیل آن به مواد دیگر ) نیز به نظر کاهش حجم پسماندها و آلاینده های محل دفن و در سود کاهش مخارج ذی‌ربط و نیز به حیث جایگزینی آن با مواد نخستین یکی‌از شاخص ترین کارداران رئیس پسماند است . در مجموع 10 الی 15 درصد پسماندها غیر قابل بازیافت 

هستند . در ده سال پیشین یک روش نوآوری شده‌است که بعد از پردازش به روش کاهش حجم فیزیکی تحت عنوان جایگزین مواد سوختی در واحدهای خاصی نظیر کارخانه های سیمان به مصرف میرسد یا این که در 

نیروگاه های خاصی تبدیل به انرژی برق می شود . 

مدیریت پسماند : 

ـ تهیه و تنظیم گزارش جامعی از تمامی فرایند در اختیار گرفتن ضایعات و نخاله های ساختمانی . 

ـ پیمانکار مسئول بازیافت نخاله های ساختمانی می بایست یک نسخه برداری از گزارش بازیافت و میزان نخاله های ساختمانی ساخت شده را در اختیار پیمانکار ساختمان , صاحب و مالک و مهندس ناظر قرار دهد . 

ـ کانتینرهای حمل ضایعات و نخاله های ساختمانی می بایست با نظم و ترتیب خاصی مراقبت شوند و تمام آن‌ها به طور واضحی آرم گذاری شوند تا از هرگونه آلودگی به اشکال آشغال های دیگر دوری شود . 

ـ نخاله ها و ضایعات خطرناک و مالامال دردسر می بایست جداسازی و انبار شوند و طبق ضوابط محلی و پایین حیث اداره حفاظت محیط زیست حمل و نقل و دفع گردند . 

مشکل ها تخلیه نخاله های ساختمانی در معابر و گذرگاه ها : 

تخلیه خاک و نخاله در معابر و گذرگاه های شهر سبب ساز بوجود داخل شدن مناظری زشت و 

نا قشنگ در محیط شهری می شود , به گونه ای که دیده هر تماشاچی ای را می آزارد . از طرفی تخلیه خاک و نخاله در لبه رویکرد ها , جاده ها و بزرگ راه ضمن آلودگی محیط زیست رسد معبر و در‌پی آن سبب ساز به‌وجود داخل شدن خسارات جانبی و مالی به شهروندان خواهد شد . 

نخاله های ساختمانی مهمترین عامل شیوع سالک : 

سالک یک بیماری پوستی است که بوسیله گزش پشه خاکی کثیف , انتقال میابد . 

انباشت آشغال , مسیر فاضلاب , انباشت نخاله های ساختمانی , کال های غیر بهسازی شده , ساختمان های مخروبه , نماهای ساختمانی بهسازی نشده و زمین های پهناور رها شده از علل مهم شیوع سالک به شمار میرود . 

گردآوری آشغال ها در حین مطلوب , بهسازی بافت فرسوده شهری , لزوم داشتن نما در طول صادر شدن پایان کار , به کار گیری از تورهای حفاظت شده , پوشاندن درزها و سوراخ ها , بهسازی قابلیت مخروبه , نبرد با جوندگان و سگ های ولگرد را اعم از راهکارهای پیشگیری از این بیماری بر شمرد . 

مشکلات و مشکل‌ها ناشی از عدم هدایت مطلوب خاک و ضایعات ساختمانی : 

1ـ تخلیه خاک و نخاله در معابر , گذرگاههای تراز شهر سبب ساز بوجود وارد شدن مناظری زشت و نا قشنگ در محیط شهری می شود بطوریکه دیده هر تماشاچی ای را می آزارد . 

2ـ تخلیه خاک و نخاله در لبه راهها , جاده ها و اتوبان ها ضمن آلودگی محیط زیست سبب به سد معبر و در ادامه آن بوجود داخل شدن حادثه ها احتمالی می شود که سبب وارد وارد شدن خسارات جانبی و مالی به شهروندان خواهد شد . 

3ـ خاک و نخاله محل معاش جوندگان موذی و حشراتی نظیر پشه خاکی میباشد که دلیل بیماری سالک است لذا با تخلیه خاک و نخاله در جوار منازل مسکونی اجباری و به دست خودمان فیس معصوم کودکانمان را نا خوشگل و با آخر و عاقبت آن‌ها بازی می نمائیم . محل هایی که خاک و نخاله تخلیه می شود مأمنی خواهد بود برای اشکال و اقسام حشره‌ها موذی , جوندگان و سگ های ولگرد که منشاء گونه های بیماریها می‌باشند . 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.