خدمات سرویس

دریافت خدمات و سرویس

خدمات سرویس

دریافت خدمات و سرویس

کولر صنعتی سلولزی سانتریفیوژی چیست و چه مزایایی دارد

کولر صنعتی سلولزی سانتریفیوژی یکی گونه های کولرهای تبخیری ( Evaporative Coolers ) است . شالوده عمل کولرهای صنعتی سلولزی سانتریفیوژی همانند بقیه گونه های کولرهای تبخیری بر تبخیر آب پایدار است . استدلال به کارگیری از این تغییر‌و تحول فاز جهت انتقال حرارت در سیستم های سرمایشی , آنتالپی تبخیر شایان توجه سیال آب است . نصاب کولر آبی در مشهد

در خلال تغییر تحول فاز آب از مایع به بخار تحت عنوان سیال خنک کننده سیستم , هوای گرم محل ورود به سیستم و در تماس با آب ذخیر شده در پدهای خنک کننده میزان متعددی حرارت از هوا به آب منتلق می شود . ای انتقال حرارت که دارنده کمیتی قابل مراعات ای است باعث افت رتبه حرارت هوا می شود . در پایاین این مراحل فیزیکی , رشته کولر هوای خنک شده را به محیط انتقال میدهد و همان می دمد . 

این جور از کولرها دارنده سه شاخصه هستند که میتوانید از اسم آنها هم استخراج نمائید . این شاخصه ها عبارتند از : 

• کاربری صنعتی کولر تبخیری متبوع و کولر صنعتی سلولزی سانتریفیوژی 

• پدهای خنک کننده سلولزی ( Cellulose Cooling Pads ) 

• و رشته سانتریفیوژ 

کاربری صنعتی کولر صنعتی سلولزی پلیمری 

کولرای تبخیری سلولزی پلیمری در گنجایش ها و بعاد متفاوت تشکیل‌شده و در معرض تعیین کابران قرار میگیرند . برای اشکال کاربری های تجاری و صنعتی , ضروری است استفاده کننده گنجایش کولر متبوع خویش را با دقت به بعد ها محوطه , آب و هوا و فاکتورهایی از این قبیل مشخص و معلوم کند . برای انتخاب این گنجایش جداول و فرمول های تخصصی ویژه ای مطرح شده شده‌است . 

پدهای خنک کننده سلولزی مورد به کارگیری 

پد سلولزی اروپایی به فعالیت رفته کولر صنعتی سلولزی سانتریفیوژی در کولر های صنعتی گرماسرد 

پد سلولزی اروپایی به عمل رفته در کولر های صنعتی گرماسرد 

جور پدهای خنک کننده مورد به کارگیری در چیره سیستم های سرمایشی آبی رنگ تازه اعم از کولر صنعتی سلولزی سانتریفیوژی پدهای سلولزی است . این پدها , که از صفحه های کاغذی سلولزی درست شده گردیده اند میتوانند در ارتقا بازدهی سیستم زیاد مثمر ثمر باشند . 

در تحت تنی چند از مزیت های پدهای خنک کننده سلولزی تیتر شده‌است . 

• ارتقاء بازده خنک سازی به دلیل جذب بالای آب 

• ارتقا ریت تغییر‌و تحول دمای هوای گرم به دلیل محبوس کردن هوا در باطن خویش و تماس بیشتر با آب که ناشی از ساختار و زوایای داخلی صفحه ها سلولزی است . 

• مقاومت فراوان بالای پدها به دلیل استعمال از پوشش های ( Coatings ) رزینی منحصر به فرد 

