خدمات سرویس

دریافت خدمات و سرویس

خدمات سرویس

دریافت خدمات و سرویس

سپرده گذاری در اجرای گردآوری و فعال‌سازی امکانات امحاء زباله ها

کمپانی منزه انرژی بنا دارنده دفتر کار فنی مهندسی بومی در سرزمین کانادا در قضیه انتقال علم فنی سرویس ها گردآوری آشغال های بیمارستانی و عفونی , اقدامات فراوان موثری را به کار آوره است که از آن گزاره واردات خودروهای منحصر به فرد حمل آشغال های بیمارستانی و همینطور امحاء اصولی و استاندارد این گونه از پسماند های خطرناک هست . حمل نخاله مرکز تهران

این مجموعه فراهم سپرده گذاری نصب امکانات و عقد قرارداد با درمان گاه ها و مرکزها درمانی جهت اجرای سیستم مدیر پسماندهای بیمارستانی و عفونی بوده و با به کار گیری از امکانات امروزی , نسبت به امحاء اصولی طبق قانون ها و قانون ها مبادرت می‌کند . 

طرح نوین رئیس پسمانده های بیمارستانی 

با وجود روشهای نوین جهت دفع پسماندهای بیمارستانی در بسیاری از بخش ها کشور دفع این پسماندهای خطرناک کماکان به روش سنتی و از طریق ” دفن ” صورت می‌گیرد . دفن پسماندهای بیمارستانی , علاوه بر آلودگی‌های زیست محیطی و آبهای زیرزمینی , خطر توسعه برخی از بیماریها را در پی داراست . 

دفن پسمانده های بیمارستانی و عفونی به شیوه های کنونی در کشور می تواند عواقب وپیامدهای جبران ناپذیری بدنبال داشته باشد . 

درین طرح جهت امحاء پسماندهای بیمارستانی از شیوه های نوین و جدید و استاندارد مصرف شده شده‌است . 

اکنون در بیشتر کشورهای دنیا دفن پسماندهای بیمارستانی به روش بی خطر کردن واستریل کردن صورت می‌گیرد و این شیوه جایگزین دفع کردن پسماندهای بیمارستانی از طریق پلاسما کردن و دستگاه آشغال سوز شده‌است . دفن پسماندهای بیمارستانی به روش کنونی و همچنین به کار گیری از آشغال سوزبه دلیل آلودگی‌هایی که به همراه دارااست تحت عنوان یک چالش جدی تلقی می‌شود . 

در حین حاضر پسماندهای عفونی مراکزبهداشتی درمانی , مطب ها و آزمایشگاههای تشخیص طبی ومراکز درمانی اعم از بیمارستانها با زباله‌های شهری امحاء می‌گردد که بر بهداشت وسلامت مردمان تاثیرگذار است . به این علت ترکیب نمودن پسماندهای شهری و بیمارستانی تهدیدی است برای بهداشت شهروندان وکارکنان بخش سرویس ها شهری شهرداریها وسازمان های مدیریت پسماند که با این قبیل پسماندها درتماس می باشند . 

کشورهای پیشرفته وتوسعه یافته پیش از این از آشغال سوز وسپس از طریق پلاسما , مبادرت به امحاء پسماندهای عفونی می‌کردند . فعلا با استعمال از سیستم های استریل کردن و بی خطرسازی مبادرت به دفع پسماندهای بیمارستانی می‌کنند . 

پسماندهای بیمارستانی دربرگیرنده پسماندهای عفونی , پسماندهای پاتولوژیک , اجسام تیزوبرنده , پسماندهای دارویی , پسماندهای سرطان‌زا , پسماندهای شیمیایی , پسماندهای رادیواکتیو , کپسول‌های حاوی گازهای پرفشار و پسماندهای حاوی فلزات سنگین می باشند . 

استانداردهای ناظر بربهداشت محیط وحفاظت محیط ‌زیست از قبیل استاندارد EPA مرتبط با ایالات متحده آمریکا و راهنمای EC مرتبط با اتحادیه اروپا است . بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با دقت به وظیفه اصلی آنان که محافظت وتأمین سالم شهروندان است باید مراقب آسیب‌های بهداشتی و زیست‌محیطی که بوجود می‌آورند , باشند . 

