خدمات سرویس

دریافت خدمات و سرویس

خدمات سرویس

دریافت خدمات و سرویس

شیوه روغن کاری موتور کولر آبی

اکثری از ما از زمان های طولانی با کولر های آبی رنگ شناخت داریم و به گونه ای با آن ها خاطرات متعددی داشته ایم . سالانه پیشین از آغاز فصل گرما یکی‌از کارهایی که انجام می دادیم ایجاد کردن کولر آبی‌رنگ به خواسته منفعت بردن از باد ملایم . تعمیرکار کولر گازی مشهد

مرطوب و خنگش در فصل گرم سال بود . ولی با این حال کمتر کسی از ما ممکن است طریق روغن کاری موتور کولر آبی رنگ را به خیر بداند . 

کولر آبی رنگ 

روغن کاری موتور کولر آبی‌رنگ منجر ارتفاع قدمت بیشتر این موتورها می شود و کیفیت و سالم کارکرد آن را نیز بهبود میبخشد . 

سالانه در هنگام بهار باز نگری و تعمیرات عصر ای کولر آبی‌رنگ خویش را انجام می‌دهیم و به خیر و خوبی با بعضا از جزئیات این عمل شناخت داریم . ولی تا قبل از این در مقاله خدمت کولر آبی رنگ شیوه خدمت زمان ای کولرهای آبی رنگ را مفصل توضیح دادیم و در مقاله ای مستقل تعمیر کولر ابی را توضیح دادیم . 

در شرایطی‌که مایل به خدمت کولر آبی رنگ خویش میباشید و یا این که تعمیری در کولر می بایست انجام دهید خوب تر است پیشین از هر فعالیت با کلیک بر روی لینک و پیوند خدمت زمان ای کولر آبی رنگ و یا این که تعمیر موتور کولر آبی رنگ جزئیات ذی‌ربط را مطالعه کنید . 

در‌این مقاله ما اختصاصا در باب روغن کاری موتور کولر کلام خوا‌هیم کرد . 

بعد از یک عصر حدود 5 تا 6 ماهه استراحتی که به کولر آبی‌رنگ داده ایم و از آن استعمال ای نکرده اید ارگانیک است که موتور در وضعیت خواب خویش با تصاحب کردن گرد و غبار و احتمال دارد بخارات مانده در باطن کولر از شرایط اماده و سر کیف خویش بیرون شده‌است . 

در حالتی‌که موتور حتی‌د‌ر محور خویش مبتلا پاره ای بی آبی باشد قابلیت و امکان داراست که‌این قضیه منجر به اصطلاح استکان کردن و نهایتا سوختن موتور شود پس لازم است که پیشین از فعال سازی موتور ابتدا مبادرت به روغن کاری موتور کولر بکنیم . 

البته چه طور بایستی این فعالیت صورت پذیرد و در چه زمان هایی و چنددفعه در سال بهترین وضعیت روغن کاری موتور کولر است؟ 

شایسته ترین زمان برای روغن کاری موتور کولر 

سوای شک شایسته ترین زمان برای روغن کاری کردن موتور کولر آبی رنگ در حین قبلی از فعال‌سازی کولر می‌باشد . این زمان اکثر اوقات در کشور‌ایران حدود آخرها اردیبهشت ماه وتا اوایل خرداد ماه است البته با این حال قطعیتی درین عمل نیست . ادله نیز این‌که این زمان آغاز گرما است که راه‌اندازی کولر را مشخص و معلوم می نماید و بخصوص در استان های سرد سیر خیس و گرم خیس این زمان تفاوت متعددی دارااست . 

از این رو پیشین از استارت کار کولر ابی و در حین خدمت کولر آبی رنگ بایستی حتما مبادرت به روغن کاری موتور کولر آبی رنگ بشود . بعد از این عصر و با اتمام گرما و هنگامی که به کار گیری از کولر را متوقف می‌کنیم و آن را برای سال آتی به قسم دارای شهرت عده و مدل میکنید بایستی یکبار دیگر موتور کولر روغن کاری شود . 

ضمنا خوب تر است در طول به کارگیری از کولر نیز ماهیانه این فعالیت را انجام دهید تا در جریان پیشرفت در عملکرد موتور به آن یاری کرده باشید . 

