خدمات سرویس

دریافت خدمات و سرویس

خدمات سرویس

دریافت خدمات و سرویس

آموزش استفاده از محلول لوله بازکنی

رفع گرفتگی لوله ی آشپزخانه آن نیز در طول دارای اهمیت فراوان اهمیت دارااست . از این رو , روی آوردن به سریعترین روش بازکردن گرفتگی لوله میتواند نقص‌ شما حل کند . گرفتگی لوله ی آشپزخانه و لبریز شدن سینک ظرفشویی باعث نشتی آب فاضلاب شده و دردسر های متعددی را درپی خواهد داشت . لوله بازکن

یکی کارهایی که اشخاص درین مواقع به آن روی می‌آورند استعمال از محلول های لوله بازکنی می‌باشد . 

ولی روش به کارگیری از محلول لوله بازکنی خویش هم یک معضل می‌باشد و شیوه ی به کارگیری از این محلول ها میتواند بر روی سود ی فعالیت لوله بازکنی تاثیرگذار باشد . درپی شما‌را با طریق ی درست استعمال از محلول لوله بازکن آشنا خوا هیم نمود . 

سطح ی اولیه : 

قبلی از آنکه از محلول لوله بازکنی برای گشودن گرفتگی سینک ظرف شویی استعمال خوبتر از با استعمال از یک تلمبه ی دستی مجرای لوله را از ذراتی که در آن گیر کرده اند تطهیر کنند . چون محلول های لوله بازکن احتمال دارد آنقدر توانمند نباشند که بتوانند تمام ذرات را حل کرده و از لوله ی آشپزخانه دفع نمایند . از این رو خوبتر است قبلی از آنکه از محلول لوله بازکنی استعمال نمائید کمی آب جوش در سینک ظرف شویی ریخته و با تلمبه ی دستی آغاز به تلمبه زدن فرمایید . آب داغ سبب ساز حل شدن چربی ها رسوب کرده در جداره ی دیوار خواهد شد . به کارگیری از تلمبه ی دستی در اکثری از موردها ایراد گرفتگی لوله ی شما‌را حل خواهد نمود . ولی در صورتی‌که نقص‌ شما با امداد تلمبه ی دستی برطرف نشد می‌توانید از محلول لوله بازکنی به کارگیری فرمائید . 

تراز ی دوم : 

محلول مایع را باطن مجرای فاضلاب بریزید , براساس دستورالعملی که در بر روی ظرف مایع درج شده شده‌است کار نمائید . بعداز آنکه محلول رابه باطن لوله ریختید اندکی طاقت کرده و آب را برروی آن بریزید . زمان هنگامی که محلول نیاز دارااست تا در لوله باقی بماند بر روی ظرف آن درج شده شده‌است . 

نکته ی کلیدی و حساس دراین سطح این است که بعضا اشخاص تصور می نمایند هر چه میزان باقی ماندن محلول لوله بازکنی در لوله بیشتر باشد تاثیر آن بیشتر خواهد بود . البته این عمل نادرست خواهد بود , چون منجر پوسیدگی لوله خواهد شد . 

به کارگیری از ماسک را در هنگام استعمال از محلول های لوله بازکن امری کلیدی و اضطراری است . 

سطح ی چهارم : 

در‌این تراز به احتمال دوچندان خلل گرفتگی لوله ی آشپزخانه حل شده‌است . ولی درصورتی که هنوز نیز لوله ی شما گرفته است خوب تر است دیگر به سراغ لوله بازکن ها ی شیمیایی نروید و فنر لوله بازکنی برای رفع گرفتگی لوله به کارگیری فرمائید . 

شناخت بی نقص با گونه های لوله های فاضلاب و کاربرد آنان 

لوله‌هایی که در سیستم آبرسانی و فاضلاب مورد استعمال قرار می گیرد از نگاه از نگاه متاع , کاربرد و روش اتصالات با یکدیگر تفاوت داشته و هریک هم در کاربردهای مختلفی مورد به کارگیری قرار می‌گیرد . 

به صورت کلی گونه های لوله های فاضلاب دربرگیرنده موردها پایین است : 

لوله های آهنی گالوانیزه 

لوله های چندنی 

لوله های فولادی گالوانیزه , 

لوله‌های پلاستیکی پی او سی 

لوله‌های پلاستیکی 

لوله‌های پلاستیک ABS 

لوله‌های پلاستیک PP 

لوله‌های پلاستیکی CPVC 

لوله‌های پلاستیکی PB 

چرا می بایست در محصول لوله ی فاضلاب توجه نمود؟ 

هرکدام از این لوله های جهت کاربردی متعدد در سیستم لوله کشی فاضلاب بکار می‌رود . برای نصب لوله های فاضلاب , نصب لوله های آشپزخانه , لوله کشی گرمابه , لوله کشی سرویس بهداشتی می بایست طبق گونه فاضلاب کالا لوله ی فاضلاب را گزینش نمود . در گزینش لوله ی فاضلاب بایستی به صدق توجه نمود و لوله ی مطلوب با فاضلاب خروجی تعیین کرد . چون در غیر این صورت لوله بعد از زمان کوتاهی عملکرد خویش را از دست میدهد و نیاز به سرویس ها تعمیرات لوله پیدا خواهد کرد . 

