خدمات سرویس

دریافت خدمات و سرویس

خدمات سرویس

دریافت خدمات و سرویس

سیستم هوشمند سازی ساختمان ( BAS )

سیستم هوشمند سازی تهویه 
ساختمان هوشمند ( Smart ) یا این که در واقع سیستم هوشمندسازی ساختمان BAS ( برگرفته از Building Automation System ) در اختیار گرفتن یکدست بخش‌های مهم و گوناگون یک ساختمان اداری , تولیدی , تجاری یا این که چه بسا مسکونی است که به وسیله تیم ای از قابل انعطاف افزارها , طاقت فرسا افزارها و امکانات مکانیکی و الکترونیکی صورت می پذیرد .  سرویسکار کولر آبی تهران
خوبتر است پیشین از پرداختن به ماهیت هوشمند سازی ساختمان در امر عارضه ها پیدایش این پدیده و تکنولوژی اندکی مشاجره کنیم . انسان روز جاری همیشه در اکنون پوئیدن برای کسب رفاه و راحتی بیشتر است . در منزل های روز جاری برای این که صدای گوشنواز موسیقی را خوبتر بشنویم بلند نمی شویم تا ولوم روی دستگاه را تکان دهیم , بلکه با به کارگیری از یک ریموت در دست گرفتن کوچک آن را تهیه و تنظیم , در دست گرفتن و اصطلاحاً مانیتورینگ می‌کنیم . 
سیستم های تهویه و در دست گرفتن آن ها 
تمامی چیز به همین منوال پیش می‌رود . تمام امکانات و سیستم های ما یحتاج برای رفاه و آسایش یوزرها به نحوی رویش و تغییر‌و تحول می‌یابند تا حداکثر راحتی را ارزانی آنان نمایند . از طرفی مبحث دیگری که در پباده سازی و ساخت همگی سیستم ها مدنظر جوامع و اداره هاست مبحث انرژی است . این که به هر طریقی با دستکم میزان مصرف انرژی های ارگانیک عالم , حداکثر همت و اثر ایجاد گردد . به همین علت سیستم های هوشمند سازی ساختمان روانه بازارهای جهانی گردیده اند . این سیستم ها قادرند تمام اجزای یک ساختمان از جمله : 
سیستم های سرمایش و گرمایش 
سیستم های تهویه 
سیستم های امنیتی 
سیستم های نوروفروغ 
و بقیه سیستم ها 
را زیر تحلیل و در اختیار گرفتن داشته باشند . 

ماهیت هوشمند سازی ساختمان ( BAS ) و مزایای آن 
هوشمند سازی ساختمان عبارت است از مانیتورینگ و در اختیار گرفتن جامع یک ساختمان با استعمال از تلفیق قابل انعطاف افزارها و طاقت فرسا افزارها , ارائه بالاترین میزان رفاه و رضایت به یوزرها بر پایه ی شناسایی نیاز آن‌ها , به طوری که در خلال این مزایا , چرخه آب و برق را هم بهبود بخشد . 
با دقت به ترقی تکنولوژی و استعمال از قابل انعطاف افزارهای امروزی , درصد خطای سیستم های ذیل در اختیار گرفتن BAS زیاد زیر بوده و عملاً می توان آن را در توان صفر دانست . 
اشکال حسگرها 
نیز چنین طبق آمارها , میزان ارتقاء صرفه جویی انرژی در صورت استعمال از سیستم های هوشمند بالغ بر 50 درصد است که قادر است در دنیای روز جاری و با اعتنا به معضل های آب و برق شایان توجه باشد . یک سیستم هوشمند ساختمان می تواند ساختمان و امکانات مرتبط با آن را در ساعت ها خالی از سکنه شناسایی و مدیر کند . این شناسایی از روش حسگرها ( Sensors ) صورت می پذیرد که دارنده گونه های و اقسام مختلفی هستند . از قبیل : 
حسگرهای حرکتی 
حسگرهای حرارتی و دمایی 
حسگرهای رطوبتی 
حسگرهای باد 
حسگرهای نوروفروغ 
و … 
در دست گرفتن هم به وسیله در دست گرفتن کننده های سیستم هوشمند صورت می پذیرد که دیتاهای دریافتی از حسگرها را پردازش کرده و مبنی بر قابل انعطاف افزارهای داخلی خویش مبادرت می‌نمایند . گونه های در دست گرفتن کننده های سیستم ساختمان هوشمند هم از قرار تحت است : 