اکنون برای مثال می توان استارت زمان استعمال از کولر را در لحاظ گرفت . ابتدا بایستی برق کولر را جدا کرده باشید . این کلیدی برای ایمنی شما دوچندان لازم است . آن گاه خوب تر است همه روزنه های کولر را گشوده نمائید و به کناری بگذراید . 

روغن کاری یاتاقان ها 

اگر چه یاتاقان از اجزا موتور کولر بصورت بدون واسطه تلقی نمیشود البته اصل روغن کاری موتور کولر آبی‌رنگ در واقع روغن کاری همین یاتاقان ها است . هرچند خویش موتور را نیز می بایست روغن کاری کرد . 

اجزا مکانیکی کولر به دلیل این که در محیطی مرطوب قرار دارا‌هستند و تا قبل از این نیز روغن کاری و یا این که گریس کاری گردیده اند و درضمن کولر در فاضی گشوده و اکثر زمان ها در جوار هوا جای دارد اشکال گرد و خاک و دوده را به خویش می‌گیرد . 

ولی بعضی از اشخاص به گمان این که روزنه های اطراف کولر بازدارنده ورود گرد و غبار می گردند مورد روغن کاری موتور کولر و تمیزکاری آن را بدون شوخی نمی گیرند که بایستی به‌این نکته دقت کرد که اولا خویش روزنه ها به طوری پباده سازی گردیده اند که کارکشته به اخذ هوای آزاد محیط باشند و دومه پوشال های کولر خویش با کمیئ کم آب شدن منشا ساخت ذرات و گرده های ناشی از پوشال میباشند . 

به دلیل این آلودگی ها درزها و فضاهای در بین یاتاقان ها خیلی زود پر‌از گرد و خاک و ذراتی می گردند که کیفیت و بضاعت آن‌ها را زیر الشعاع قرار میدهد . به همین علت می بایست ابتدا اطراف یاتاقان ها پاک شوند و بعداز پاک کردن و کم آب کردن اطراف و نقاط قابل دسترسی به یاتاقان ها با روغنی منحصربه‌فرد که در قبال رطوبت مقاون باشد یاتاقان ها را روغن کاری فرمایید . 

سفارش کارشناسان این است که بخصوص در محیط هایی که گرد و غبار بیشتری می‌باشد دست کم ماهی یک توشه رسوب گیری و شست و رفت یاتاقان ها و بعد روغن کاری یاتاقان های کولر آبی رنگ صورت پذیرد تا کیفیت باد کولر بالا برود . 

اکثر اوقات کولر ها بخصوص در دسته های تازه خیس بر روی یاتاقان ها درپوش های کوچکی قرار داده اند که به راحتی با دست گشوده می‌شوند . این درپوش ها برای روغن کاری یاتاقان ها استعمال می شود و استدلال گذاشتن درپوش این است که رخنه‌ روغن کاری به مرور زمان مسدود نشود . 

بایستی روغن مطلوب را با استعمال از روغندان به خیر درین ترک تزریق فرمایید تا روغن از پایین دهانه یاتاقان و از روی درپوش رمز ریز شود . 


درپوش روغن خور یاتاقان کولر آبی رنگ 

می بایست عملیات روغن کاری را یکسری توشه انجام دهید و هر توشه بعد از اتمام تزریق روغن پروانه و یا این که محور حرفه را با دست بچرخانید تا روغن به خیر جذب شود و مجدد روغن کاری را انجام دهید . بعد از آن می بایست در پوش را سفت در جای خویش قرار داده و به سراغ یاتاقان دیگر بروید 


کولر آبی , نصب , تعمیر , سرویس

کولر آبی رنگ , گه گاه تحت عنوان کولرهای تبخیری شناخته می‌شوند , از سیستم فشرده سازی بخار کولر گازی ( مبرد ) به کارگیری نمیکنند , البته جایگزین عملی در بخش ها دوچندان کم آب مثل بخش ها کویری است . آنان با کشیدن هوا به هوا خارج از روش لایه های مرطوب که در آن هوا با تبخیر سرد می شود فعالیت می نماید . آن‌گاه هوا سردتر می شود . این فرآیند مضاعف مشابه تجربه حس سردی است که هنگام خروج از استخر شنا در باد ملایم پیش می‌آید . یک کولر آبی رنگ میتواند دمای هوا را تا 30 مرتبه کم کند . نصاب کولر آبی تهران

آن‌ها میتوانند در زمان فصل تابستان مخارج خنک کننده را تا 75 % صرفه جویی نمایند ; به دلیل آنکه فقط بخش مکانیکی که از برق به کار گیری می نماید رشته است . 