شناخت با گونه های لوله های فاضلاب و کاربرد آن‌ها به شما در گزینش یک لوله ی متناسب با گونه فاضلاب خروجی یاری خواهد نمود . 

لوله های pvc در لوله کشی فاضلاب : 

راحتی فعالیت با لوله های پی او سی , وزن سبک , نصب سهل و راحت در نقاط متعدد خانه و مقاومت بالا در قبال مواد شیمیایی سبب ساز شده که از این لوله در کاربردهای گوناگون استعمال کنند . ولی در حالتی‌که فاضلاب مورد به کار گیری گرم است خوب تر است که‌این لوله را در سیستم لوله کشی فاضلاب به کارگیری نکنید . 

لوله های فولادی گالوانیزه : 

در صورتیکه جور اضلاب اسباب بهداشتی میباشد می بایست از این جور لوله برای سیستم لوله کشی فاضلاب به کار گیری کرد . کاربرد دیگر این لوله در تهویه است . لوله ی مطلوب برای تهویه لوله ی فولادی گالوانیزه میباشد . . این لوله مقاومت خیر در قبال اسیدها دارااست ولی مقاومت آن نسبت به لوله های آهنی کمتر است . مقاومت لوله های گالوانیزه در قبال اسید صحیح نظیر لوله های چدنی است . 

لوله‌های آهنی گالوانیزه : 

اسم دیگر لوله های آهنی گالوانیزه لوله ی با درز می‌باشد . تفاوت این لوله با دیگر لوله های آهنی این است که بوسیله پیچ به یکدیگر متصل شده و نباید هنگام اتصال از جوشکاری برای اینکار به کار گیری کرد . لوله های آهنی گالوانیزه به دو صورت سبک و میانگین ساخت میگردند 

لوله‌های چدنی : 

اسم دیگر لوله های چدنی لوله‌های بوشن دار و فارغ از بوشن می‌باشد . 

لوله‌های چدنی که در سیستم لوله کشی فاضلاب به فعالیت میرود : 

سرتوپی ( یک سرتوپی – دو سرتوپی ) 

دو راز تخت 

فرآورده این لوله‌ها از چدن ریخته گری است و بر حسب دسته کاربرد آنان گونه های و میزان آلیاژ , صورت و ارتفاع لوله , جور اتصالات آن‌ها با نیز مختلف هستندو اکثر اوقات در سیستم لوله کشی فاضلاب به کارگیری می گردند . لوله‌های چدنی که در سیستم لوله کشی فاضلاب به عمل می رود : الف ) سرتوپی ( یک سرتوپی – دو سرتوپی ) ب ) دو رمز تخت 

نکته : لوله‌های چدنی با سرتوپی و سرتخت به ترتیب لوله‌های بوشن دار و سوای بوشن هم نامیده می شوند . 

کاربرد لوله های چدنی : 

در جایی که می‌خواهید هزینه ی نصب لوله ی فاضلاب را کاهش دهید خوب تر است از لوله های چدنی برای سیستم لوله کشی خویش به کارگیری فرمائید . چون ارزش لوله های چدنی از لوله های آهنی کمتر می‌باشد