در اختیار گرفتن کننده های قابل طرح ریزی ( Programmable Controllers ) 
در اختیار گرفتن کننده های سیستم – کانال ( System/Network Controller ) 
و در دست گرفتن کننده های واحد ترمینال ( Terminal Unit Controllers ) 

هوشمند سازی ساختمان ( BAS ) و در اختیار گرفتن دمای محیط 
یکی موردها حساس در تامین رفاه درحال حاضر یوزرها در یک محیط , تهیه رتبه حرارت و دمای آن محیط است . دمای رفاه برای آدم نزدیک به 23 الی 25 مرتبه سانتی گراد معرفی شده‌است . ساختمان های هوشمند قادرند با مصرف دستکم میزان انرژی , در کمترین زمان ممکن این دما را برای یوزرها تامین کنند . 
طریق عمل این سیستم ها به نحوی است که می‌توانند با به کارگیری از ترموستات های هوشمند , سکو حرارت باطن و خارج را شناسایی کنند . بنابراین , با رساندن دمای باطن به دمای رفاه با طرح ریزی انجام یافته به طور منوآل یا این که خود کار , فعالیت می‌نمایند . نیز چنین سیستم هایی همچون سیستم های Air Handlers هم قادرند با تلفیق و مخلوط هوای خارج و هوای بازگشتی , تهویه مطبوع قابل قبولی را برای محیط تولید کنند . 
فرض فرمائید برای مدتی از ساختمان بیرون می‌شوید . سیستم هوشمند ساختمان قوی خواهد بود با استعمال از سنسورهای ویژه عدم وجود سکنه در ساختمان را شناسایی نماید . بنابراین به طور خودکار سیستم های سرمایشی و گرمایشی از عمل خواهند زمین‌خورد تا اتلافی در انرژی صورت نپذیرد . 
یا این که فرض نمایید به نادرست پنجره ای گشوده باقی مانده باشد . پرواضح است که دمای کنترلی بوسیله سیستم های سرمایشی و گرمایشی مبتلا تغییر‌و تحول خواهد شد . در شرایطی که کولری در درحال حاضر فعالیت کردن باشد , در چنین قوانینی هوای گرم به مرور وارد خانه شده و سبب ساز ارتقا رتبه حرارت و پیشرفت در عملکرد کولر خواهد شوید . سیستم هوشمند ساختمان به سهولت این دوگانگی را فهم کرده و پنجره های گشوده را خواهد بست . 
مسائل دیگری که راجع‌به سیستم هوشمند سازی ساختمان دوچندان مورد دقت است قابلیت مانیتورینگ و در اختیار گرفتن از روش به دور به وسیله کانال نت است . با به کارگیری از این امکان به سادگی می‌توانید گذشته از وصال به ساختمانی که بازه زمانی ها خالی بوده و فروغ , رتبه حرارت و … آن به دور از موقعیت متعارف است را در دست گرفتن و تهیه و تنظیم فرمائید . می‌توانید با به کارگیری از تلفن همراه هوشمند خویش از هرکجای عالم سیستم های سرمایشی و گرمایشی , سیستم های نوروفروغ , اطفای آتش و … را تحلیل کرده و تهیه و تنظیم نمایید . 
از امکان های در دست گرفتن دمایی سیستم هوشمند سازی ساختمان می توان موردها ذیل را اسم پیروزی : 
قابلیت در دست گرفتن دستی ( Manual Control ) یا این که هوشمند و قابل طرح ریزی ( Programmable Control ) دما 
امکان نمایش دما در مشقت گسترده و با آلرژی و اعتنا زیاد بالا به طور داخلی و از روش نت روی تلفن همراه های هوشمند 
تولید حالت دمایی مناسب پیش از ورود به ساختمان 
سود وری شایان توجه در مصرف انرژی و مخارج عملکردی امکانات 
ارتقاء قدمت موءثر دستگاه ها و اسباب مکانیکی و الکترونیکی با طرح ریزی عملکردی درست و هوشمند و در فیض کاهش مخارج مرتبط با تعمیرات و خدمت آنان 
قابلیت و امکان ارتقا شدت تهویه محیط در صورت شناسایی وجود تعداد بالای یوزرها در محیط به وسیله سنسورها 
رابطه منطقی دربین سیستم های سرمایش , گرمایش , سیستم های اطفای آتش , کنترلرهای درب ها و پنجره ها و … 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.