خدمات سرویس

دریافت خدمات و سرویس

خدمات سرویس

دریافت خدمات و سرویس

داغ شدن موتور کولر آبی

 موتور کولرهای آبی رنگ یکی مهم‌ترین و احتمالا پیچیده ترین اجزای آنان به شمار میاید . وقتی که در فصل گرم فصل تابستان خواب شیرین خویش را در خنکای مرطوب سیستم های خنک کننده تبخیری تجربه می‌کنید , ممکن است چندان به اندیشه وضع کولر و اجزای آفریننده آن نباشید! اگرچه که سیستم تلاش این کولرها تقریبا بی آلایش و ابتدایی است , ولی احتمالا به دلایلی داخلی یا این که فرنگی در گیر خلل شوند . یکی‌از مشکلات رایجی که شاید یوزرها با آن مواجه شوند داغ شدن موتور کولر آبی رنگ است . نصب کولر آبی تهران

داغ شدن موتور کولر آبی رنگ ( Evaporative Coolers Motor Overheating ) میتواند از جهات مختلفی مورد مشاجره و بررسی قرار گیرد . درین مقاله قصد داریم راجع به علل داغ شدن موتور کولر آبی رنگ و مشکلات ناشی از آن دعوا نماییم . همینطور , عملکرد خوا هیم کرد راهکارهایی را برای مواجهه با این ایراد در اختیار یوزرها کولرهای تبخیری و دوست داران در اختیار بگذاریم . 

علل داغ شدن موتور کولر آبی رنگ 

نوسانات ولتاژ جریان برق مورد به کار گیری کولر 

به طور کلی هرگونه نوسانات ولتاژ در جریان برق اتصالی به سیستم الکتروموتور , اگرچه به مقدار 1 درصد قادر است باعث داغ شدن موتور کولر آبی‌رنگ شود . همینطور نوسانات جریان برق تا میزان 5 درصد هم میتواند روی ارتقاء سکو حرارت موتور کولر اثر گذار باشد . برای بررسی بیشتر تاثیر این عامل ها روی داغ شدن موتور میتوانید به استاندارد NEMA MG - 1 رجوع کنید . 

ولتاژ اعمالی ( Operating Voltage ) مضاعف بالا یا این که زیاد زیر 

به طور کلی اعمال ولتاژ بالای 15 درصد ولتاژ نامی ( Nominal Voltage ) دستگاه یا این که 15 درصد ذیل خیس از آن , میتواند باعث پیدایش ایراد در همت الکتروموتور کولر شده و دمای آن را ارتقاء دهد . 

قفل شدن ایمپلر یا این که پره های موتور 

قفل شدن ( Locking ) یا این که سعی خطا ایمپلرهای سیستم قادر است سبب ساز ارتقا توشه ( Overload ) در موتور گردد . براین اساس , در صورت برخورد مواد سنگین وزن و ذرات درشت با رشته کولر و خلل در همت پره های آن , احتمال داغ شدن موتور کولر زیاد بالا خواهد بود . 

ایراد در همت واتر پمپ کولر 

به خواسته پرهیز از تماس آب واتر پمپ با الکتروموتور از بدنه یا این که هاوسینگ ( Housing ) برای کولر به کارگیری می‌شود . این هاوسینگ به طوری پباده سازی شده‌است که بخش های گشوده آن در حوالی درنظرگرفته شده شده‌است . در فیض خنک سازی به وسیله آب صورت می‌گیرد فارغ از این که جریان آب باعث سوختن موتور کولر شود . بدین ترتیب در صورت پیدایش ایراد در سیستم واتر پمپ قابلیت و امکان داغ شدن موتور کولر آبی رنگ موجود است . 

عدم تهیه و تنظیم درست شناور ( Floater ) 

درواقع در شرایطی که که تراز شناور بیش تر از حد تحت در حیث گرفته شود , به دلیل عدم خنک سازی سیستم در حین کارایی آن قابلیت و امکان داغ شدن و اوورهیت موتور زیاد بالا خواهد بود . لذا اضطراری است در تهیه و تنظیم شناور حدود لازمه رعایت گردد . 