نحوه ی استفاده از پمپ لجن کش و کف کش

پمپ لجن کش یکی پمپهای منحصر برای تخلیه چاه هست که از آن برای تخلیه فاضلاب غلیظ , لجن فاضلاب و فضولات داخل چاه به کارگیری می شود . پمپ لجن کش با قرار دریافت کردن در محلی که سیالات لجن دار قرار دارا‌هستند , آن‌ها‌را پمپاژ میکند . بخش اعظم پمپ های مرسوم در جهان برای پمپاژ آب معمولی ( آب منزه ) تشکیل شده گردیده اند ولی در شرایطی‌که آب غلظت داشته باشد و دارنده مواد آویزان جامد باشد در‌این‌صورت از پمپ هایی که منحصر به فرد برای این عمل پباده سازی گردیده اند به کار گیری می نمایند .  لایروبی و تخلیه چاه
تخلیه چاه مکانیزه به وسیله پمپ های کف کش و لجن کش در کمترین زمان انجام می‌گیرد . برای انتقال فاضلاب های خانگی و صنعتی از پمپ های کف کش و لجن کش به کارگیری می نمایند . 
رعایت نکات اجرایی در هنگام استعمال از پمپ های لجن کش و کف کش اهمیت بسزایی داراست . 
کف کش ها به دو صورت کف کش های فلوتر دار و کف کش های معمولی در بازار مو جود میباشد 
کفکش های با فلوتر این قابلیت و امکان را دارا‌هستند که به محض وصال آب به ذیل ترین تراز به طور خود کار وار جدا شده و بازدارنده از سوخته شدن پمپ کفکش میگردد . 
فراگیری به کارگیری از پمپ های کفکش : 
محلی برای لبریز شدن آب بر روی پمپ کفکش نماد گذاری شده‌است . قبلی از استعمال و روشن کردن پمپ کفکش خوب تر است پمپ را تا این نصیب مالامال فرمائید . 
محلی پمپ کفکش را به برق متصل نمائید که از سلامت بودن و نبودن اختلالات برقی مطمئن باشید . میزان ولتاژ هم اهمیت دارااست . 
پمپ کفکش تک تراز ای برای چاه هایی تا قطر ۱۲ inمناسب است . 
ارتقا ارتفاع قدمت کف کش ها : 
از آنجایی که بها پمپ های کف کش و لجن کش بالا میباشد طرز ی حفظ از این پمپ ها بایستی مورد دقت کارمندان شرکتهای تخلیه چاه و کارگران قرار بگیرد . برای ارتقا ارتفاع قدمت یک کفکش پیشنهاد می گردد چه بسا المقدور از جور فلوتر دار و همینطور برای انتهای کفکش حتما از توری به کارگیری گردد تا برگ و خاشاک بازدارنده از پمپاژ اب نگردد . 
روش های تصفیه فاضلاب 
حذف مواد آلاینده از فاضلاب به امداد فرآِیندهای زیاد متنوعی به انجام می‌رسد که بر این پایه فرآیندهای تصفیه فاضلاب را به سه گونه با اهمیت 1 - فرآیندهای فیزیکی 2 - فرآیندهای شیمیایی و 3 - فرآیندهای بیولوژیکی تقسیم بندی مینمایند . 
فرآیندهای فیزیکی تصفیه فاضلاب 
به روشهایی که در آن برای جداسازی و حذف مواد آلاینده از نیروها و مکانیزم های فیزیکی استعمال می شود , روشهای فیزیکی میگویند . بعضا از روشها نظیر آشغالگیری , دانه گیری , ته نشینی و فیلتراسیون اعم از روشهای فیزیکی تصفیه فاضلاب میباشند . جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی فرآیندهای فیزیکی به لینکهای زیرمراجعه کنید . 
1 - آشغالگیری 
1 - 1 - درشت دانه ( میله ای ) 
2 - 1 - ریزدانه 
3 - 1 - میکرواسکرین 
2 - شناورسازی 
1 - 2 - API 
2 - 2 - DAF 
فرآیندهای شیمیایی تصفیه فاضلاب 
در بعضا از مورد ها جهت حذف مواد آلاینده در فاضلاب حتمی است که از یک روند شیمیایی استعمال شود . از این رو به روشهایی که در آن ها از فرایندهای شیمیایی جهت تصفیه بکار برده می شود , روشهای شیمیایی تصفیه فاضلاب می‌گویند . چنین روشهایی گاه بصورت بدون واسطه و گاه بصورت غیر بدون واسطه سبب ساز جداسازی مواد آلاینده از فاضلاب می گردند . تهیه pH , منعقد و لخته سازی , ترسیب شیمیایی و اکسیداسیون مثال هایی از روشهایی شیمیایی تصفیه فاضلاب میباشند . جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ی فرآیندهای فیزیکی به لینکهای زیرمراجعه نمایید . 
1 - خنثی سازی 
2 - تهیه pH 
فرآیندهای بیولوژیکی تصفیه فاضلاب 
روشی را که در آن برای تصفیه فاضلاب از میکروارگانیسم ها و فرایندهای بیولوژیکی مربوط به آن‌ها مصرف شده باشد , روش بیولوژیکی تصفیه فاضلاب می‌گویند . میکروارگانیسم ها و مخصوصا باکتریها هرکدام در موقعیت محیطی خاصی قوی به کار و ادامه حیات می‌باشند . بطوریکه بعضا از آنان در حضور اکسیژن و بعضا دیگر در غیاب اکسیژن میتوانند فعالیتهای با اهمیت داشته باشند . برهمین اساس روشهای بیولوژیکی را از نگاه حضور و یا این که عدم حضور اکسیژن در فرایند به دو مدل کلی روشهای هوازی و بی هوازی تقسیم بندی می‌کنند . 
روشهایی زیرا لجن فعال , لجن فعال با هوادهی گسترده , RBC و صافی های چکنده اعم از روشهایی هوازی و روشهایی مثل UASB و ASBR اعم از روشهای بی هوازی بیولوژیکی تصفیه فاضلاب می باشند . جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع‌به فرآیندهای بیولوژیکی به لینکهای زیرمراجعه کنید . 
1 - فرایند لجن فعال با اختلاط بی نقص ( CMAS ) 
2 - روند لجن فعال متعارفی با جریان قالبی ( CPFAS ) 
3 - روند لجن فعال با هوادهی گسترده ( EAAS ) 
4 - فرایند لجن فعال با ثبت تماسی ( CSAS ) 
پروسه رئاکتور ناپیوسته پی درپی ( SBR ) 
6 - پروسه رئاکتور بیولوژیکی غشایی ( MBR ) 
7 - UASB 
8 - RBC 