به علاوه , به دلیل این‌که تکنولوژی معمولی خیس است , می توان از یک کولر گازی مرکزی هم ارزان خیس هزینه کرد - اکثر وقت ها حدود نیمی از آن . 

کولر آبی‌رنگ , رطوبت را به یک منزل بیش تر می نماید که می‌تواند تحت عنوان یک مزیت در هوای دوچندان کم آب باشد . یک کولر آبی رنگ غیر بی واسطه پاره ای متعدد است که تبخیر آب در یک جهت مبدل حرارتی حادثه می افتد . هوای منزل در طرف دیگر بدون چاره است که خنک شود البته رطوبت را از در بین نمی پیروزی . هر دو جور با ارتقا رطوبت اثر خویش را از دست می دهند , چون هوای مرطوب کمتر حاذق به حمل رطوبت مازاد میباشد . 

کولر آبی‌رنگ ها برای انجام کارشان می بایست مقدار مطلوب داشته باشند . گنجایش خنک کننده ی کولر آبی‌رنگ در میزان گرما یی که قادر است حذف نماید نیست ( Btu ) بلکه در فشار رشته موردنیاز برای گردش هوا خنک در سراسر منزل , در فوت مکعب در دقیقه ( CFM ) میزان گیری می شود . یک ضابطه عالی این است که متراژ مکعب منزل خویش را بر 2 تقسیم نمائید . برای مثال , یک منزل 1500 متر مربع با سقف 8 فوت طول , نیاز به یک کولر 6 , 000 CFM داراست . 

کولر آبی‌رنگ , خلاف سیستم های تهویه مطبوع ( کولر گازی ) که از سیستم خنک کننده فشرده سازی بخار به کار گیری می نمایند , دمای هوا را با به کارگیری از اصل خنک کننده تبخیری کاهش میدهد . کولر آبی رنگ به واسط اضافه کردن بخار آب به هوا سبب ساز سرد شدن هوا میشوند . 

انرژی مایحتاج برای تبخیر آب را از هوا به صورت گرمای محسوس , که سکو حرارت هوا را ذیل تاثیر قرار میدهد و تبدیل به گرمای نهان می نماید , انرژی جان دار در اجزاء بخار آب در هوا , در حالی که در هوا باقی می‌ماند یک اندازه انالپتیک اثبات ساخت می نماید . 

این تبدیل گرما محسوس به گرمای نهان تحت عنوان یک روند تصنعی شناخته می شود چون که در یک اندازه انتالپی پدیده رخداد می افتد . به همین علت کولر آبی رنگ منجر کاهش دما در هوا می شود که متناسب با افت حرارت قابل پذیرش و ارتقاء رطوبت نسبت به ارتقا گرمای مخفی است . سیستم کولر آبی‌رنگ را می توان با به کارگیری از نمودار سایکرومتری به واسط کشف کردن شرایط هوا اول و جنبش در امتداد یک خط از آنتالپی اثبات در سوی یک شرایط از رطوبت فراتر دید . 

یک مثال بی آلایش از کولر آبی رنگ در طبیعت , عرق کردن یا این که تعریق است که بوسیله تن ترشح می شود و تبخیر آن تن را سرد می نماید . میزان انتقال حرارت بستگی به میزان تبخیر دارااست , با این وجود برای هر کیلوگرم تبخیر آب 2 . 257 کیلوگرم انرژی ( حدود 890 BTU در هر پوند آب خالص در دمای 95 رتبه فارنهایت ( 35 مرتبه سانتیگراد ) ) انتقال میابد . میزان تبخیر بستگی به جایگاه حرارت و رطوبت هوا دارااست , به همین منظور عرق بیشتر در روزهای مرطوب تجمع می‌یابد , چون آن را به میزان کافی پرسرعت تبخیر نمی‌کند . 

سیستم خنک کننده فشرده سازی بخار ( کولر گازی ) از سیستم خنک کننده تبخیری ( کولر آبی‌رنگ ) استعمال می نماید , البته بخار تبخیر شده در یک سیستم مهر و موم شده‌است و فراهم مجدد تبخیر شدن با به کار گیری می شود . در یک واحد خنک کننده فضای داخلی , آب تبخیر شده به گوشه و کنار همراه با هوا که اکنون خنک شده‌است گشوده میشود . 

