خدمات سرویس

دریافت خدمات و سرویس

خدمات سرویس

دریافت خدمات و سرویس

بخشنامه جمع آوری نخاله ساختمانی




مالک محترم / پیمانکارمحترم و مسئول محترم امور ساخت و ساز 


با سلام 


احتراماً به اطلاع می رساند : 

در مقررات مرتبط با تجدید بنا ویلاها و یا این که ویلا آپارتمانها معمولاً شهرداری آن حوزه‌ صاحب را دارای تعهد و موظف می‌نماید که همگی نخاله های ساختمانی را باطن گونی و در محوطه ویلا محافظت و بعد در زمان مطلوب نسبت به تخلیه آن مبادرت کند در اینصورت هیچ وقتی نخاله ساختمانی درخیابانها مشاهده نمیشود اما متاسفانه این زمینه در دهکده که توقع می‌رود خیلی خوب تر از بخش ها شهری مدیر شود با انتقال نخاله به باطن خیابان و عدم تخلیه آن به فوریت و قرار تصاحب کردن چشم انداز نامطلوب آن دردید عموم از یکسو و ریختن سرشاخه ها و ضایعات گیاهی و مزید بر آن کم پهنا بودن خیابان ها از یک سو نارضایتی همسایه را مهیا کرده است لذا خواهشمند است ترتیبی اتخاذ فرمائید که تا مشمول محدودیت های ساخت و ساز نگردید . حمل نخاله ساختمانی

شهرداری باغستان و سازمان شیوه شهرستان شهریار در تقابل با تخلیه نخاله های ساختمانی غفلت می نمایند 


افروز نیوز - شهرداری باغستان و اداره راه شهرستان شهریار در مقابله با تخلیه نخاله های ساختمانی در ورودی دهشاد پایین غفلت می کنند . 

دعوا رهاسازی نخاله‌های ساختمانی و آشغال در حومه شهرها بخصوص شهرهای استان تهران به‌عنوان چالش بزرگی پدیدار گشته و علاوه بر جراحت رساندن به سیمای شهر منجر آلودگی بصری و ارتقاء مشکلات تنفسی , رویش حشره ها موذی , تولید ناامنی , جولانگاهی برای حیوان ها ولگرد میشود که دراین مورد نهاد های متفاوت میتوانند با هماهنگی و محوریت مدیر شهری مبادرت به جهت دهی , بررسی وعدم ظهور چنین دلیلی شوند . 

به بحران رهاسازی نخاله‌های ساختمانی و زباله‌ در حومه شهرهای شهرستان شهریار بارها گزارش و اطلاع‌رسانی شده و مورد صرفا بوسیله مدیران قدرتمند حوزه‌ پیگیری شد که جمع‌آوری و سوق دهی نخاله‌ها را در فرمان عمل قرار داده‌اند و این توشه مسئله تخلیه نخاله‌های ساختمانی که بیشتر از طرف بخشها پایتخت در محل ورود شهریار ” بزرگراه تهران ساوه به سوی دهشاد ذیل ” تخلیه ‌شده و مشاهده می گردد . 

این دستور اعتراض‌ شدید دهیاری , مئولین و ساکنان این بخش ها را به همراه داشته است چرا‌که تخلیه آشغال در محل ورود شهر علاوه بر پیدایش مشکلات زیست محیطی , سیمایی ناشایست را در چشم عابرین رسم می نماید . 

برای پیگیری این قضیه پای کلام های مسئولین محلی و مردمان بومی درین حوزه‌ که از نزدیک شاهد این چالش میباشند , نشستیم . 

مسعود امیدوار یکی همسایه روستای دهشاد پائین در گفتمان با عجم , بیان کرد : متأسفانه روستای دهشاد ذیل در این باره مورد بی‌مهری مسؤولان واقع‌شده و هم‌اکنون بحران زباله‌های گیج در‌این حوزه‌ منجر آزار و مشکلات پیرامون آن را برای ساکنان این محل به‌وجود آورده است . 

بابک مجیدی , دهیار دهشاد ذیل دراین مذاکره اشاره نمود : روستای دهشاد ذیل یکی‌از ورودی‌های شهرستان شهریار است که متأسفانه مدتی است اشخاص خلاف کار و فرصت‌طلب به دلیل فقدان تابلو و گشت‌های نظارتی دستگاه های متولی , از این زمان استعمال نموده و از شهرهای همجوار بویژه بخشها تهران نخاله‌های خویش را در‌این حوزه‌ تخلیه می کنند . 

مجیدی ادامه بخشید : این حوزه‌ بیرون از محدوده قریه است و دهیاری و شورای اسلامی در قبال این فعالیت , وظیفه و اختیار رسمی , اعتبار و امکاناتی ندارد تا با ان رویارویی نمایند . اگر چه با همیاری شورای اسلامی یک‌سری نوبت جمع‌آوری نخاله‌ها را در فرمان عمل خویش داشته‌ایم و این مبادرت تنها مسکنی بیش نیست و برای معالجه قطعی نیازمند اعتنا شهرداری باغستان و سازمان روش و شهرسازی شهرستان ضروری است . 

او افزود کرد : بعضی مواقع اشخاص خلافکار نخاله‌های خویش را در به عبارتی اواسط جاده تخلیه می نمایند که همین مورد منجر ترافیک و تصادف در محل ورود بزرگراه تهران - ساوه می شود . 

نخاله‌های ساختمانی دهشاد پایین سیمای شهریار را مخدوش مینماید 

مدیریت شورای دهشاد ذیل در این‌باره اظهار‌کرد : نخاله‌های ساختمانی این ناحیه در حقیقت سیمای شهرستان شهریار را در ذهن اشخاصی که از این حیطه گذر می کنند را مخدوش می نماید , چراکه شهریار به گلشن و زمینه‌ای کشاورزی پر اسم و رسم بوده است . 

جعفر حسن‌زاده بیش تر کرد : مشکلاتی از قبیل ناامنی در‌این حیطه , مشکلات زیست‌محیطی , آلودگی , تولید گرد غبار , مسدود شدن جاده دارای اهمیت و اکثری دیگر پیرامون این بحران است و همینطور شهرداری قادر است با تعریض جاده سبب ساز ارتقا مشاهده کرد حیطه شود که اشخاص خلافکار نترسی تخلیه نخاله در‌این حوزه‌ را نخواهند داشت . 

او خاطرنشان کرد : شهرداری باغستان مسئول جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی این حوزه‌ است و با اعتنا به پیگیری‌های انجام یافته از روش شهرداری باغستان و راهداری شهریار , هنوز هیچ اقدامی برای جمع‌آوری این نخاله‌ها نداشته اند . 

حسن‌زاده افزود : امید است با نزدیک شدن به روزها عید باستانی , مسئولین متولی , اقدامات اضطراری برای جمع‌آوری نخاله‌های این حیطه را در امر فعالیت خویش قرار دهند تا مسافران و شهروندانی که از استان و شهرهای اطراف از این محل رفت و آمد دارا هستند ; با رخ ناشایست این محل روبرو نباشند و خلل ها پیرامون آن هم مرتفع گردد . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.