شهری در محاصره نخاله‌های ساختمانی/عزمی برای بهبود نیست

یزد ـ مهریز شهری ترانزیتی در قلب بیابان و هر روز صاحبخانه تعداد متعددی مسافر رهگذر است البته آنچه در زمین ها اطراف این شهر دیده رهگذران را آزار میدهد , انبوهی از نخاله‌های ساختمانی و صنعتی است . حمل نخاله در جنوب تهران
خبرگزاری مهر ـ تیم استان‌ها ـ نیره شفیعی پور : ایجاد آشغال در دهه‌های اخیر به یکی‌از دغدغه‌های زیست‌محیطی تبدیل شده و مسئولان و تشکل‌های محیط زیستی با به کارگیری از روش‌های گوناگون نگرانی خویش را از این قضیه مطرح کرده‌اند . 
گاه نشر آمار درخصوص میزان زباله‌های ایجاد شده در بخش ها متفاوت میهن و گاه تکثیر چهره ای در فضای مجازی , تلنگری برای مردمان بوده ولی این هشدارها نتایج استوار و مؤثر نداشته و فیض آن ایجاد روزمره هزاران بدن آشغال است . 
نخاله‌های ساختمانی و صنعتی هم این ایام به یکی‌از دغدغه‌های با اهمیت مردمان تبدیل شده چون در بعضا بخش ها اعم از شهرستان مهریز , شهر به ندرت به محاصره نخاله‌های ساختمانی و صنعتی درآمده است . 
نخاله‌های ساختمانی و صنعتی خطری دور از شوخی برای بهداشت و محیط زیست 
مدیر محیط زیست مهریز دراین باره در مصاحبه با خبر نگار مهر , بالا بودن ساخت نخاله‌های ساختمانی و صنعتی در تراز شهرستان و نادرستی مدیریت مطلوب را خطری دورازشوخی برای تندرست , بهداشت و محیط زیست این ناحیه دانست . 
محمدرضا خدارحمی گفت : در صورت عدم به کار گیری رئیس مطلوب برای نخاله‌ها , دیری نخواهد گذشت که زباله‌ها و نخاله‌ها محیط زیست ما‌را تسخیر خواهند کرد و انبوه نخاله‌های ساختمانی و صنعتی رها شده در طبیعت خوشگل و دیده اندازهای روستاها , آغاز این چالش است , معضلی که زیباترین چشم‌اندازهای روستایی را به زشت‌ترین منظره‌ها تبدیل نموده است . 
او افزود : نخاله‌ها و زباله‌هایی که به محل گود آشغال آورده می گردند , می بایست درگودال‌های معین شده با لایه‌هایی از خاک متراکم شود و آن‌گاه با کاشت نهال‌های مستقر سازگار با ناحیه , علاوه بر به کارگیری از کود ایجاد شده , خاک را هم استحکام بخشد ولی تا به امروز این عملیات در هنگام دفن زباله‌ها و نخاله‌های شهرستان صورت نگرفته است . 

ضرورت تعامل بخشداری , شهرداری و محیط زیست برای سوق دهی وضع و اوضاع 
مدیر محیط زیست مهریز تیتر کرد : متولیان فرمان تا به امروز درتوان توان شهرستان در امر هدایت نخاله‌ها مبادرت کرده‌اند و می بایست از این پس با تعامل و همیاری بخشداری , محیط زیست , شهرداری و منابع ارگانیک برای مراقبت محیط زیست و خودداری ازتخریب بیشتر اقداماتی را صورت دهیم . 
خدارحمی ادامه بخشید : طی چند گرد‌همایی متولی رئیس و سوق دهی زباله‌ها و نخاله‌های شهر مهریز مشخص و معلوم شده و امید‌واریم با دقت به خطر بالای شیوه دفن فعلی این پسماندها و نخاله‌ها , برای چاره‌اندیشی پرسرعت و رئیس مورد مبادرت شود . 
یکی مساله دارای اهمیت دراین مورد , زمین ها است که زباله‌ها در آن ظاهرا دفن می‌گردد و از آن جا که دستگاه‌های مختلفی در‌این فرمان شریک میباشند , در واقع مورد دفن اصولی آشغال , یک فعالیت با یکسری متولی است . 
محیط زیست , منابع ارگانیک , شهرداری , بخشداری و . . . . از دستگاه‌هایی می باشند که می بایست هرچه سریع‌تر برای این دستور مبادرت عاجلی انجام دهند ولی اکثر وقت ها دستگاه‌ها , سخنرانی‌های خیر و خوبی دارا‌هستند و در فعالیت از آن‌جا که ناهماهنگ میباشند , مبادرت قابل توجهی انجام نمی شود . 
همگی بر این باورند که سوق‌دهی تخلیه نخاله‌های ساختمانی و صنعتی در مهریز حتمی است ولی به‌این ضرورت بایستی به وسیله کدام نهاد لباس کار پوشانده شود , چندان مشخص و معلوم نیست . 

