خدمات سرویس

دریافت خدمات و سرویس

خدمات سرویس

دریافت خدمات و سرویس

آموزش لوله کشی پلیمر با دستگاه جوش لوله سبز

نصب لوله و اتصالات پلیمری علاوه بر این‌که نیازی به ابزارهای متعدد , سنگین وزن و مالامال حجم ندارد به آسانی انجام یافته و به مراتب زمان کمتری را نسبت به بقیه سیستمهای لوله کشی به خویش اختصاص میدهد به گونه ای که نصب و جوش هر اتصال بسته به سایز مرتبط با خویش ظرف یک سری ثانیه صورت می‌گیرد . 

بعداز نصب دستگاه جوش روی اساس , ابتدا لقمه مطلوب با قطر لوله مورد نظرتان را منزه کرده و آنگاه روی راکت اتو لوله نصب فرمایید به صورتی که تماس جامعی فی مابین کاغذ , المنت ولقمه حاصل شود . لقمه های فراتر از سایز ۴۰ بایستی در نصیب میانی برگه المنت نصب شوند . لقمه ها را با آچار منحصربه‌فرد سفت فرمایید . برای سفت کردن لقمه از انبر دست و وسایل فلزی که به پوشش تفلون لقمه زخم میرساند استعمال نشود .  لوله کش

اتو لوله را به برق متصل و جایگاه آن را روی ۲۶۰ رتبه سانتی گراد تهیه کرده و کلید آن را روشن فرمائید تا راکت گرم شود . حدود ۵ الی ۱۵ دقیقه ( بسته به جایگاه حرارت محیط فعالیت و مدل لقمه ) زمان ضروری است تا لقمه ها به دمای مناسب برسند . در‌این هنگام لامپ ترموستات خاموش شده و دستگاه فراهم فعالیت است . 

لوله را مطابق مقدار متبوع به وسیله قیچی پی او سی بر و به طور عمودی تماما راست برش دهید . 

عمق جوش کاری را در انتهای لوله بوسیله قلم و شابلون مشخص و معلوم کنید . 

لوله را از یک سو و اتصال را از طرف دیگر سوای هیچ چرخشی به طرف درون لقمه جوش کاری فشار دهید , اعتنا نمائید که لوله و اتصال روی دستگاه جوش لوله سبز به مقدار کافی و مجاز , گرم شود .

زمان گرم شدن از هنگامیکه لوله و اتصال در باطن لقمه وارد می شود , آغاز می‌گردد . 

بعداز گرم شدن لوله و اتصال , آنان را به‌سرعت از درون لقمه بیرون نموده و سوای هیچ چرخشی به یکدیگر متصل کنید و تا جهت جوش میل کردن بدون نقص , اثبات نگه دارید . توجه داشته باشید در هنگام جوش کاری , لوله را بیش تر از نصیب نشانه زده شده به درون اتصال فشار ندهید , با این عمل قطر درون لوله کم شده و در صورت فشار بیش تر از حد لوله مسدود می‌شود . 

برای اطمینان از این که لوله و اتصال در یک راستا قرار دارا‌هستند , میتوانید از زاویه کناری به اتصال نگاه فرمائید تا در یک راستا بودن لوله و اتصال را خوبتر تشخیص دهید و گذشته از سرد شدن جوش در صورت نیاز , آن را تصحیح فرمائید . 

بعداز گذشت زمان مایحتاج جهت کم آب شدن محل اتصال , فعالیت اتصال بدون نقص شده‌است . 

بعداز انجام فعالیت , دستگاه را خاموش نموده و حوصله فرمایید تا سرد شود . دقت داشته باشید که برای خنک کردن دستگاه هیچ گاه از آب سرد استعمال نکنید . لقمه ها و اتو لوله سبز را پاک فرمائید , چون رسوب ذرات سوخته در دستگاه موجب اتصال ناقص در دفعات آنگاه می گردند . 

تذکرات : 

بعد از جوش کاری حتما لوله ها را دیدن فرمایید تا مطمئن گردید که‌این فعالیت به خیر و خوبی انجام یافته و مواد مذاب در منطقه داخلی لوله توده نشده است , به دلیل آن که مواد مذاب سرد شده علاوه بر تنگ کردن مسیر جریان آب , موجب عده شدن رسوبات در محل میگردد . در این حالت می بایست اتصال معیوب را جدا و ردوبدل نمود . 

هیچ زمان با شتاب و عجله مبادرت به جوش کاری ننمایید , این فعالیت به اعتنا نیاز دارااست . 

خوب تر است که دستگاه بیشتر از ۸ ساعت همیشگی به برق وصل نباشد ; از حرکت شدید و ضربه به آن پرهیز شود تا المنت آن از تداوم بیشتر برخوردار گردد . 

برای حفاظت از کناره قیچی ضروری است بعداز استعمال دهانه آن را ببندید . 

به جای درپوش فلزی از درپوش پلیمری به کارگیری کنید . 

در زمینه‌ی اتصالات یکطرفه فلزی از اتصالات کونیک استعمال ننمایید . 

از قرار دادن لوله و اتصالات به برهه زمانی بیشتراز ۳ روز در قبال فروغ خورشید دوری نمائید . 

لوله و اتصالات از شعله حریق بدور نگه داشته شود و از گرم نمودن لوله جهت خم کاری با استعمال از شعله بدون واسطه جلوگیری فرمائید . برای خم کردن لوله ها خوبتر است از هوای داغ ( سشوار صنعتی ) استعمال شود . 

حتمی است همگی پروژه ها بعد از پایان فعالیت به برهه زمانی ۲۴ ساعت با ۱۴ تا ۲۰ اتمسفر فشار آزمایش گردد . برای آزمایش سیستم اجرا شده , کانال آب سرد و گرم را توسط رابط به نیز وصل نموده و تمام خروجی ها را با درپوش پلیمری مسدود کنید . بعد از آن سیستم را از آب لبریز نمایید بعداز هواگیری درپوش ها , با تلمبه زدن فشار را به ۱۴ تا ۲۰ اتمسفر رسانده و ۲۴ تا ۴۸ ساعت ذیل فشار نگه دارید و آنگاه با بررسی مسیر لوله کشی اطمینان حاصل کنید که جایی نشت نکرده باشد ( تا ۵ سکو کاهش فشار به خاطر تراکم هوای مانده با تغییرات دمای محیط و انبساط لوله ها قابل قبول است ) . 

هیچ گاه از لوله و اتصالات معیوب به کار گیری ننمایید . 

جهت براندن لوله های با سطح های آلوده , آلوده و کثیف و چرب برای جوش کاری استعمال نشود و گذشته از جوش کاری لقمه ها , لوله ها و اتصالات را پاک فرمایید ( در صورت لزوم با محلول آب و الکل ) . 

از به عمل بردن مغزی های مخروطی صورت دوری کنید . 

از پیچاندن لوله و اتصال هنگام جوش کاری خودداری نموده و لوله را به طور کامل بدون واسطه و عمودی درون اتصال فشار دهید . 

لوله و اتصالات را در یک مکان سرپوشیده و به دور از تغییرات آب و هوا انبار نموده و همینطور لوله ها را حداکثر در طول ۱٫۵ متر قرار دهید . 

هنگام نصب در دمای تحت صفر رتبه از وارد نمودن ضربه های مازاد به لوله جدا دوری نموده و مراقب باشید لوله ترک نخورد . 

حتما از لقمه های استاندارد به کار گیری نمایید . 

قبلی از سپری شدن زمان ضروری برای سرد شدن محل جوش , به لوله و اتصال هیچ فشاری وارد نکنید . 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.