خدمات سرویس

دریافت خدمات و سرویس

خدمات سرویس

دریافت خدمات و سرویس

راهنمایی نصب و جابجایی کولرگازی اسپلیت

برای نصب و جابجایی کولرگازی اسپلیت بایستی هر دو یونیت داخلی و فرنگی به‌صورت استاندارد و با توجه بالا نصب گردد . اگرچه در مقاله آموزشی ذیل نکاتی دوچندان حتمی در زمینه ی نصب کولرگازی اسپلیت یادگرفتن داده‌شده است , البته فراموش نکنید که فعالیت نصب و جابجایی کولرگازی نیاز به تخصص و تجربه دارااست . به همین جهت ما توصیه میکنیم عملیات نصب کولرگازی خویش را به تیم فنی تأسیساتی تهران سرویس‌کار بسپارید . ما کم‌هزینه و با گارانتی , عمل خدمت کولرگازی , تعمیر , شارژ گاز , نصب و جابجایی کولرگازی را انجام خوا‌هیم اعطا کرد . سرویس کولر گازی تهران

نصب یونیت فرنگی 

در صدر برای نصب یونیت فرنگی کولرگازی اسپلیت بایستی به یک نکته قابل توجه دقت فرمائید . محل نصب یونیت فرنگی می بایست به طوری تعیین شود که هوای خروجی و صدای حاصل از دستگاه مزاحمتی برای همسایگان ساخت نکند . در تراز سپس می بایست دقت داشته باشید , دستگاه می بایست در محلی نصب شود که به‌راحتی هوای مورد نیاز به وسیله آن دمیده شود . در صورت عدم رعایت این نکته هوای رفت کندانسور , دوباره بازگشت کرده و این فرمان موجب اورلد کمپرسور خواهد شد . فراموش نکنید خروجی و محل ورود دستگاه نباید پوشانیده شوند . 

حتماً اعتنا کنید که یونیت فرنگی حتی‌المقدور نباید در معرض تابیدن بی واسطه آفتاب قرار نگیرد . تابیدن بدون واسطه آفتاب سبب کاهش بازده کاری کندانسور شده و در سعی سرمایی کولر تأثیر منفی خواهد گذاشت . در حالتی‌که محل نصب جایگزین دیگری نداشت , از آفتاب‌گیر به کار گیری نمائید . 

محل نصب کولرگازی اسپلیت می بایست استحکام حتمی جهت تحمل وزن دستگاه را داشته باشد . در صورت نصب یونیت روی بالکن یا این که حاشیه پنجره به جهت وجود ارتعاشات کمپرسور از لرزه‌گیر مطلوب به کار گیری فرمائید . در صورت به کارگیری از اتصال پیچ و مهره در اسکلت نگه‌دارنده یونیت داخلی , حتماً از واشر فنری استعمال فرمایید . 

دقت نمایید در محل نصب خطر نشت گازهای قابل اشتعال وجود نداشته باشد . یونیت فرنگی را در اطراف خروجی فن‌های اگزاست , دودکش , هود آشپزخانه و محل‌های کثیف به ذرات آویزان در هوا نصب نکنید . این ذرات و چربی‌ها سبب آلوده شدن تراز کویل کندانسور شده و ضریب انتقال حرارت آن را کاهش میدهند . 

هنگام نصب این نکته را فراموش نکنید که فضای اضطراری جهت انجام عملیات خدمت و تعمیرات را در حوالی یونیت فرنگی وجود داشته باشید . در صورت نصب یک سری دستگاه یونیت فرنگی کنار نیز , مسافت جانبی دست کم ۸۰ سانتیمتر را رعایت فرمائید . یونیت‌های فرنگی در صورت مجاورت به‌صورت موازی پایین تأثیر هوای خروجی یکدیگر قرار میگیرند . 

نصب یونیت فرنگی کولرگازی اسپلیت در ارتفاعی فراتر از یونیت فرنگی 

در صورت نیاز به نصب یونیت فرنگی روی بام و شیروانی و سطح های افقی و شیب‌دار از مرحله بودن یونیت اطمینان حاصل نمایید . در صورت نصب یونیت فرنگی روی بام و شیروانی , جهت عبور لوله در سمت ذیل نیاز به رخنه‌ کردن سقف خواهید داشت . بعداز نصب لوله‌ها , حتماً محل رخنه‌ را با ماستیک , آب‌بندی فرمائید . درصورتی‌که دستگاه دارنده وضعیت گرمایشی باشد درپوش تخلیه آب یونیت داخلی را نصب و مسیر قابل قبولی برای تخلیه آب در لحاظ بگیرید . در لحاظ داشته باشید که یونیت فرنگی کولرگازی اسپلیت را در اطراف آنت های ماهواره بی‌سیم نصب نکنید . 