جای خالی شرکت کردن مردمان در پرهیز از تخلیه نخاله‌های ساختمانی 
مدیر سازمان منابع ارگانیک و آبخیزداری مهریز دراین مورد به خبر نگار مهر اظهار‌کرد : لازمه دوری از تخلیه نخاله در لبه شهر و زمین ها ملی , مشارکت‌پذیری مردمی‌ , دستگاه‌های دارای ارتباط و صاحبان صنعت های است . 
سیدعلی باقری با اشاره به این که رئیس پسماند و هدایت نخاله‌های صنعتی و ساختمانی اعم از مواقعی است که به صورت بدون واسطه با تندرست و بهداشت آحاد جامعه دارای ربط است , اذعان کرد : متاسفانه این قضیه در مرحله مهریز به دلیل بی‌توجهی به منابع ارگانیک و محیط زیست مشکل‌ساز شده‌است . 
او با اشاره اهمیت خودداری از تخلیه نخاله‌های صنعتی و ساختمانی در زمین ها ملی اطراف شهر مهریز و حفاظت از عرصه‌های ملی , شرکت کردن تمامی ارگان‌های دارای ربط و صاحبان صنعت های را حتمی دانست و خواهان تعامل و ملازمت و همراهی مدیران شهرک‌های صنعتی و کارخانجات راجع به حفاظت از منابع ارگانیک و تخلیه نخاله در مکان‌های پیشنهادی شد . 
باقری اظهار داشت : با گشت‌زنی نیروهای یگان حفاظت از زمین ها ملی از ادامه کار خودروهایی که قصد تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در زمین ها ملی را دارا‌هستند , دوری به فعالیت می آید البته با اعتنا به این‌که تخلیه نخاله در جزو زمین ها ملی کناره شهر به طور دور از هم انجام یافته و این قضیه علاوه بر تولید چشم‌انداز فراوان زشت , تحت عنوان یک زخم زیست محیطی و منابع ارگانیک هم به حساب آورده می شود و درایت به این که تخلیه نخاله‌ها در هر بخش از زمین ها ملی لبه شهر از دربین بردن سرمایه آیندگان در گسترش شهری است و هزینه پاک‌سازی را هم در‌پی دارااست , ضرورت دقت بدین زمینه را مضاعف مینماید . 

خلاف کاران به مراجع قضایی معرفی میگردند 
او با اشاره به این‌که با خلافکاران این دستور به صورت قاطع برخورد می شود , اظهار‌کرد : در صورت پیدایش تخلف و رهاسازی نخاله در زمین ها ملی , ضمن معرفی خلافکاران به مراجع قضایی و الزام به جبران ضرروزیان وارده , وسیله نقلیه خلافکار هم توقیف خواهد شد . 
مدیر سازمان منابع ارگانیک مهریز از عموم شهروندان هم خواست : در صورت مشاهده هرگونه تخلیه نخاله از طرف رانندگان خلافکار در زمین ها ملی , ضمن یاداوری , شماره ماشین خلافکار را به همراه مستندات به یگان حفاظت سازمان منابع ارگانیک و آبخیزداری مهریز اعلام کرده تا با آن ها برخورد رسمی صورت گیرد . 
فرایند تخلیه و رهاسازی زباله‌ها , نگرانی فعالان محیط زیست را هم پیرو داشته به طوری که‌این مسئله را بوسیله تشکل‌های خویش رسانه‌ای کرده‌اند البته معتقدند مسئولان چه بسا به نقدها و هشدارهای آن ها , کوچکترین پاسخی نداده‌اند . 

غلامرضا غلامی , فعال محیط زیستی مهریز در مذاکره با خبر نگار مهر با اشاره به رهاسازی بی‌حساب و کتاب نخاله‌های ساختمانی و صنعتی در عرصه‌های منابع ارگانیک شهر مهریز بیان کرد : هنگامی سازمان منابع ارگانیک , بهداشت محیط , محیط زیست مهریز و . . . در کمای مطلق به راز می برند , نتیجه‌ای جز این یورش همه‌جانبه و ناجوانمردانه به طبیعت و محیط معاش مردمان مهریز نباید توقع داشت . 


