خدمات سرویس

دریافت خدمات و سرویس

خدمات سرویس

دریافت خدمات و سرویس

کولر گازی صنعتی

کولر صنعتی گازی یک گزینش مطلوب برای فضاهای صنعتی می‌باشد . گذشته از پرداختن به مبحث کولر گازی صنعتی خوبتر است با سیستم خویش کولرهای گازی بیشتر آشنا شویم . کولر گازی سیستمی است که با تبدیل گاز به مایع و آن گاه تبدیل مایع به گاز حرارت اخذ کرده و ایجاد سوز‌و‌سرما می نماید . او‌لین کولر گازی در سال ۱۹۰۲ بوسیله ویلیس کریر ابداع شد .  سرویسکار کولر گازی مشهد

گونه های کولر گازی 

سیستم کولرهای گازی با اعتنا به دسته سعی و کاربری آنها دارنده تنوع بالایی است که به تنی چند از اشکال آنها در تحت اشاره میکنیم : 

1 ) کولرهای پنجره ای ( Window Air Conditioner ) 

این سیستم رایج ترین سیستم خنک سازی برای اتاق های تک نفره است . در چنین کولرهایی همه اجزای سیستم مشتمل بر کندانسور , کمپرسور , کویل , اوپراتور و… در یک باکس قرار دارا هستند . 

2 ) کولرهای اسپلیت ( Split Air Conditioner ) 


سیستم های اسپلیت دارنده دو بخش میباشند 

• واحد فضای گشوده ( Outdoor Unit ) 

• واحد داخلی ( Indoor Unit ) 

واحد فضای گشوده در بیرون از ساختمان نصب می شود و دربرگیرنده اجزایی مانند کمپرسور , کندانسور و شیر انبساط است . واحد داخلی هم مشتمل بر اوپراتور یا این که کویل خنک کننده و حرفه است . 

زیبایی ظاهری کولرهای اسپلیت و فضاگیری قلیل آنان مورد دقت یوزرها قرار گرفته است , ضمن اینکه کولرهای اسپلیت توان خنک سازی یکسری اتاق را هم دارا هستند 

3 ) کولرهای پرتابل یا این که قابل حمل ( Portable Air Conditioner ) 

این کولرها هوای گرم اتاق را کشیده و آن را به بیرون از اتاق انتقال می دهند . این سیستم خنک کننده هم مشتمل بر یک دستگاه مبرد ( Refrigerant ) برای فعالیت خنک سازی است . سیال در سیستم جریان یافته و طی فرایند خنک سازی تغییر و تحول موقعیت میدهد . 

4 ) کولر های ایستاده ( Vertical Air Conditioner ) 

با دقت به وضعیت عمودی کولرهای گازی ایستاده , به کارگیری از این گونه کولرها در فضاهای کوچک زیاد مورد اعتنا است . در هتل ها , رستوران ها , مرکزها درمانی و مثل آن کولرهای ایستاده می‌توانند تلاش مضاعف قابل قبولی را ارائه دهند . ولی با اعتنا به این که کولرهای ایستاده دارنده توان های متفاوتی می باشند , کاربردهای صنعتی وسیعی هم دارا‌هستند . بعضا از کولرهای گازی ایستاده در گنجایش های بالای ۹۶۰۰۰۰ بی تی یو ساخت می‌شوند . به همین منظور کاربری دوچندان قابل قبولی در فضاهای پهناور صنعتی و تالار های تولیدی دارا هستند . اقتدار رطوبت زدایی این نسل از کولرها بالا بوده و مصرف انرژی باصرفه و پائینی دارا‌هستند . 

از سایر اشکال کولرهای گازی می شود به موردها پایین اشاره نمود : 

5 ) کولرهای مولتی یا این که یک‌سری شعبه ( Multi Type System Air Conditioner ) 

6 ) کولرهای داکتی یا این که کانالی ( Ducted Air Conditioner ) 


طرز همت کولرهای گازی 

کمپرسور وظیفه کمپرس یا این که فشرده سازی گاز را بر عهده دارااست . گاز کمپرس شده بعد راهی کندانسور می شود و آن گاه از روش لوله های رابط به یونیت داخلی راه و روش مییابد . این گاز در کوئل درحال جوشیدن است . گرمای ما یحتاج برای جوشیدن گاز از مولکول های هوای گرم که درحال برخورد با فین های کوئل است تأمین می شود . به این ترتیب از سکو حرارت مولکول های هوا کم شده و دمای محیط افت پیدا می نماید . حرفه ( Blower ) هم وظیفه سیکل تکان هوای محیط را برعهده داراست  

کولرهای اینورتر ( Inverter Air Conditioner ) 

کولرهای اینورتر نسل تازه کولرهای اسپلیت می‌باشند که به اسم کولرهای گازی کم مصرف هم آوازه دارا هستند . اینورتر مبدلی است که جریان متناوب را به جریان بدون واسطه تبدیل می نماید . 