در‌این وضعیت هم هیچ گاه فضای اضطراری جهت انجام عملیات خدمت و تعمیرات را در نزدیکی یونیت فرنگی را فراموش نکنید . 


نصب یونیت داخلی کولرگازی اسپلیت 

در نصب یونیت داخلی بیشتر اعتنا فرمایید . محل نصب بایستی به طوری گزینش شود که اتصال میان یونیت داخلی و فرنگی به سادگی امکان‌پذیر باشد . همینطور کمترین فاصله و اختلاف طول فی مابین یونیت داخلی و فرنگی ازلحاظ ارتفاع مبرد و کابل در حیث گرفته شود . در زمان نصب حتماً به موقعیت ظاهری نصب اعتنا شود تا محل قرارگیری لوله‌ها و اتصالات زیبایی محیط نصب را تحت‌الشعاع قرار ندهد . محل نصب می بایست استحکام حتمی برای تحمل وزن دستگاه را داشته باشد . 

اعتنا فرمائید که یونیت داخلی را در همسایه یا این که بالای وسایل گرمازا از قبیل بخاری , شوفاژ , اجاق گاز خوراک‌پزی و… نصب نکنید . محل نصب دستگاه می بایست دستکم یک متر از سایر وسایل برقی مثل اسباب و اثاث صوتی و چهره یی هم مسافت داشته باشد . یونیت را در جهتی نصب فرمایید که جهت جریان هوا در سمت اواسط اتاق بوده و حداکثر محیط را پوشش دهد . 

فراموش نکنید که می بایست یونیت را با اعتنا به فواصل تعیین‌شده نصب فرمایید . بسته به شرایط مختص دیوارها و سقف , فواصل واجب را جهت انجام تعمیرات و خدمت آنی در لحاظ گرفته و به فواصل توصیه‌شده طولانی تر کنید . پیشین از نصب برگه نگه‌دارنده پشتی یونیت داخلی به فرآورده و مصالح دیوار دقت نمائید . نصب ورقه پشتی مشروط به بعدها یونیت و کاغذ پشتی میباشد . با اندازه‌گیری دو طرف سینی پشتی داخلی از سقف اطمینان حاصل فرمائید که یونیت کاملاً افقی نصب شود . درصورتی‌که دیوار از جور پیش‌ساخته و گچی باشد بااحتیاط بیشتری سوراخ‌کاری فرمائید و از رول‌پلاک سایز بزرگ‌تر به کارگیری فرمائید . درصورتی‌که خشت بکار رفته در دیوار از مدل سفال باشد , مراقب شکستگی ناگهانی سفال در طول سوراخ‌کاری باشید . در چنین مواقعی از شرایط چکشی دریل استعمال نکنید . در نصب کاغذ پشتی از پیچ و رول‌پلاک کوتاه‌تر البته ضخیم‌تر استعمال کنید . قبلی از انجام هر گونه سوراخ‌کاری نقشه کاغذ پشتی و وضعیت رخنه‌ را با قلم روی دیوار معلوم فرمایید . 


بیشتر اعتنا فرمایید 

جهت ساخت ترک عبور لوله و سیم‌ها , از گرد بر منحصر به فرد استعمال فرمائید . برای دوری از آلوده شدن سطح ها افقی دیوار و کف محیط از پوشش مطلوب به کارگیری فرمائید . برای این خواسته میتوانید از دریل‌های جارو دار با انبان منحصر به فرد به کارگیری کنید . در صورت کمبود این وسیله می توانید هنگام سوراخ‌کاری , به‌صورت هم زمان از جاروبرقی به کارگیری فرمائید . 

در صورت نصب یونیت داخلی در اتاق پذیرایی و یا این که دفتر ها حتماً اعتنا نمائید به دکراسیون محیط آسیبی وارد نشود . بعداز انجام روند نصب و در فرایند گوناگون , شخصاً محیط آلوده و کثیف شده را تمیز فرمائید و نخاله‌ها را از محیط بیرون فرمایید . 

در هنگام عبور لوله از دیوار خوبتر است لوله خروجی آب در تحت قرار گیرد . حتماً اعتنا نمائید که به شرایط خروجی لوله آب کندانس شده اعتنا نمائید و هرگونه نشتی از محل اتصالات سبب ساز تخریب رنگ و تبله کردن دیوار خواهد شد . لوله تخلیه آب , لوله‌های مسی رفت‌وبرگشت و کابل برق را به‌صورت یک گروه لوله با نوار پرایمر ببندید .



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.