تأمین ماشین آلات طرح ایجاد پارک پسماند در تپه هزارپیچ گرگان

گرگان - مدیرکل بنیاد تسکین دهنده استان گلستان از تأمین اتومبیل آلات طرح تولید بوستان پسماند در تپه هزارپیچ گرگان بوسیله این بنیاد خبر بخشید . 
به نقل از خبر نگار مهر , البته الله هنگامی نژاد , عصر پنجشنبه , در توده خبرنگاران استان , اظهار‌کرد : یک کدام از اقدامات و برنامه های حساس و تأثیرگذار در بنیاد آرامبخش انقلاب اسلامی علی الخصوص بنیاد آرامبخش گلستان , طرح ریزی در جهت تولید , بسط و نگهداری فضاهای سبز است . تخلیه نخاله تهران
او ادامه بخشید : بدین خواسته در یک‌سری سال پیشین با در فرمان قرار دادن این امر خطرناک در تنظیم طرح های هادی و همگی پروژه های عمرانی بنیادمسکن در تراز استان اعم از تولید و گسترش فضاهای سبز در طرح های هادی روستایی , مشروط کردن پایان عمل واحدهای روستایی و پرداخت نهایی تراز وام ها آرامبخش روستایی به ساخت باغچه کوچک و کاشت سه اصله نهال در محوطه این واحدها , احداث پارک و بوستان های روستایی , احداث فضاهای سبز و بوستان بچه در پروژه های مسکونی شهری و غیره اقدامات نیکی درین حوزه صورت گرفته شده‌است . 
وقتی تصریح کرد : در همین خصوص و درپی تأکید استاندار در تبدیل محل تخلیه نخاله های ساختمانی و آشغال های شهری در حیطه هزار پیچ به بوستان با اسم بوستان پسماند با انگیزه تولید فضای سبز و خوشگل با کاربری توریسم , بنیاد تسکین دهنده استان نیز به دنبال سیاست های خویش در دعوا تولید و گسترش فضاهای سبز با اختصاص ۱۰ دستگاه گونه های اتومبیل آلات سنگین وزن از سومی روز سال جدید در‌این طرح حیاتی شرکت کردن کرد . 
او همینطور جهت ارائه مشورت کردن به طرح های این چنینی با اعتنا به اقدامات بنیاد آرامبخش استان در‌این حوزه اعلام آمادگی کرد . 
قابل ذکر است بنیاد آرامبخش انقلاب اسلامی در یک سری سال اخیر ۳۱ پارک و بوستان روستایی به مساحت ۳۳ هزار و ۵۸۰ متر مربع با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال احداث و ۹ بوستان روستایی نیز در امسال با اعتبار ۹ میلیارد ریال و با مساحت هفت هزار و ۵۰۰ متر مربع در دست احداث دارااست . 
همینطور تا به امروز ۱۸۰ هزار اصله نهال علی الخصوص نهال های مثمر در طرح های هادی روستایی بوسیله بنیاد تسکین دهنده استان کاشته شده‌است . 

محورهای توریسم خرم‌آباد برای مسافران نوروزی ایمن و هموار شد 
خرم‌آباد - مدیریت راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان خرم‌آباد اظهار کرد : محورهای توریسم خرم‌آباد برای مسافران نوروزی ایمن و هموار شد . 
به نقل از خبر نگار مهر , مرتضی شیروانی ظهر چهارشنبه در عده خبرنگاران اظهار‌کرد : در جهت برنامه‌ها و مصوبات ستاد اجرایی سرویس ها مسافرت شهرستان خرم‌آباد در ماه‌های آخری سال ۹۶ اقدامات گسترده‌ای بالاتر از وظیفه‌های و اعتبارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خرم‌آباد برای تسهیل در عبور و مرور مسافران نوروزی و کاهش سوانح رانندگی انجام شده است . 
او افزود : سازه به تاکید استاندار لرستان , مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پیگیری فرمان دار شهرستان خرم‌آباد , پروژه سوق‌دهی محل ورود جنوبی راءس استان به‌عنوان یکی‌از مهمترین اولویت‌ها در فرمان عمل قرار گرفت و تا به امروز ۸۰ درصد ترقی فیزیکی داشته است . 
شیروانی اعلام‌کرد : از سایر اولویت‌های ستاد سفرهای نوروزی , ایمنی و به‌روزرسانی محورهای با اهمیت و توریسم است که دراین مورد عملیات لکه‌گیری و اجرای روکش آسفالت در مسیرهای توریسم خرم‌آباد ( آبستان ) - آبشار جنگل به میزان یک هزار و ۲۰۰ بدن , محور خرم‌آباد - بیرانشهر به میزان ۸۰۰ بدن , بزرگ راه خرم‌آباد - بروجرد به میزان یک هزار و ۹۰۰ بدن , خرم‌آباد - پلدختر به میزان دو هزار و ۲۰۰ بدن , کمربندی جنوبی خرم‌آباد به میزان دو هزار و ۳۰۰ بدن و محور خرم‌آباد - کوهدشت در قالب ۴ اکیپ پخش و لکه‌گیری آسفالت انجام گرفت . 
او خاطرنشان کرد : همینطور علاوه بر تطهیر کتف رویکرد به ارتفاع ۱۸۰ کیلومتر , عملیات شانه‌زنی , کانال‌زنی و ریزش‌برداری به حجم ۶۰ هزار مترمکعب و خط کشی به ارتفاع ۱۸۵ کیلومتر در محورهای خرم‌آباد به آبشارهای جنگل و نوژیان هم در حین ۱۲۰ کیلومتر اجرایی شده‌است . 
مدیریت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خرم‌آباد از شست و شوی ۸ هزار عدد تابلو و علامتها عمودی در محورهای شهرستان خرم‌آباد خبر اعطا کرد و گفت : نصب یک هزار و ۵۰۰ عدد تابلو , بده بستان ۳ کیلومتر گاردریل , نصب ۲ کیلومتر نیوجرسی , نخاله‌برداری در مبادی محل ورود شهرها و پاک سازی آن ها به میزان ۱۲۰ هزار مترمکعب , تعمیر و به‌روزرسانی نور و روشنایی در زمان ۶۰ کیلومتر از شیوه های شهرستان , نصب ۶۰ عدد بنر با شعارهای ایمنی و خوش‌آمدگویی به مسافران نوروزی و آشکارسازی نقاط پرتصادف صرفا قسمتی از همت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خرم‌آباد برای تسهیل سفرهای نوروزی است که باعث به کاهش محسوس تلفات جاده‌ای نسبت به روزها عید نوروز سال پیشین شده‌است . 
شیروانی اظهار‌کرد : در روزها سفرهای نوروزی ۴۰ نیروی راهدار در قالب ۴ اکیپ اثبات و ۴ اکیپ سیار در راهدارخانه‌ها و نقاط پرتصادف به‌صورت شبانه‌روزی درگیر خدمت‌رسانی و پذیرایی از مسافران نوروزی میباشند . 