• عدم رسوب گذاری و در صورت ساخت رسوب , رسوب زدایی زیاد سهل 

• هدر رفت مضاعف ذیل خیس آب نسبت به بقیه پدها و پوشال های خنک کننده 

• سعی غربال نظیر و تله برای گرد و غبار و آلودگی های مو جود در تالار های صنعتی 

• یاری به تنفسی سلامت خیس به دلیل عدم ساخت گازهای سمی و فیلتراسیون هوا 

• نصب و بده بستان مضاعف سهل 

• سبک 

• مراقبت کم هزینه و سهل 

• ارزش مقرون به صرفه در قبال پدهای شیشه ای , فلزی یا این که چوبی و … 


حرفه سانتریفیوژی کولرهای صنعتی سلولزی سانتریفیوژی 

تعریف حرفه سانتریفیوژی 

حرفه های فرار و گریز از راءس یا این که سانتریفیوژی ( Centrifugal Fans ) دستگاهی مکانیکی برای انتقال هوا یا این که گازهای دیگر به شمار میروند . بعضی رفرنس ها با اسم ها و اصطلاحات دمنده ( Blower ) و قفس سنجاب ( Squirrel Cage Fan ) هم از این حرفه ها یاد کرده اند . به دلیل آن که شیوه عمل این دسته از رشته های مکانیکی صحیح مشابه قفس هامستر ها است . این نسل از حرفه ها , سرعت و حجم جریان هوا را با استعمال از ایمپلرهای ( Impellers ) چرخان ارتقا می‌دهد . 

حرفه های سانتریفیوژی جریان هوا را به طور شعاهی تکان می دهند و جهت جریان هوا را ( معمولا مساوی 90 جایگاه ) تغییر و تحول می دهند . این رشته ها دوچندان آهسته و بی سروصدا , سفت و توانا , قابل اعتماد و دارنده حوزه کاربری بزرگ می‌باشند . 

رشته های سانتریفیوژی را رشته های حجم اثبات ( Constant Volume ) هم می توان نامید . به دلیل آن که در سرعت اثبات , یک حرفه سانتریفیوژ حجم نسبتا ثابتی از جریان هوا را جنبش می‌دهد . این حرفه ها دارنده طیف کاربری زیاد بالایی بوده و طرف داران متعددی دارا هستند . امروزه , متداول ترین مدل رشته های مورد به کار گیری در سیستم های گرمایشی و سرمایشی حرفه های سانتریفیوژی میباشند . 

این رشته ها اکثر وقت ها ارزان خیس از رشته های محوری یا این که آکسیال ( Axial Fans ) می باشند . به علاوه , در سیستم های صنعتی جهت در اختیار گرفتن آلودگی هوا همت قابل قبولی ارائه می دهند . تلاش این حرفه ها به‌این مدل است که هوا وارد حرفه شده و به طور شعاعی 90 مرتبه چرخش می نماید . بعد از آن به دلیل نیروی گریزو فرار از راءس عجله می‌گیرد و سیستم بیرون می شود . 

اجزای رشته سانتریفیوژ 

اجزای کلیدی حرفه های سانتریفیوژ کولر صنعتی سلولزی سانتریفیوژی عبارتند از : 

• محیط یا این که هاوسینگ رشته ( fan Housing ) 

• ایمپلرها یا این که پروانه ها ( Impellers ) 

• شبکه های محل ورود و خروجی ( Inlet and Outlet Ducts ) 

• شفت درایو ( Drive Shaft ) 

• مکانیسم درایو ( Drive Mechanism ) 


بقیه اجزای مورد به کارگیری در پباده سازی حرفه های سانتریفیوژ قادر است مشتمل بر یاتاقان ها , کوپلینگ ها ( Couplings ) , دستگاه قفل ایمپلر و … باشد . 

مقایسه رشته های سانترفیوژ با رشته های محوری 

پباده سازی و تلاش حرفه های سانتریفیوژ مصرف شده در کولر صنعتی سلولزی سانتریفیوژی تماما مختلف از حرفه های محوری است . این تفاوت ها سبب ساز شده‌است هرمورد از این اشکال در کاربردهای خاصی کارآمدتر باشند . براین اساس گهگاه سوای در لحاظ دریافت کردن برنامه کاربری نمیتوان تشخیص بخشید کدام سیستم نسبت به دیگری ارجحیت دارااست . 

حرفه های محوری یا این که اکسیال , به دلیل تولید جریان کم فشار ( Low - Pressure ) اما حجم بالا ( High - Volume ) در انتقال هوا از یک حیطه به ناحیه دیگر مطلوب می‌باشند . مثلا , در کامپیوترها از رشته های آکسیال استعمال می شود . 

اکنون آن که سیستم های سانتریفیوژ به دلیل تولید جریان های فشار بالا , برای کاربری های مانند کم آب کردن یا این که خنک سازی مطلوب می‌باشند . به علاوه , ساختار و عملرد این رشته ها به مدل است که ذرات آلاینده را کاهش می دهند . به همین منظور است که برای کولرهای صنعتی سلولزی مورد به کار گیری قرار میگیرند . تا بتوانند از آلودگی جان دار در فضاهای صنعتی تا حد قابلیت و امکان بکاهند . 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.