خدمات سرویس

دریافت خدمات و سرویس

خدمات سرویس

دریافت خدمات و سرویس

پنکه یا کولر آبی؟ مساله این است

با گرم شدن هوا , بازار تجهیزات تهویه هوای اصفهان رونق گرفت 

فصل تابستان هنوز استارت نشده , ‌ اما دمای هوا در‌این روز‌ها آنقدر بالاست که بخش اعظمی از اصفهانی‌ها برای تهویه هوای منزل یا این که محل کارشان به بازار امکانات تهویه کننده‌هوا مراجعه مینمایند . به همین علت بازار پنکه و کولر آبی رنگ رونق متعددی پیدا کرده‌است . اما ناگفته نماند که کولر گازی فی مابین وسایل سرمایشی جای‌می‌گیرد که براساس حالت آب و هوایی , برای اصفهان مورد قابل قبولی نیست , البته کولر آبی رنگ یا این که پنکه نسبتاً فقط وسایل تهویه هوا در فصل گرما می باشند . با این اوصاف گذشته از مراجعه به بازار برای خرید این امکانات می بایست داده ها کافی درمورد کولر‌آبی و یا این که پنکه داشت تا خریدی درست انجام بخشید . 

پنکه 

ارزان‌ترین وسیله‌ تهویه هوا پنکه است , چون نیز ارزش کمتری نسبت به کولر‌آبی داراست و نیز کم مصرف‌تر است , علیه اقتدار تهویه هوای کمتری هم دارااست . اما پنکه بیشتر برای فضا‌های کوچک مثل یک اتاق , دکان و یا این که سازمان مطلوب است , البته برای تهویه هوا برای مثال یک سوئیت 100 متری یا این که نباید از پنکه استعمال کرد و یا این که می بایست برای هر اتاق یک پنکه مستقل خرید . ولی پنکه‌های بازار اصفهان از نگاه دسته کاربردی به سه جور تقسیم میگردند که مشتمل بر پنکه‌های سقفی , رومیزی و مرتفع می‌گردد . پنکه‌های سقفی بیشتر در قبل مورد به کارگیری قرار می‌گرفتند و اکنون به کار گیری متعددی ندارند , هر چند هنوز برای فضا‌های بزرگ نظیر مساجد مورد استعمال قرار میگیرد . در بنا شده در فضا‌هایی که سقف آن ها بلند است , این پنکه‌ها کاربرد متعددی دارا‌هستند و حتی‌در کنار کولر‌ آبی‌رنگ هم بایستی از آن ها به کارگیری کرد تا هوا را عوض نمایند . برعلیه , پنکه‌های رومیزی برای فضا‌های کوچک و به اصطلاح روی میز به کارگرفته‌می‌شوند , چون طول آنان کم است و برای به کار گیری خوب تر بایستی روی یک جسم مرتفع قرار بخشید که‌این اختلال به وسیله پنکه‌های مرتفع حل شده است . تنی چند از پنکه‌ها که قابلیت و امکان تهیه طول دارا‌هستند و قد آن ها گهگاه تا دو متر هم می رسد , برای خانه‌ها و چه بسا اداره‌ها کاربرد بیشتری دارا‌هستند . ولی ناگفته‌نماند که پنکه‌ها ویژگی‌های دیگری به جز این دسته‌بندی هم دارا‌هستند , برای مثال بعضا از آن‌ها می توانند باد گرم نیز ساخت نمایند که هر یک از این ویژگی‌ها مرتبط با محصول ها یک برندخاص است . برند‌های مشهور این بازار دربرگیرنده , پارس‌خزر , تفال , هاردستون و تک‌الکتریک می شود که ارزش آن‌ها از100 هزار تومان آغاز و گهگاه به 500 هزار تومان هم می رسد که در جدول مشاهده‌می‌کنید . ولی درمورد گونه مارک هر چند تولیدها تفال کیفیت فراوان نیکی دارا‌هستند , اما پنکه‌های داخلی نظیر پارس‌خزر هم دارنده کیفیت ساخت بالایی می باشند و همینطور متنوع‌ترین مدل‌ها فقط بوسیله تولید‌کنندگان داخلی عرضه‌می‌شود . نصاب کولر آبی

کولر 

خرید کولر آبی‌رنگ به مراتب سخت‌تر از پنکه است , چون نیز ارزش کولرآبی از پنکه بیشتر است و نیز چنانچه متناسب با محیط تعیین نشود , عملیات تهویه را به نیکی انجام نخواهد اعطا کرد . پیشین از خرید یک کولر آبی‌رنگ ابتدا می بایست محل قرار‌گیری آن را در لحاظ بگیرید , تا از مقدار و محل قرار‌گیری روزنه آن در هنگام خرید با خبر باشید . به دنبال بایستی به CFL ما یحتاج اعتنا کرد . کولر‌ها از لحاظ دورتند تقسیم بندی میگردند که به آن CFL می گویند . هر چه سوئیت یا این که منزل مسکونی بزرگ خیس باشد , دور‌تند کولر انتخابی هم می بایست بیشتر باشد , مثلا برای یک آپارتمان 30 تا 50 متر مربعی دست‌کم یک کولرآبی با CFL مقام 2300 نیاز است , اما برای بیشتر منازل اصفهان که میان 70 تا 120 مترمربع زیر‌بنا دارا‌هستند وجود یک کولر آبی رنگ با بدور تند 4900 حتمی است . برای فضا‌های بزرگ خیس از 120 مترمربع هم دست‌کم کولر آبی رنگ بایستی 7000 باشد . کولر با بدور تند 7000 تا فضای 160 مترمربعی را هم پوشش میدهد , البته برای مکان‌هایی که از این متراژ بزرگ خیس میباشند می بایست از چندین کولر آبی رنگ به طور ترکیبی به کارگیری کرد , در غیر این صورت کولر آبی‌رنگ ابدا توان تهویه فضای داخلی را نخواهد داشت و بیشتر موجب دم کردن هوا می‌گردد . ولی از حیث مارک , نسبتاً تمام کولر‌های آبی رنگ جانور در بازار , داخلی می باشند , نظیر لورچ , آبسال , انرژی و . . . که همگی آن‌ها محصول ها با کیفیتی ارائه میدهند . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.