انواع سیستم تخلیه دستشویی خارجی

دستشویی خارجی ها هریک از یک گونه سیستم تخلیه به کار گیری می نمایند که دارنده مزایا و معایب گوناگونی هستند . این سیستم ها هر یک دارنده خصوصیت های منحصربه‌فرد به شخصی می‌باشند . از انجایی که خلل هدر رفت آب سرویس بهداشتی خارجی در چالش آب دوچندان اصلی است پس تعیین یک دستشویی خارجی و تعیین یک سیستم تخلیه ی مطلوب به صرفه جویی در مصرف آب یاری خواهد نمود .  لوله بازکن

سیستم تخلیه ریزشی یا این که Wash Down Flushing System : 

درین سیستم تخلیه , آب از باطن مخزن به حاشیه های درونی کاسه دستشویی خارجی روانه می شود و بعد از آن از رخنه‌ هایی که که باطن کاسه دستشویی خارجی درنظرگرفته شده گردیده اند , به سوی تحت ریزش پیدا می نمایند و فعالیت شستشو از بالا و از کناره های خارجی در سمت ذیل انجام می شود . عیب این سیستم تخلیه در آنست که حجم آب مصرفی آن نسبتا بالا هست . 

سیستم تخلیه گردابی یا این که Vortex Flushing System : 

درین سیستم تخلیه آب از باطن مخزن دستشویی خارجی به باطن بدنه نشیمنگاه جهت دهی و از آنجا وارد کاسه خارجی می شود و با فعالیت چرخش که به طور گردابی می‌باشد کار تخلیه انجام می شود . حجم آب مصرفی و زمان تخلیه در سیستم گردابی از سیستم ریزشی بیشتر هست البته میزان صدا تولید شده در هنگام تخلیه از سیستم ریزشی کمتر است . 

سیستم تخلیه واترجت یا این که Water Jet Flushing System : 

این سیستم تخلیه از جدیدترین سیستم های تخلیه است که از طریق شوتینگ به کارگیری می نماید . درین سیستم علاوه بر دارا بودن ترک های سیستم ریزشی , آب از روش کانالی به شوتینگی که در عمق کاسه قرار داده شده‌است , جهت دهی می شود و آن‌گاه کار تخلیه با فشار انجام می شود . به عبارت دیگر این سیستم از سیستم تخلیه ریزشی برای شستشوی کاسه سرویس بهداشتی خارجی و از سیستم شوتینگ یا این که پرتاب برای تخلیه بدون نقص دستشویی خارجی استعمال می نماید . حجم آب مصرفی و زمان مایحتاج برای تخلیه درین سیستم کمتر از نوع های قبل است . علاوه بر اینها صدای کم در هنگام تخلیه از مزیت های دیگر این مدل سیستم است . سیستم های شوتینگ دار معمولا از مکانیزم تخلیه دو روزگار به کار گیری می نمایند . 

