خدمات سرویس

دریافت خدمات و سرویس

خدمات سرویس

دریافت خدمات و سرویس

کولر آبی , نصب , تعمیر , سرویس

کولر آبی رنگ , گه گاه تحت عنوان کولرهای تبخیری شناخته می‌شوند , از سیستم فشرده سازی بخار کولر گازی ( مبرد ) به کارگیری نمیکنند , البته جایگزین عملی در بخش ها دوچندان کم آب مثل بخش ها کویری است . آنان با کشیدن هوا به هوا خارج از روش لایه های مرطوب که در آن هوا با تبخیر سرد می شود فعالیت می نماید . آن‌گاه هوا سردتر می شود . این فرآیند مضاعف مشابه تجربه حس سردی است که هنگام خروج از استخر شنا در باد ملایم پیش می‌آید . یک کولر آبی رنگ میتواند دمای هوا را تا 30 مرتبه کم کند . نصاب کولر آبی تهران

آن‌ها میتوانند در زمان فصل تابستان مخارج خنک کننده را تا 75 % صرفه جویی نمایند ; به دلیل آنکه فقط بخش مکانیکی که از برق به کار گیری می نماید رشته است . 

به علاوه , به دلیل این‌که تکنولوژی معمولی خیس است , می توان از یک کولر گازی مرکزی هم ارزان خیس هزینه کرد - اکثر وقت ها حدود نیمی از آن . 

کولر آبی‌رنگ , رطوبت را به یک منزل بیش تر می نماید که می‌تواند تحت عنوان یک مزیت در هوای دوچندان کم آب باشد . یک کولر آبی رنگ غیر بی واسطه پاره ای متعدد است که تبخیر آب در یک جهت مبدل حرارتی حادثه می افتد . هوای منزل در طرف دیگر بدون چاره است که خنک شود البته رطوبت را از در بین نمی پیروزی . هر دو جور با ارتقا رطوبت اثر خویش را از دست می دهند , چون هوای مرطوب کمتر حاذق به حمل رطوبت مازاد میباشد . 

کولر آبی‌رنگ ها برای انجام کارشان می بایست مقدار مطلوب داشته باشند . گنجایش خنک کننده ی کولر آبی‌رنگ در میزان گرما یی که قادر است حذف نماید نیست ( Btu ) بلکه در فشار رشته موردنیاز برای گردش هوا خنک در سراسر منزل , در فوت مکعب در دقیقه ( CFM ) میزان گیری می شود . یک ضابطه عالی این است که متراژ مکعب منزل خویش را بر 2 تقسیم نمائید . برای مثال , یک منزل 1500 متر مربع با سقف 8 فوت طول , نیاز به یک کولر 6 , 000 CFM داراست . 

کولر آبی‌رنگ , خلاف سیستم های تهویه مطبوع ( کولر گازی ) که از سیستم خنک کننده فشرده سازی بخار به کار گیری می نمایند , دمای هوا را با به کارگیری از اصل خنک کننده تبخیری کاهش میدهد . کولر آبی رنگ به واسط اضافه کردن بخار آب به هوا سبب ساز سرد شدن هوا میشوند . 

انرژی مایحتاج برای تبخیر آب را از هوا به صورت گرمای محسوس , که سکو حرارت هوا را ذیل تاثیر قرار میدهد و تبدیل به گرمای نهان می نماید , انرژی جان دار در اجزاء بخار آب در هوا , در حالی که در هوا باقی می‌ماند یک اندازه انالپتیک اثبات ساخت می نماید . 

این تبدیل گرما محسوس به گرمای نهان تحت عنوان یک روند تصنعی شناخته می شود چون که در یک اندازه انتالپی پدیده رخداد می افتد . به همین علت کولر آبی رنگ منجر کاهش دما در هوا می شود که متناسب با افت حرارت قابل پذیرش و ارتقاء رطوبت نسبت به ارتقا گرمای مخفی است . سیستم کولر آبی‌رنگ را می توان با به کارگیری از نمودار سایکرومتری به واسط کشف کردن شرایط هوا اول و جنبش در امتداد یک خط از آنتالپی اثبات در سوی یک شرایط از رطوبت فراتر دید . 

یک مثال بی آلایش از کولر آبی رنگ در طبیعت , عرق کردن یا این که تعریق است که بوسیله تن ترشح می شود و تبخیر آن تن را سرد می نماید . میزان انتقال حرارت بستگی به میزان تبخیر دارااست , با این وجود برای هر کیلوگرم تبخیر آب 2 . 257 کیلوگرم انرژی ( حدود 890 BTU در هر پوند آب خالص در دمای 95 رتبه فارنهایت ( 35 مرتبه سانتیگراد ) ) انتقال میابد . میزان تبخیر بستگی به جایگاه حرارت و رطوبت هوا دارااست , به همین منظور عرق بیشتر در روزهای مرطوب تجمع می‌یابد , چون آن را به میزان کافی پرسرعت تبخیر نمی‌کند . 

سیستم خنک کننده فشرده سازی بخار ( کولر گازی ) از سیستم خنک کننده تبخیری ( کولر آبی‌رنگ ) استعمال می نماید , البته بخار تبخیر شده در یک سیستم مهر و موم شده‌است و فراهم مجدد تبخیر شدن با به کار گیری می شود . در یک واحد خنک کننده فضای داخلی , آب تبخیر شده به گوشه و کنار همراه با هوا که اکنون خنک شده‌است گشوده میشود . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.