رفع بوی بد فاضلاب ساختمان

از میان بردن بوی بد فاضلاب نشر داده شده در فضای منزل که ناشی از نشت گاز سمی و گاز فاضلاب به باطن منزل است شیوه هایی داراست که در‌پی این مقاله برایتان خوا‌هیم بیان کرد . رفع بوی بد فاضلاب

استدلال بوی بد فاضلاب در منزل چیست؟ 

بوی بد فاضلاب نشان دهنده نشت گاز ســمــی سولفید هیدروژن یا این که گاز فاضلاب به درون خانه است . این عطر میتواند مستمر باشد و یا این که تنها در زمانهای مختلفی به مشام رسد . میتواند مضاعف غلیظ باشد و یا این که بوی رقیقی داشته باشد . 

همان طور که شما نیز شم نموده اید این عطر میتواند بویی مشابه بوی تخم مرغ گندیده یا این که ماهی یا این که جنازه گندیده داشته باشد . می‌تواند در آشپزخانه , سرویس بهداشتی , گرمابه و یا این که هرجای دیگر از ساختمان به مشام رسد . 

به چه شکل بوی بد فاضلاب در منزل را از میان ببریم؟ 

خط مش اولیه : 

یک چهارم تا یک دوم واحد اندازه گیری جوش شیرین را در فاضلاب بریزید . یک دوم واحد اندازه گیری سرکه سپید نیز به آن بیفزایید . آنرا در فاضلاب بریزید و در فاضلاب را بپوشانید . 

منش دوم : 

یک کیلو آهک را با ۱۰ لیتر آب ادغام کرده پس از چندین ساعت آن را جنبش داده و از صافی بگذرانید و صاف کرده آن را خیر برای مدتی کوتاه برای مدتی دراز در توالت تخلیه فرمایید . 

منش سوم : 

مخلوط نمک و جوش شیرین , محلول دوچندان قدرتمند و از بین‌برنده بوی بد فاضلاب است . یک جام نمک و یک جام جوش‌شیرین را به همراه یک کتری آب‌جوش به درون چاه فاضلاب بریزید تا از خارج زدن بوی نامطلوب آن دوری نمائید . 

آیا از بوی بد فاضلاب سرویس بهداشتی , خزینه , آشپزخانه و بقیه نقاط ساختمان خسته شده اید؟ 

راه‌حل عمل نزد ماست . رفع بوی بد و زننده خدمت های بهداشتی , خزینه و آشپزخانه به طور ۱۰۰ % تضمینی و در طول کمتر از یک ساعت و با هزینه ای دوچندان قلیل فارغ از فساد تنها با یک تماس با راءس ما برای مدام از شر بوی بد و گازهای سمی و زیان آور که سالم شما شهروندان عزیز را تهدید می نماید خلاص گردید . 

اثرها زیان آور گاز های فاضلاب و بوی بد فاضلاب بر تندستی آدم : 

گاز سولفید هیدروژن یا این که گازهای فاضلاب موادی مضاعف سمی می باشند که از تجزیه مواد درون چاه فاضلاب ساخت می گردند . گازهای فاضلابی اثرات مزمن و گسترده‌ای دارااست . در غلظت‌های خیلی زیر , این گاز منجر راز درد , خواب آلودگی , بی حالی , موقعیت تهوع , استفراغ , تحریک چشم‌ها و سیستم تنفسی می گردد . 

در غلظت فراتر چشم‌ها در اثر تماس با این گاز قرمز‌رنگ , ملتهب و دردناک شده و به نوروفروغ دارای اهمیت می گردند . اثرات مزمن بوی بد فاضلاب بر روی سیستم تنفسی مشتمل بر سرفه , درد در بینی و گلو و درد هنگام تنفس میباشد . 

بوی بد فاضلاب , تن درستی کودک ها را بیشتر تهدید می نماید 

چنانچه تماس با این گاز ادامه پیدا نماید , فرد احتمال دارد مبتلا مسمومیت مزمن گردد . در این صورت علاوه بر تحریک چشم‌ها و ریه‌ها , شاید کاهش ضربان قلب , خستگی , بی‌خوابی , مشکلات گوارشی و عرق سرد نیز در اثر مواجهه به سرعت به‌وجود آید . 