سیستم تخلیه توربوجتTurbo Jet Flushing System : 

این سیستم تخلیه هم همانند سیستم تخلیه واترجت از مکانیزم شوتینگ یا این که پرتاب منفعت می‌گیرد . تفاوت سیستم تخلیه توربوجت با سیستم تخلیه واترجت در مکانیزیم شستشوی کاسه دستشویی خارجی میباشد . همانگونه که گفتیم در سیستم واترجت شستشوی کاسه دستشویی خارجی همانند سیستم ریزشی انجام می شود اما در سیستم توربوجت علاوه بر سیستم شوتینگی که در کف سرویس بهداشتی خارجی درنظرگرفته شده شده‌است بر بالای کاسه هم دو سیستم شوتینگ دیگر قرار داده شده‌است که منجر می شود فعالیت تخلیه در دوران زمان کمتر و با مصرف آب کمتر در مقایسه با دیگر دسته ها صورت بپذیرد . 

آکس تخلیه : 

نکته دیگری که در هنگام گزینش سرویس بهداشتی خارجی بایستی به آن دقت کرد , آکس تخلیه یا این که آکس سرویس بهداشتی خارجی میباشد . به مسافت دیواری که نصیب پشت خارجی به آن قرار می‌گیرد تا راس لوله فاضلاب , آکس تخلیه گفته می شود . در هنگام خرید دستشویی خارجی می بایست این میزان را مورد علاقه داشته باشید . فرض فرمایید که محل متبوع شما برای نصب دستشویی خارجی 28 سانتیمتر باشد , در اینصورت شما سرویس بهداشتی خارجی هایی را میتوانید گزینش فرمایید که آکس تخلیه آن ها از کمتر از 28 سانتیمتر باشند . 

سیستم فلاش : 

سیستم فلاش دستشویی خارجی بیان‌کننده میزان حجم تخلیه آب میباشد . دستشویی خارجی هایی که مجهز به سیستم فلاش دو زمان می‌باشند در واقع قوی خواهند بود که در هنگام تخلیه آب , حجم آب تخلیه شده را به دو صورت کم حجم و لبریز حجم تخلیه نمایند . 

بیده یا این که خویش شور : 

دستشویی خارجی هایی که دارنده سیستم خویش شور یا این که بیده می‌باشند باطن کاسه آن ها شیر آبی رنگ جهت شستشو قرار داده شده‌است . برخی از گونه های دستشویی خارجی مو جود در بازار دارنده دو دسته بیده دار و فارغ از بیده میباشند که در هنگام خرید بایستی بدین این قضیه اعتنا داشته باشید . 

ادله صدای لوله های فاضلاب و از فی مابین بردن آن 

آلودگی صوتی یکی‌از مشکلات بیشتر انسان شده‌است . مطلقا , آلودگی صوتی به میزان وجود میکروب در هوا آزاردهنده نیست اما خواب ما‌را بر نیز می‌زند , موجب ارتقا استرس می شود , خلوت ما‌را خدشه‌دار می‌نماید و بطور کلی سبب ساز زیر وارد شدن کیفیت معاش میشود . 

در تمام ساختمان‌ها , بخصوص ساختمان‌های بلند , یکی‌از منابع ایجاد صوت , سیستم‌های انتقال آب و فاضلاب است . به عوارض زیادی جریان آب و یا این که فاضلاب در سیستم ساخت آلودگی صوتی می‌نمایند . برای رفع این آلودگی صوتی ابتدا می بایست لوله ها را مورد بازدید قرار بخشید و با راهکارهای ذیل تا حد ممکن از ساخت صدا پرهیز کرد تا در سطح آن گاه با عایق کاری صوتی لوله‌ها , از انتقال صوت به محیط ممانعت به فعالیت آید . 

راهکارهای اجرایی پرهیز از ساخت صدا 

۱ - رفع شل بودن بست‌های نگه‌دارنده لوله : 

بست‌های دیرین لوله‌های آب بعد از مدتی شل می گردند و نیاز به بده بستان و سفت شدن دارا‌هستند . لوله‌ها معمولا به وسیله‌ی بست‌های فلزی به دیوار سفت میگردند . در صورتی این بست‌ها شل می باشند , آنها‌را بده بستان فرمایید یا این که در صورتی‌که لوله‌ها به راحتی جنبش می‌خورند , تعداد بست‌ها را ارتقا دهید . فاصله‌ی مطلوب نصب بست برای لوله‎های افقی ۲ تا ۲٫۵ متر و برای لوله‌های عمودی ۲٫۵ تا ۳ متر است . 

۲ - بدور لوله , یک لایه‌ی پلاستیکی بپیچانید و حیطه پیچیده شده را به وسیله‌ی یک بست , سفت فرمایید . 

برای این عمل میتوانید از فوم‌های عایقکاری لوله به کارگیری نمایید و اگر که به آن دسترسی ندارید می توانید از یک شلنگ پلاستیکی استعمال نمائید . این فعالیت را برای هر ۱٫۲ متر از ارتفاع لوله انجام دهید . 

۳ - پرهیز از راز و صدای ناشی از محبوس بودن هوا داخل لوله‌ها : 

فلکه‌ی حیاتی آب منزل را ببندید . آن‌گاه تمام آب داخل لوله های منزل را با مفتوح کردن شیرها تخلیه فرمائید . پس از این تراز تمام شیر‌های آب را ببندید و فلکه