عملیات مداوم 

در صورتی‌که که ملاحظلات واجب راجع‌به تلاش پمپ و موتور اتخاذ نشود , سعی مداوم آن قادر است منجر ارتقاء سکو حرارت آنرمال سیستم گردد . به‌این خواسته ضروری است به سیستم به طور زمان ای زمان استراحت داده شود . این زمان استراحت مکفی قادر است تضمین کننده سعی و قدمت موءثر موتور کولرهای آبی رنگ و بقیه الکتروموتورها باشد . 

راهکارهای پرهیز از داغ شدن موتور کولر آبی‌رنگ 

حذف پوشش جانبی دستگاه 

با برداشتن پوشش جانبی موتور کولرهای آبی رنگ به سهولت می شود به اجزا و سیستم های داخلی این دستگاه دسترسی پیدا کرد . به این خواسته کافی است اسکرو و پیچ ها را برداشته و اجزای داخلی موتور را رویت کنید . 

بررسی تنش ( Tension ) وارده به تسمه 

تسمه به فعالیت رفته در ساختار موتور و رشته نباید بیش تر از حد سفت یا این که بیشتراز حد شل باشد . برای بررسی تنش وارده به تسمه کافیست آن را با دست آزمون کنید و از صدق نصب آن اطمینان حاصل فرمائید . 

نظارت کردن شفت ها و یاتاقان ها 

کولر تبخیری مورد استعمال شما دارنده یاتاقان ها و شفت هایی است که بایستی مورد بررسی قرار گیرند . واجب است به طور عصر ای آنان را روغن کاری کنید و از کارایی سوای روغن آنان دوری کنید . به دلیل آن که چنین حالتی میتواند باعث به داغ شدن موتور کولر آبی رنگ گردد . در واقع , عدم روغن کاری بلبرینگ ها سبب ساز همت اشتباه و قفل شدن آنها شده و به شدت در ارتقا جایگاه حرارت موتور کولر تاثیرگذار است . 

بررسی اتصالات الکتریکی ( Electrical Connections ) 

از اتصالات الکتریکی سیستم خنک کننده تبخیری خویش اطمینان حاصل فرمائید تا بیشتراز مقدار گرم نشوند و یا این که بیش تر از حد کوتاه نشده باشند . نیز چنین استعمال از کلید کولر آبی رنگ نا مناسب یا این که فیوز غیرمناسب هم می‌تواند باعث داغ شدن موتور کولر آبی رنگ گردد . لذا کافی است از صدق اتصالات و سیم پیچی ها , کلیدها و فیوز و … و روش نصب آنها اطمینان حاصل نمائید تا از داغ شدن موتور پرهیز کنید . 

ولتاژ محل ورود به سیستم را بررسی نمائید 

موتور کولر آبی‌رنگ متبوع شما برای عمل کردن ذیل یک ولتاژ معلوم یا این که ترجیحاً اندکی زیر خیس از آن پباده سازی شده‌است . اعمال ولتاژ فراتر از این ولتاژ نامی میتواند باعث گرم شدن اتصالات و جراحت به سیم کشی و مدارات داخلی کولر تبخیری گردد . به این ترتیب قادر است سکو حرارت موتور کولر را هم به مقدار قابل مراعات ای ارتقا دهد . 

گنجایش ولتاژ ( Voltage Capacity ) چاپ شده در بدنه موتورهای الکترومکانیکی قادر است شایسته ترین رفرنس برای بررسی تاثیرات ولتاژ در داغ شدن موتور کولرهای آبی رنگ باشد . البته اعتنا داشته باشید که‌این ولتاژ لزوماً ولتاژ کارایی سیستم نیست و برای خودداری از داغ شدن موتور بایستی حدود 55 الی 60 درصد این ولتاژ را به سیستم اعمال کرد . 

بررسی بقیه اجزای تاثیرگذار کولر در داغ شدن موتور آن 

همانطور که در ابتدا هم بدان اشاره شوید , تلاش شناور و تراز آن , تلاش ایمپلرها و روش تکان آنها و نیز چنین طرز کارایی حرفه و واترپمپ هم قادر است از عوارض داغ شدن موتور کولرهای آبی رنگ باشد . براین اساس در صورت عدم کسب سود از روند فوق می‌توانید بقیه اجزای کولر را هم به توجه مورد بررسی قرار دهید . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.