غلظت های بالا حتما منجر مرگ خواهد شد که بیشتر برای کارگران ساختمانی که به مراد تعمیر چاه وارد آن می گردند واقعه می افتد . 

بوی بد فاضلاب نشان دهنده نشت گاز ســمــی سولفید هیدروژن یا این که گاز فاضلاب به باطن خانه است . این رایحه می‌تواند همیشگی باشد و یا این که صرفا در زمانهای مختلفی به مشام رسد . میتواند دوچندان غلیظ باشد و یا این که بوی رقیقی داشته باشد . میتواند بویی مشابه بوی تخم مرغ گندیده یا این که ماهی یا این که جنازه گندیده داشته باشد . قادر است در آشپزخانه , دستشویی , گرمابه و یا این که هرجای دیگر از ساختمان به مشام رسد . 

جمع‌آوری مکانیزه نخاله‌های ساختمانی کم حجم در دستورکار شهرداری تهران

نخاله زباله و پسماند ساختمانی 

مدیرعامل اداره مدیر پسماند شهرداری تهران بابیان این‌که برای گردآوری نخاله ساختمانی محله های با گذرکم از کامیونت تک مخزنه استعمال می شود , اعلام کرد : گردآوری پسماندهای ساختمانی و عمرانی کم حجم و پسماندهای جزئی مرتبط با تعمیرات و نوسازی در امر فعالیت جای‌دارد . حمل نخاله ساختمانی شرق تهران

به نقل از سرویس«شهری» خبرگزاری دانشجو یان کشور‌ایران ( ایسنا ) , حسین جعفری در زمینه ی پسماندهای کم حجم که پسماندهای ساخت شده در زمان ساخت و ساز , تعمیرات , نوسازی و حفاری جزیی شرکت های را مشتمل بر می‌شوند , اظهار کرد : تراز پایلوت طرح مکانیزه گردآوری پسماندهای ساختمانی و عمرانی کم حجم در حیطه یک ناحیه 8 در اکنون انجام است و اجرای تراز آزمایشی طرح کم حجم در هم اکنون بررسی بوده به گونه ای که در تراز تعیین پیمانکار هستیم که با اعتنا به رفع نواقص و مانع ها جان دار , این طرح در آتی به کلیه بخش ها شهر تهران تعمیم داده خواهد شد . 

او بابیان این‌که این پسماندها بایستی به وسیله خودرو های دارنده اسکیپ لودر بخش سری ذیل ارزیابی بخش ها حمل شوند که اداره مدیر پسماند ناظر خوب اجرای طرح هم خواهد بود , اظهار کرد : طرح پایلوت در حیث سنجی ها مثبت بررسی شده و در درحال حاضر مقدمات اجرای فراگیر طرح هستیم . 

مدیرعامل اداره رئیس پسماند شهرداری تهران با اشاره به اسکیپ لودرها که با دو دسته , دو مخزنه و تک مخزنه پیش گویی گردیده اند , اظهارکرد : درین بخش هم برای محله های با گذرکم از کامیونت تک مخزنه به کار گیری می شود که مراحل گردآوری پسماندهای ساختمانی و عمرانی کم حجم و پسماندهای جزئی مرتبط با تعمیرات و تجدید بنا و حین ساخت و ساز در فرمان عمل جای دارد . 

او با تاکید بر طرح مکانیزه گردآوری پسماندهای جزئی که بوسیله ماشین کرایه ای ها در بخشها توسط اسکیپ لودرها عده میگردند , خاطر نشان کرد : توزیع بروشور مطلوب بوسیله دفترها سرویس ها الکترونیک شهر , شهربان , بقیه کارداران حوزه‌ و بویژه نماینده پیمانکار تحت عنوان بازاریاب در مرحله نواحی و مراجعه ساخت کنندگان به منطقه اعم از موضوعات این طرح است . 

جعفری راجع‌به تعامل بی واسطه تولیدکننده و پیمانکار که با تحویل روزمره مخزن های ذی‌ربط طی تماسی تلفنی با پیمانکاران انجام می پذیرد , طولانی تر کرد : در‌این مراحل تخلیه نخاله در پایانه میانی برای بعضی بخشها و در مجموع در محل مجتمع دفع و پردازش مورد بررسی قرار گرفته و درنهایت حالت ادامه عمل پیمانکار با اعتنا به حسن اجرا و دریافت تاییدیه های حتمی بررسی می شود . 