براساس برآوردهای اداره جهانی بهداشت درصورت تفکیک مطلوب پسماندها , پسماندها دربرگیرنده 80 درصد پسماندهای عادی مراکز درمانی , 15 درصد پسماندهای پاتولوژیکی و عفونی , یک درصد اجسام تیزوبرنده , سه درصد پسماندهای شیمیایی و دارویی و کمتر از یک درصد پسماندها منحصربه‌فرد مواد رادیواکتیو , کپسول‌های گاز , دماسنج‌های جیوه‌ای شکسته وباطری‌های مستعمل می باشد . 

شیوه های از بین بردن پسماندها دربرگیرنده سوزاندن به وسیله زباله‌سوز , ضدعفونی شیمیایی , عملیات حرارتی مرطوب , عملیات حرارتی خشک , به کارگیری از امواج میکروویو , دفن کردن یا انباشته‌سازی و بی‌حرکت سازی است . بر پایه طرح اداره جهانی بهداشت ( WHO ) پسماندهای عفونی , پاتولوژیکی و اجسام تیزوبرنده با روشهای متفاوت زباله‌سوزی از بین می‌روند و ضدعفونی شیمیایی پسماندها , روش میکروویو , دفن کردن و تخلیه در فاضلاب‌ها برای پسماندهای سرطان‌زا , شیمیایی و رادیواکتیو انجام نمی‌شود . 

در این میان به غیر از روش دفن کردن و تخلیه در فاضلاب , تمامی روش‌های یاد شده برای از بین بردن اجسام تیزوبرنده به کارگیری می‌شود . چالش اساسی در زمینه پسماند های بیمارستانی مدیریت آن در منشاء , طریق عده آوری و حمل و دفع نهایی آن می باشد . باتوجه به اینکه بحران اصلی راجع به پسماند های بیمارستانی عدم تفکیک اجزاء آن‌ها در منشاء تولید می باشد که با پافشاری و پیگیری های وزارت بهداشت تعداد کمی از بیمارستان ها , آن نیز به طور نامطلوب و غیر بهداشتی کار تفکیک را انجام می دهند . 

مجلس عده آوری حمل و دفع پسماند های بیمارستانی را به عهده خویش تولید کنندگان ( بیمارستان ها ) گذارده است , ولی تا هنگامی که بیمارستان ها ومراکز درمانی به تنهایی ورأساً با بستن قرارداد با شرکت های خصوصی این کار را انجام ندهند , شهرداری خویش را مؤظف می داند که نسبت به توده آوری ودفع آن مبادرت نماید . 

در حالی که روزمره 50 هزار بدن پسماند بیمارستانی در کشور تولید می شود , صرفا 11 بیمارستان کشور پسماند های خویش را ضدعفونی می کنند . لحاظ به اینکه براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی , بیمارستان ها مسئول پسماند های تولیدی خویش می باشند . 

آشغال سوز مریض‌خانه نیز فعال بوده البته وضعیت استاندارد را از دید محل , حرارت و دودکش ندارد و چه بسا فاقد طول استاندارد و غربال میباشد و در اثر احتراق ناقص دود و ذرات آویزان در اطراف بخش شده که با اعتنا به مسکونی بودن حیطه زیاد خطرناک است رده موقت گردآوری هم حالت مشابهی دارااست و شایان توجه این‌که مامورین شهرداری درهمین محل وبدون هیچ پوشش حفاظتی مبادرت به جداسازی آشغال هامی نمایند . علاوه بر حالت آشغال های بیمارستانی , بهداشت محیط همگانی مریضخانه هم در شرایط مطلوب و مطلوبی قرار نداردو نیازمند باز نگری های بدون شوخی هست . 

براساس برآوردها حدود ۶۳۰ گونه ماده شیمیایی و دارویی در مریض‌خانه مصرف می شود که ۳۰۰ گونه آن سمی بوده . در کشور ایران بیشتراز ۸۰۰ بیمار ستان , ۷۰۸۹ واحد بهداشتی درمانی , ۱۶۲۸۵ منزل بهداشت و ۳۷۰۱ آزمایشگاه فعال وجود داردکه روزمره بالغ بر ۲۸۵ بدن پسماند ایجاد می نمایند که دفع آن ها مدیریتی درست و مطابقت و همخوانی با اصول مهند سی و بهداشت می طلبد . ( طبق آمار سال ۱۳۸۲ ) . 

درکشور حدود ۸۵/۴ % آشغال های عفونی سوای هیچ عملیات بی خطر سازی در زمین دفن می شود . ۳/۶۳ % سوزانده می شود و ۱۸/۲ % نیز به طور تلنبار رها می شود . هیچ یک از روشهای فوق به دلیل عواقب زیست محیطی و بهداشتی مورد تایید مجامعه علمی در بین المللی نیست . 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.