خدمات سرویس

دریافت خدمات و سرویس

خدمات سرویس

دریافت خدمات و سرویس

نحوه ی استفاده از پمپ لجن کش و کف کش

پمپ لجن کش یکی پمپهای منحصر برای تخلیه چاه هست که از آن برای تخلیه فاضلاب غلیظ , لجن فاضلاب و فضولات داخل چاه به کارگیری می شود . پمپ لجن کش با قرار دریافت کردن در محلی که سیالات لجن دار قرار دارا‌هستند , آن‌ها‌را پمپاژ میکند . بخش اعظم پمپ های مرسوم در جهان برای پمپاژ آب معمولی ( آب منزه ) تشکیل شده گردیده اند ولی در شرایطی‌که آب غلظت داشته باشد و دارنده مواد آویزان جامد باشد در‌این‌صورت از پمپ هایی که منحصر به فرد برای این عمل پباده سازی گردیده اند به کار گیری می نمایند .  لایروبی و تخلیه چاه
تخلیه چاه مکانیزه به وسیله پمپ های کف کش و لجن کش در کمترین زمان انجام می‌گیرد . برای انتقال فاضلاب های خانگی و صنعتی از پمپ های کف کش و لجن کش به کارگیری می نمایند . 
رعایت نکات اجرایی در هنگام استعمال از پمپ های لجن کش و کف کش اهمیت بسزایی داراست . 
کف کش ها به دو صورت کف کش های فلوتر دار و کف کش های معمولی در بازار مو جود میباشد 
کفکش های با فلوتر این قابلیت و امکان را دارا‌هستند که به محض وصال آب به ذیل ترین تراز به طور خود کار وار جدا شده و بازدارنده از سوخته شدن پمپ کفکش میگردد . 
فراگیری به کارگیری از پمپ های کفکش : 
محلی برای لبریز شدن آب بر روی پمپ کفکش نماد گذاری شده‌است . قبلی از استعمال و روشن کردن پمپ کفکش خوب تر است پمپ را تا این نصیب مالامال فرمائید . 
محلی پمپ کفکش را به برق متصل نمائید که از سلامت بودن و نبودن اختلالات برقی مطمئن باشید . میزان ولتاژ هم اهمیت دارااست . 
پمپ کفکش تک تراز ای برای چاه هایی تا قطر ۱۲ inمناسب است . 
ارتقا ارتفاع قدمت کف کش ها : 
از آنجایی که بها پمپ های کف کش و لجن کش بالا میباشد طرز ی حفظ از این پمپ ها بایستی مورد دقت کارمندان شرکتهای تخلیه چاه و کارگران قرار بگیرد . برای ارتقا ارتفاع قدمت یک کفکش پیشنهاد می گردد چه بسا المقدور از جور فلوتر دار و همینطور برای انتهای کفکش حتما از توری به کارگیری گردد تا برگ و خاشاک بازدارنده از پمپاژ اب نگردد . 
روش های تصفیه فاضلاب 
حذف مواد آلاینده از فاضلاب به امداد فرآِیندهای زیاد متنوعی به انجام می‌رسد که بر این پایه فرآیندهای تصفیه فاضلاب را به سه گونه با اهمیت 1 - فرآیندهای فیزیکی 2 - فرآیندهای شیمیایی و 3 - فرآیندهای بیولوژیکی تقسیم بندی مینمایند . 
فرآیندهای فیزیکی تصفیه فاضلاب 
به روشهایی که در آن برای جداسازی و حذف مواد آلاینده از نیروها و مکانیزم های فیزیکی استعمال می شود , روشهای فیزیکی میگویند . بعضا از روشها نظیر آشغالگیری , دانه گیری , ته نشینی و فیلتراسیون اعم از روشهای فیزیکی تصفیه فاضلاب میباشند . جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی فرآیندهای فیزیکی به لینکهای زیرمراجعه کنید . 
1 - آشغالگیری 
1 - 1 - درشت دانه ( میله ای ) 
2 - 1 - ریزدانه 
3 - 1 - میکرواسکرین 
2 - شناورسازی 
1 - 2 - API 
2 - 2 - DAF 
فرآیندهای شیمیایی تصفیه فاضلاب 
در بعضا از مورد ها جهت حذف مواد آلاینده در فاضلاب حتمی است که از یک روند شیمیایی استعمال شود . از این رو به روشهایی که در آن ها از فرایندهای شیمیایی جهت تصفیه بکار برده می شود , روشهای شیمیایی تصفیه فاضلاب می‌گویند . چنین روشهایی گاه بصورت بدون واسطه و گاه بصورت غیر بدون واسطه سبب ساز جداسازی مواد آلاینده از فاضلاب می گردند . تهیه pH , منعقد و لخته سازی , ترسیب شیمیایی و اکسیداسیون مثال هایی از روشهایی شیمیایی تصفیه فاضلاب میباشند . جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ی فرآیندهای فیزیکی به لینکهای زیرمراجعه نمایید . 
1 - خنثی سازی 
2 - تهیه pH 
فرآیندهای بیولوژیکی تصفیه فاضلاب 
روشی را که در آن برای تصفیه فاضلاب از میکروارگانیسم ها و فرایندهای بیولوژیکی مربوط به آن‌ها مصرف شده باشد , روش بیولوژیکی تصفیه فاضلاب می‌گویند . میکروارگانیسم ها و مخصوصا باکتریها هرکدام در موقعیت محیطی خاصی قوی به کار و ادامه حیات می‌باشند . بطوریکه بعضا از آنان در حضور اکسیژن و بعضا دیگر در غیاب اکسیژن میتوانند فعالیتهای با اهمیت داشته باشند . برهمین اساس روشهای بیولوژیکی را از نگاه حضور و یا این که عدم حضور اکسیژن در فرایند به دو مدل کلی روشهای هوازی و بی هوازی تقسیم بندی می‌کنند . 
روشهایی زیرا لجن فعال , لجن فعال با هوادهی گسترده , RBC و صافی های چکنده اعم از روشهایی هوازی و روشهایی مثل UASB و ASBR اعم از روشهای بی هوازی بیولوژیکی تصفیه فاضلاب می باشند . جهت کسب اطلاعات بیشتر راجع‌به فرآیندهای بیولوژیکی به لینکهای زیرمراجعه کنید . 
1 - فرایند لجن فعال با اختلاط بی نقص ( CMAS ) 
2 - روند لجن فعال متعارفی با جریان قالبی ( CPFAS ) 
3 - روند لجن فعال با هوادهی گسترده ( EAAS ) 
4 - فرایند لجن فعال با ثبت تماسی ( CSAS ) 
پروسه رئاکتور ناپیوسته پی درپی ( SBR ) 
6 - پروسه رئاکتور بیولوژیکی غشایی ( MBR ) 
7 - UASB 
8 - RBC 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.