براساس گزارش وبسایت شهرداری , مدیرعامل اداره رئیس پسماند شهرداری تهران همینطور طولانی تر کرد : حمل مخزن های مالامال شده به وسیله پیمانکار با داشتن ورقه مسیر و رعایت قانون ها حمل پسماند و ارائه قبض رسید مخزن و همینطور پرداخت هزینه بوسیله سازنده به پیمانکار هم درین طرح پیش گویی شده‌است . 


اجزا و قطعات کولر گازی ماشین و روش کارکرد آن

کولر گازی اتومبیل و اتومبیل 
اجزا کولرگازی ماشین 
درین فراگیری به آشنایی قطعات و اجزا کولرگازی اتومبیل می پردازیم که ضروری است هر راننده‌ای شناخت مختصری با آن داشته باشد تا در مواقع اضطراری بتواند آن را از قطعات دیگر متمایز نماید همینطور بایستی اعتنا داشت که عدم کارکرد یا این که خطا فعالیت کردن هریک از این قطعات منجر پیدایش نقص‌ در سیستم شده و فعالیت سیستم را با خلل مواجه می کند کولرگازی ماشین 
۱–فن الکتریکی 
وقتی‌که حرفه الکتریکی مورداستفاده قرار می گیرد , می‌توان آن را روی کندانسور و یا این که روی رادیاتور نصب کرد . در صورتیکه حرفه کندانسور جلوتر از رادیاتور خودرو نصب شده باشد , در‌این حالت رشته به‌گونه‌ای نصب می شود که هوا را از خارج مکیده و روی تراز کندانسور می‌‌دمد ( حالت رانشی ) . در حالتی‌که که حرفه کندانسور در پشت کندانسور و مقابل موتور نصب شود , هوا را از روی تراز کندانسور مکیده و در سمت موتور می‌دمد . تعمیرات کولر گازی تهران
وضعیت به کارگیری از حرفه الکتریکی نسبت به وضعیت به‌کارگیری آنان متعدد است , در شرایطی که که یک سوئیچ فشار سه وضعیتی در سیستم وجود داشته باشد رشته الکتریکی با ارتقاء و یا این که کاهش فشار انقطاع و وصل خواهد شد . در غیر این صورت حرفه به‌صورت دایم فعالیت و همراه با شروع سیستم تهویه مطبوع وارد مدار میشود . 
در بعضا حالات رشته کندانسور بوسیله یک سوئیچ حرارتی ( thermistor ) در دست گرفتن می گردد . بدین‌صورت که با حرفه موتور به طور همزمان روشن و خاموش می شود و درواقع تابعی از وضعیت حرارتی موتور است 
fan۲ - اواپراتور 
یکی دیگر از قطعات دارای اهمیت سیستم کولر خودرو اواپراتور است . 
اواپراتور مجموعه‌ای از قطعات است که وظیفه تولید برودت و کاهش گرمای هوای کابین ماشین را بر عهده داراست . یکی دیگر از وظیفه‌های اساسی این قطعه , جذب رطوبت از هوای باطن کابین هست . 
جریان پرسرعت هوای تولید شده به وسیله رشته الکتریکی با عبور از تراز کویل اواپراتور , برودت ساخت شده بوسیله کویل را از روش کانال‌ها و دریچه‌های سوق دهی هوا به باطن کابین ماشین انتقال می دهد . فعالیت تولید برودت بوسیله کویل اواپراتور سبب ساز تقطیر رطوبت هوای درون کابین گشته و قطرات آب ساخت شده از روش لوله مخصوصی به بیرون از کابین خودرو منتقل می گردد . 
سیستم کولر ماشین دارنده دو سوئیچ کنترلی است که یکی‌از آنان وقتی که فشار گاز کم یا این که فراوان باشد , کمپرسور را از مدار بیرون نموده و دیگری از ساخت یخ در درون محیط اواپراتور خودداری می نماید . عدم کارکرد مطلوب هر کدام از این دو سوئیچ قادر است منجر از عمل افتادن کل سیستم گردد 
۳–کمپرسور 
کمپرسور دستگاه جنبش دهنده گاز مبرد در کولر خودرو می باشد . کمپرسور با گرداندن گاز در اجزاء سیستم درواقع مشابه به قلب تیم فعالیت می نماید . همینطور کمپرسور فشار و درنتیجه دمای گاز کم‌فشار خارج‌شده از اواپراتور را هم ارتقاء می دهد . 