این کولرها دو تفاوت بیشتر با کولرهای کهن دارا هستند که عبارتند از : 

• گاز مصرفی درین کولرها R410a است که نسبت به گاز R22 مورد به کار گیری در کولرهای گازی دیر باز فراوان سردتر است . 

دمای جوش گاز R410a متساوی ۵۲ - رتبه سانتی گراد است , این درحالیست که دمای جوش گاز R22معادل ۴۱ - جایگاه سانتی گراد میباشد . لذا ایجاد سوز و سرما در سیستم های اینورتر نو دوچندان پرسرعت خیس و سهل و آسان خیس از سیستم های دیرین انجام شده و در فیض مصرف انرژی کاهش می‌یابد . 

• ساختار کمپرسور ( Compressor ) در سیستم های اینورتر و سیستم های کهن گوناگون است . 

در سیستم های دیرین بعداز همدمایی محیط با دمای مورد درخواست استفاده کننده , کمپرسور بصورت بدون نقص خاموش می شود . به این ترتیب برای آغاز دوباره کار سیستم میزان برق مصرفی فراوان بالاست . درحال حاضر آنکه در سیستم های نو اینورتر در هیچ قوانینی کمپرسور بصورت بی نقص از مدار بیرون نمی‌شود , بلکه اقتدار موتور به میزان دست‌کم خویش می‌رسد . 


پارامتر های کلیدی در گزینش کولر گازی صنعتی مطلوب 

• گونه یا این که تعداد کولر گازی صنعتی مایحتاج 

برای این‌که نیاز کاربری صنعت های متفاوت شناسایی شود فاکتورهای متعددی را می بایست در حیث گرفت , که بعضا از این فاکتورها عبارتند از : 

1 ) بعدها کلی محیط خنک سازی 

2 ) برق قابل دسترسی 

3 ) دمای هوای خنک محیط 

بصورت تخصصی می توان با به کار گیری از فرمول ها و معادلات علمی دسته کولر ما یحتاج برای محیط صنعتی متبوع را گزینش نمود . 

• به کار گیری از اینورتر 

همان طور که درخصوص مزایای به کار گیری از اینورتر توضیح داده شد , استعمال از این تکنولوژی میتواند بخصوص در صنعت های بزرگ نقش بسزایی را در سود وری انرژی و کاهش هزینه ها ایفا کند . تعداد اینورتر ما یحتاج برای سیستم هم بصورت ماهر و تخصصی نیازمند محاسبات مهندسی است . 


• جداول ظرفیتی 

در محدوده های صنعتی به دلیل گستردگی محیط , لزوم به کارگیری از کولری با گنجایش ایده آل غیرقابل دیده پوشی است . سیستم های کولر گازی صنعتی و غیر صنعتی عموما بر پایه ی گنجایش ( Capacity ) بر پایه ی واحد BTU بر ساعت ریتینگ گردیده اند . 

میتوانید با به کارگیری از جداول ظرفیتی و با دقت به محدوده ما یحتاج برای خنک سازی , گنجایش موردنیاز خویش را انتخاب فرمایید . درحال حاضر تعیین کولر گازی صنعتی مطلوب کاربری شما با اعتنا به نیازهای محیطی سیستم شما , گنجایش مورد نیازتان و اما توان مالی کار چندان دشواری نخواهد بود . 


مقایسه سیستم های کولر گازی صنعتی و کولر آبی رنگ صنعتی 

کولرهای آبی رنگ صنعتی با به کار گیری از پروسه تبخیر ( Evaporation ) کار خنک سازی را انجام می دهند . در واقع مبنا کار این سیستم ها آنتالپی بالای تبخیر آب است که در سیستم کولرها مورد به کار گیری قرار می‌گیرد . 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.