خدمات سرویس

دریافت خدمات و سرویس

خدمات سرویس

دریافت خدمات و سرویس

ریختن نخاله های ساختمانی در حاشیه جاده ها ; معضل بزرگ شهر ایلام

ایلام - یکی‌از مهم‌ترین مشکل ها شهری ایلام ریختن نخاله های ساختمانی در لبه جاده ها است , مسئولان از پایانی اقدامات برای سوق‌دهی و حل این خلل میگویند . 

خبرگزاری مهر - تیم استان ها : انباشته کردن و سامان دادن به نخاله های ساختمانی یکی مهم‌ترین مسائلی است که ذهن مسئولان استان را به خویش درگیر نموده است , به همین علت ضروری است در انباشته کردن , حمل و دفع اصولی نخاله های ساختمانی تحلیل واجب به فعالیت آید تا هیچ شخصی نتواند با دورزدن ضابطه و تخلف دستمزد دیگرافراد را پایمال نماید و در دل طبیعت و تراز جاده های دارای اهمیت و فرعی نخاله ها را تخلیه نمایند حمل نخاله در شمال تهران

این اخلاق غلط از یک طرف طبیعت و مسیر جاده ها را نازیبا می نماید و علاوه بر این مشکلاتی را برای تمام مردمان به‌وجود میاورد . 

پایانی اقدامات شهردای برای سوق دهی کردن نخاله ساختمانی 

طالب صادقیان شهر دار ایلام در رای زنی با خبر نگار مهر در این باره اظهار داشت : به جهت جهت دهی نخاله ساختمانی , طی مجوزی که از شورای اسلامی و فرمانداری در این طریق دریافت شد , برخورد با اشخاص خلاف کار در قالب شرکتهای حقوقی انجام می‌گیرد . 

او افزود : چون شرکتهای حقیقی وواقعی طرف قرارداد شهرداری نیستند و به همین بهانه تعهد خاصی نسبت به شهرداری ندارند . 

شهر‌دار ایلام بیشتر کرد : برای ریختن آشغال و نخاله و همینطور تخلیه پسماندها نقطه ای به دور از شهر برای دفع این پسماندها در حیث گرفته شده‌است , با اعتنا بدین این‌که خواست مردمان این بود که محل تخلیه پسماندها از شهر به دور و خاکی است , در همین راستا عملیات آسفالت فاصله تا ۵ کیلومتری این مسیر صورت گرفته شده‌است . 

سامان دادن به موضوع گردآوری و حمل و دفع نخاله های ساختمانی تنها عمل شهرداری یا این که یک ارگان و اداره خاصی نیست در این راستا ضروری است تمام اداره ها , ارگان ها , ارگانها , موسسه ها و به ویژه نیروی انتظامی و سیستم قضایی وارد نیز فعالیت شوند و در این طریق با اشخاص خلافکار برخورد واجب و رسمی به فعالیت آورند . 

برخورد پلیس خط مش با خلافکاران 

سرهنگ رضا همتی زاده مدیریت پلیس رویه استان ایلام در مذاکره با خبر نگار مهر اظهار داشت : در ضابطه رسیدگی به تخلفات ارشادوراهنمایی و رانندگی ذکر شده که ریختن نخاله و پسماندها در کناره اطراف شهر تخلف به حساب آورده می شود و با مشاهده چنین مواقعی به شدت با این اشخاص برخورد شود . 

او افزود : همینطور در ضابطه ماده ۷ ایمنی رویه ها هم بدین زمینه اشاره شده که تخلیه هر دسته نخاله , فاضلاب در لبه منش ها ممنوع است به این دلیل که در هر حال صورت زیاد پلیدی را در مبادی محل ورود و خروجی شهر بوجود می‌آورد و ولی نصیب اطراف جاده برای توقف ضروری خودروها است . 

همتی زاده با اشاره به فرهنگ وتمدن سازی در این جهت طولانی تر کرد : بایستی در میان رانندگان و شهروندان این قضیه فرهنگ وتمدن سازی شود و نخاله و پسماندها را در بخش های که بوسیله مسئولان معلوم شده تخلیه نمایند . 

ثبت ۳۰۰ مورد راننده خلاف‌کار 

سرهنگ محسن ناصری مدیر پلیس موعظه و رانندگی استان ایلام در این سمت در رای زنی با خبر نگار مهر اظهار داشت : برابر قوانین ارشادوراهنمایی و رانندگی تخلیه نخاله مصالح ساختمانی و آشغال ها در مرحله معابر منش ها و اطراف خط مش بر خلاف ضابطه است . 

او افزود : در زمان سال ۹۶ بالغ بر ۳۰۰ مورد از رانندگانی که نسبت به تخلیه معابر در تراز معابر مبادرت داشتند اعمال ضابطه شده‌است , علاوه بر اعمال ضابطه رانندگانی نیز به مراجع قضایی معرفی گردیده اند .

ناصری تصریح کرد : تا به امروز برخورد ما به چنین اشخاص بیشتر جنبه ارشادی بوده است . 

تخلیه نخاله های ساختمانی در مرحله جاده ها جرم است 

یداله کسایی نائب رئیس پیشگیری وقوع جرم دادستانی ایلام در مذاکره با خبر نگار مهر اظهار داشت : به اعتقادوباور بخش اعظم کارشناسان بهداشتی ریختن نخاله ها و آشغال ها در مرحله شهر خیر صرفا فیس شهر را مخدوش می نماید بلکه خویش منشا اکثری از بیماری ها است‌ . 

او افزود : برای این فعالیت قانونگذار یکسری ارگان های همگانی را برای رئیس آن مشخص کرده و هم چند تکالیف برای کسانی که به نوعی ساختمان خویش را ترمیم و یا این که تخریب می نمایند , که‌این نخاله ها را در نقاط منحصر خویش تخلیه نمایند . 

کسایی تصریح کرد : در واقع این بحران نوعی خلل زیست محیطی است و قانونگذار این مورد را تحت عنوان جرم تلقی نموده است , در ماده ۵۵ ضابطه شهرداری ها , شهرداری موظف شده که جهت تخلیه همه آشغال های خانگی , نخاله های ساختمانی و بقیه پسماندها نقطه ای دور از شهر مشخص و معلوم نماید . 

او تصریح کرد : بر پایه ی ضابطه کامیون دار ها و مالکانی که ساختمان تخریب می نمایند مکلفند که نخاله های ساختمانی خویش را در نقاط معلوم شده تخلیه نمایند البته درصورتی که که محل تخلیه آن‌ها پیاده رو ها , شهری و در بین شهری باشد طبق ضابطه به حداکثر میزان توقیف محکوم میشوند . 

امیدوار هستیم در کنار برخورد قاطع و رسمی و محاسبه ظریف با چنین مواقعی به نحوی فرهنگ و تمدن سازی به فعالیت آوریم که اشخاص خویش تمایل به‌این داشته باشند که نخاله های ساختمانی خویش را به جای مشخص و معلوم شده و به خارج از شهر منتقل نمایند . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.