کمپرسور گاز مبرد را از اواپراتور به درون کندانسور و آن گاه به کپسول کم آب کننده و مجدداً به باطن اواپراتور سوق میدهد . 
کمپرسورهایی که در سیستمهای کولر خودرو به عمل برده میگردند , می‌بایست دارنده خواصی از قبیل وزن و حجم متناسب باقدرت موتور باشند تا هنگام نصب به‌راحتی در محل موردنظر قابل جایگذاری بوده و توشه مازاد بر موتور ماشین زور ننمایند . 
۴–کندانسور ( رادیاتور کولر ) 
کندانسور یک کدام از اجزائی است که وظیفه تبادل حرارت را بر عهده دارااست . 
کندانسور گرمای جذب شده بوسیله اواپراتور از گاز مبرد باطن سیستم را به هوای محیط بیرون از کابین خودرو انتقال میدهد 
۵–رسیوردرایر 
رسیوردرایر به‌عنوان منشاء ذخیره گاز مبرد و جاذب رطوبت گاز فعالیت می نماید . معمولاً این قطعه دارنده یک پرشرکنترل ( مانوستات ) ایمنی هست تا در مواردی که فشار گاز از حد تعریف شده کمتر یا این که بیشتر شود , به‌طور خودکار جریان برق کمپرسور را انقطاع ‌نماید . 
همینطور بر روی این قطعه , شیشه‌ای جهت رؤیت گاز موجود است . شیشه رؤیت به ما این قابلیت و امکان را می دهد تا بتوانیم گردش و میزان گاز جان دار در سیستم را در اختیار گرفتن نماییم . 
۶–شیر انبساط 
شیر انبساط گزینش کننده میزان درست گاز وارد شونده از کندانسور به باطن اواپراتور از روش یک غربال است . همینطور این قطعه فشار مبرد را به‌طور ناگهانی کاهش می دهد . وقتی ‌که کمپرسور آغاز به فعالیت می‌کند , شیر انبساط بازشده و مبرد مایع با عبور از صافی مرتبط با محل ورود مایع پرفشار به گاز لبریز فشار تبدیل می شود . 
۷ - سیم کشی 
وظیفه انتقال فرمانهای اجزای مربوط به گروه کولر اتومبیل و هم برق رسانی به‌این اجزا بر عهده درخت سیم کولر است قابل ذکر است در اتومبیل های تازه معمولاً تمام فرمان‌ها بوسیله ECU و به‌وسیله درخت سیم حساس اتومبیل انتقال داده می گردند . 
۸–کلید در اختیار گرفتن فشار ( مانوستات ) 
کلید در اختیار گرفتن فشار که معمولاً آن را مانوستات ( MANOSTAT ) می‌نامند , دارنده دو وظیفه حیاتی میباشد . نخستین حفظ از اجزاء سیستم در قبال خرابی‌های ناشی از تغییرات فشار و دوم در اختیار گرفتن تغییرات فشار کندانسور . این سوییچ به سه مدل دارای اهمیت تقسیم میشود : 
الف ـ کلید در اختیار گرفتن فشار ذیل 
ب ـ کلید در دست گرفتن فشار بالا 
پ ـ کلید در دست گرفتن فشار سه سطح 

الف – این کلید معمولاً روی رسیورـ درایر و در نصیب بالایی آن که اتصالات محل ورود و خروجی قرار دارا هستند نصب شده و مجهز به دو ترمینال است که از یک طرف به کلاچ برقی و از سمت دیگر به ترموستات وصل می‌گردد . 
طریق کارکرد کلید فشار زیر فراوان بی آلایش است . در درون این کلید یک سیلندر یا این که یک دیافراگم جای‌دارد که در صورت احساس کردن فشاری کمتر از اندازه تنظیم‌شده , مدار الکتریکی را انقطاع مینماید . بایستی اعتنا داشت که در صورت کاهش فشار براثر وجود نشت در سیستم , کمپرسور بوسیله این در اختیار گرفتن از مدار بیرون میشود تا از پیدایش آسیب‌های احتمالی دوری به فعالیت آید . 
کلید فشاری که بدین صورت کار می کند , عموماً از مدل معمولاً بسته ( normally closed ) میباشد