خدمات سرویس

دریافت خدمات و سرویس

خدمات سرویس

دریافت خدمات و سرویس

نخاله های ساختمانی بلای جان ارارضی کشاورزی آشتیان

به نقل از سفیرآشتیان ; نخاله‌های ساختمانی و پسماند‌های عمرانی قسمتی از پسماندهای معمولی می باشند که مدیر , برنامه‌ریزی , هدایت , نگهداری , جمع‌آوری , ایجاد , بازیافت , پردازش و دفن آن‌ها مبنی بر ضابطه مدیر پسماند تصویب شده سال ۱۳۸۳ بر عهده شهرداری است . حمل نخاله غرب تهران

طبق ضابطه ماده ۷ رئیس پسماند , رئیس پسماند در محدوده شهری با شهرداری ها و در بیرون از آن بر عهده بخشداری ها است . 

متاسفانه این ایام در محل ورود شهرستان آشتیان از طرف فراهان شاهد تخلیه نخاله های ساختمانی به صورت غیر مجاز در کناره زمین ها کشاورزی این شهرستان هستیم و زمین ها کشاورزی به آشغال دان ضایعات ساختمانی تبدیل شده‌است . 

گندم زارهایی که با خوشه طلایی در کنار جاده مهم شهر آشتیان روزی چشم انداز دیده نوازی بدین مسیر داده بود حال تکه پاره های خشت , آهن , سنگ و سیمان بر راز این خوشه های گندم و جو , روییدن را از زمین گرفته است و متاسفانه در سایه غفلت مسئولین ذی ربط هر روز به حجم این نخاله ها افزوده می شود . 

این نخاله ها علاوه بر زشت کردن صورت طبیعت منجر تخریب زمین ها کشاورزی می شود و تجاوز به اطراف کشاورزی به ویژه در زمین های گندم و جو موضوع ای نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت . 

به حیث میرسد که تخلیه این حجم آشغال دراین مکان می بایست به جد پیگیری شود و در فرمان عمل مسئولان قرار گیرد و اقدامات سختگیرانه ای را دراین باره نظر نمایند به دلیل آنکه کشاورزی قلب تپنده زمین است و این مدل اقدامات , کشاورزی را از نفس می اندازد . 

نخاله های ساختمانی طبرسی شمالی 56 پاکسازی شد 

نخاله های ساختمانی انتهای طبرسی شمالی 56 که به یکی گرفتاری های شهروندان محدوده ی منطقه 2 منطقه3 تبدیل شده بود و بارها بوسیله شهروندان در رسانه های جمعی و راءس 137 پیگیری شده بود , با کارایی حوزه ی سرویس ها شهری ناحیه گردآوری شوید . 

به نقل از ارتباط ها همگانی شهرداری ناحیه 3 شهر مشهد مقدس , مدیریت سازمان سرویس ها شهری و فضای سبز منطقه3 با اعلام این خبر اظهار کرد : طی هفته پیشین با صرف 8 ساعت زمان و با امداد امکانات فنی ضمن گردآوری نخاله های ساختمانی این معبر گود خطرناک جانور در آن هم به وسیله نیروهای سرویس ها شهری انجام عهده دار شد تا شهروندان از ایمنیف بهداشت و سالم کافی برای رفت وآمد و سکونت در‌این خیابان منفعت مند شوند . 

مرتضی طهماسبی با اشاره به انتقال نخاله ها به اداره مپ بیان کرد : اینک نخاله ساختمانی در مرزو بوم های توسعه یافته و صنعتی در چرخه دوباره جهت مصارف ساختمانی مورد بازیافت قرار می‌گیرد و خودداری از آلودگی محیط زیست , بازیافت مصالح قابل مصرف و سوق‌دهی درست مواد زائد به محل های دفن هدف ها اکثر انتخاب تکلیف نخاله ساختمانی است . 

او با اعلام این که شهرداری خویش متضرر مهم در ماجرای نخاله های ساختمانی است اظهار داشت : نخاله های ساختمانی در کناره بافت های مسکونی تلنبار می شود و توقع شهروندان گردآوری آن بوسیله شهرداری است این در حالی است که اساساً شهرداری هیچ نقشی در پروسه تخلیه آن نداشته است و اکنون ناگزیر به گردآوری است . 

مدیریت سرویس ها شهری حیطه 3 با درخواست از شهروندان برای همیاری بیشتر با شهرداری درباره‌ی اعلام گزارش تخلیه نخاله های ساختمانی بر برخورد بدون شوخی شهرداری با متخلفین در صورت همیاری و آگهی به موقع شهروندان تاکید کرد . 

شهروندان مشهد هرگونه حفاری , خاکبرداری و حمل خاک و نخاله را به شهرداری اطلاع دهند 

مسئول ستاد ساماندهی ضایعات ساختمانی اداره بازیافت و تبدیل مواد شهرداری شهر مشهد مقدس اذعان کرد : مالکان و شهروندان مشهدی قبلی از هرگونه حفاری , خاکبرداری , تخریب و حمل خاک و نخاله مراتب را به طور کتبی به این ستاد اطلاع دهند . 

“ سیدناصر سجادی ” در گفتگویی افزود : براساس ضابطه مدیریت پسماندها جهت تعیین تکلیف و دفن تمام ضایعات حاصل از حفاری ها و تخریب ها ضروری است شهروندان مراتب را گزارش دهند . 

وی تاکید کرد : در غیر این صورت با خلافکاران براساس قانون ها مبادرت می شود و هرگونه خسارتی که به‌وجود آید متوجه متولیان ذی‌ربط خواهد بود . 

مسئول ستاد ساماندهی ضایعات ساختمانی اداره بازیافت و تبدیل مواد شهرداری شهر مشهد ذکر کرد : متاسفانه برخی مالکان و صاحبان بناها ضایعات ساختمانی را در معابر عمومی تخلیه می نمایند این درحالی است که تخلیه خاک و نخاله در معابر عمومی ممنوع است . 

وی ادامه بخشید : براساس ماده 688 ضابطه مجازات اسلامی و ضابطه مدیریت پسماندها با خلافکاران و آ لوده کنندگان محیط زیست شهری برخورد می شود . 

سجادی اعلام کرد : به مراد جلوگیری از آلوده و کثیف شدن محیط زیست شهری 330 ظرف توده آوری خاک و نخاله ( جعبه ) در معابر اصلی شهر مشهد مقدس ساکن شده‌است . 




نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.